SÖ761 Halk Kültüründe Tören ve İnançları I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ761
Ad Halk Kültüründe Tören ve İnançları I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Türk halk kültürünü yakından tanımak, kültürün içerisinde yer alan törenlerin amaç ve uygulama biçimini öğrenmektir.

Dersin İçeriği

Türk halk kültürü içerisinde yer alan törenler ve inanışlar ele alınır. Dersin içerisinde törenlerin zamanları,uygulanma biçimleri değerlendirilir. Bu konuda yazılmış makaleler incelenir

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Halk Edebiyatına Giriş Şükrü Elçin

Notlar

Konu ile ilgili yazılmış bilimsel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türk halk kültürünün tarihçesini tanır
ÖÇ02 Kültür kavramının içeğirini tanır
ÖÇ03 Kültürün içesinde yer alan tören kavramını tanır
ÖÇ04 Tören kavramının içerik olarak taşıması gereken unsurları öğrenir
ÖÇ05 dini törenlerin uygulanış biçimlerini öğrenir
ÖÇ06 mevsimsel törenlerin yapılış nedenini kavrar
ÖÇ07 törenlerin inanış ile bağlantısını kurmayı öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 5
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 dersin içeriğnin anlatılması dersin tanıtılması ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Türk kültür tarıhçesi anlatılır okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Orta Asya Türk kültürü anlatılır okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Orta Asya Türk kültüründe inanışlar anlatılır okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Eski inanışların neler olduğu anlatılır okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Eski Türklerde inanış ve tören kavramı anlatılır okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 tören çeşitleri anlatılır okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Törenlerin yapılış amaçları anlatılır okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Mevsimlere göre ve batıl inanışlara göre törenlerin yapılış şekilleri ve amaçları anlatılır okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 mevsimsel ve dini törenlerin arasındaki fark anlatılır okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 tören giysileri anlatılır okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 dini tören giysilerinin unsurları anlatılır okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
14 mevsimles törenlerin yapılış zamanları anlatılır okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 tören ve inanış bağlantısı anlatılır okunması istenen makalelerin okunması ve öğrenilmesi istenen kavramların öğrenilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 12:32