Genel Bilgi
Kod | SÖ785 |
Ad | Toplumsal Değişim ve Halk Kültürü II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Toplumsal değişimlerin halk kültürü üzerindeki etkisinin önemi ve halk kültürü değerlerinin korunmasının öneminin anlaşılması amaçlanır
Dersin İçeriği
Toplumsal değişimlerin halk kültürü üzerine etkisinin örnek kültür değerleri üzerinden incelenmesi yapılır
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Halk Kültürü Erman Artun
Notlar
Konuyla ilgili yazılmış bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | toplumsal değişimin sosyal boyutunu açıklar |
ÖÇ02 | toplumsal değişimin giyim kuşam üzerindeki etkisini açıklar |
ÖÇ03 | toplumsal değişimin müzik üzerindeki etkisini açıklar |
ÖÇ04 | toplumsal değişim içinde geleneksel uygulamalardaki değişiklikleri belirtir. |
ÖÇ05 | Toplumsal değişimle birlikte geçiş dönemlerindeki değişiklikleri ayırt eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dersin içeriği anlatılır | ön hazırlık yok | |
2 | toplumsal değişikliklerin oluşmasında sosyal faktörler nelerdir bu faktörler anlatılır | okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir | |
3 | toplumsal değişiklikler açısından moda kavramı anlatılır | okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir | |
4 | toplumsal değişikliklerde köy kent büyük şehir kavramının değişimden etkilenme süreçleri ve nedenleri anlatılır | okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir | |
5 | toplumsal değişikliklerin giyim kuşam üzerine etkisi anlatılır | okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir | |
6 | giyim moda ve toplumsal değişim kavramları arasındaki bağ anlatılır | okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir | |
7 | törensel giysilerin ve günlük giysilerin değişimden neden ve nasıl etkilendiği anlatılır | okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir | |
8 | Ara Sınav | sınav | |
9 | toplumsal değişikliklerin müzik üzerine etkisi anlatılır | okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir | |
10 | değişen müzik aletleri anlatılır | okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir | |
11 | toplumsal değişikliklerin iletişim yöntemleri ve araçlarında nasıl değişiklikler yaptı konusu anlatılır | okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir | |
12 | toplumsal değişikliklerin geleneksel uygulamalarda oluşturduğu değişikler anlatılır | okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir | |
13 | toplumsal değişikliklerin düğün adetlerinde oluşturduğu değişiklikler anlatılır | okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir | |
14 | toplumsal değişikliklerin doğum adetlerinde oluşturduğu değişiklikler anlatılır | okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir | |
15 | toplumsal değişimin ölüm adetlerinde oluşturduğu değişiklikler anlatılır | okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |