SÖ785 Toplumsal Değişim ve Halk Kültürü II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ785
Ad Toplumsal Değişim ve Halk Kültürü II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Toplumsal değişimlerin halk kültürü üzerindeki etkisinin önemi ve halk kültürü değerlerinin korunmasının öneminin anlaşılması amaçlanır

Dersin İçeriği

Toplumsal değişimlerin halk kültürü üzerine etkisinin örnek kültür değerleri üzerinden incelenmesi yapılır

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Halk Kültürü Erman Artun

Notlar

Konuyla ilgili yazılmış bilimsel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 toplumsal değişimin sosyal boyutunu açıklar
ÖÇ02 toplumsal değişimin giyim kuşam üzerindeki etkisini açıklar
ÖÇ03 toplumsal değişimin müzik üzerindeki etkisini açıklar
ÖÇ04 toplumsal değişim içinde geleneksel uygulamalardaki değişiklikleri belirtir.
ÖÇ05 Toplumsal değişimle birlikte geçiş dönemlerindeki değişiklikleri ayırt eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 dersin içeriği anlatılır ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 toplumsal değişikliklerin oluşmasında sosyal faktörler nelerdir bu faktörler anlatılır okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 toplumsal değişiklikler açısından moda kavramı anlatılır okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 toplumsal değişikliklerde köy kent büyük şehir kavramının değişimden etkilenme süreçleri ve nedenleri anlatılır okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 toplumsal değişikliklerin giyim kuşam üzerine etkisi anlatılır okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 giyim moda ve toplumsal değişim kavramları arasındaki bağ anlatılır okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 törensel giysilerin ve günlük giysilerin değişimden neden ve nasıl etkilendiği anlatılır okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 toplumsal değişikliklerin müzik üzerine etkisi anlatılır okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 değişen müzik aletleri anlatılır okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 toplumsal değişikliklerin iletişim yöntemleri ve araçlarında nasıl değişiklikler yaptı konusu anlatılır okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 toplumsal değişikliklerin geleneksel uygulamalarda oluşturduğu değişikler anlatılır okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 toplumsal değişikliklerin düğün adetlerinde oluşturduğu değişiklikler anlatılır okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
14 toplumsal değişikliklerin doğum adetlerinde oluşturduğu değişiklikler anlatılır okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 toplumsal değişimin ölüm adetlerinde oluşturduğu değişiklikler anlatılır okunması istenen makaleler ve öğrenilmesi istenen kavramlar okunmuş ve öğrenilmiş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.12.2024 11:10