Genel Bilgi
Kod | USOYL719 |
Ad | Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin Biçim ve İçerik Analizi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuk edebiyatı ürünlerinin analizini çocuğun yaş grubuna göre yapabilme becerisini geliştirmeyi amaçlar
Dersin İçeriği
Çocuk edebiyatı ürünlerini tanıtma ve bu ürünlerin biçim ve içerik olarak nasıl özellikte olması gereken özellikleri anlatmayı kapsar
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Çocuk Edebiyatı Yazar: Hatice Aktepe , Ferhan Oğuzkan Yayınevi: Anı Yayınları
Notlar
Konu ile ilgili yazılmış bilimseli makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuk edebiyatı ürünlerinin çocuk için önemini açıklar |
ÖÇ02 | Çocuk edebiyatının içinde yer alan türleri ve bu türlerin biçim ve içerik olarak taşıması gereken özellikleri sıralar. |
ÖÇ03 | Yaş gruplarına göre çocuk edebiyatı ürünlerinin biçim özelliklerinin neler olması gerektiğini ifade eder. |
ÖÇ04 | Çocuk edebiyatı ürünlerinin içerik olarak taşıması ve taşımaması gereken özelliklere göre bir çocuk edebiyatı ürününü analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 1 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuk için edebiyatın önemi anlatılır | Ders için ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çocuk edebiyatında yer alan türler anlatılır | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çocuk edebiyatının tarihsel sürecinin anlatılması | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Çocuk romanlarının tarihsel süreç içinde önemli yazar ve eserlerinin tanıtılması | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Çocuk romanlarının yaş gruplarına göre taşıması gereken biçim ve içerik özelliklerinin anlatılması | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Klasik çocuk romanlarının okunarak biçim ve içerik olarak analiz edilmesi | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Çocuk hikayelerinin tarihsel süreci ve hikayelerin taşıması gereken biçim ve içerik özelliklerinin anlatılması | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ders içinde işlenmiş konuların öğrenilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Klasik çocuk hikalerinin okunarak biçim ve içerik olarak incelenmesi | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Çocuk ve roman ve hikayelerinin biçim ve içerik örnek metinler üzerinden incelenmesi | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Masalların taşıması gereken içerik özelliklerinin anlatılması | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Klasik dünya masal örneklerinin içerik açısından incelenmesi | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Türk masal örneklerinin içerik açısından incelenmesi | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Çocuk tiyatrolarının içerik olarak taşıması gereken özellikler anlatılır | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Örnek çocuk edebiyatı ürünleri üzerinden biçim ve içerik analizi yapılarak olması ve olmaması gereken özellikler anlatılır | Konu ile ilgili yazılmış makaleler okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde işlenmiş konuların öğrenilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde işlenmiş konuların öğrenilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |