SÖ727 Çocuk Edebiyatı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ727
Ad Çocuk Edebiyatı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuk edebiyatının tarihçesini, çocuk edebiyatı ürünlerini ve türlerini tanıtmak yaş seviyelerine göre çocuk edebiyatı ürünlerinin taşıması gereken özellikleri kavratmak

Dersin İçeriği

Çocuk edebiyatının tarihçesi, çocuk edebiyatı ürünlerinin türleri, biçim ve içerik olarak taşıması gereken özellikler, yaş gruplarına göre kitapların özellikleri, dünya ve Türk edebiyatında çocuk edebiyatı eserleri vermiş önemli yazarlar ve eserler içeriği oluşturur

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çocuk Edebiyatı Ayfer Şahin

Notlar

Konuyla ilgili yazılmış makale ve diğer kitaplar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 çocuk kavramını tanımlar.
ÖÇ02 çocuk psikolojsinini açıklar.
ÖÇ03 çocuk yaş gruplarına göre gelişim düzeylerini açıklar.
ÖÇ04 çocuk için edebiyatın önemini açıklar.
ÖÇ05 edebiyatın çocuk için yararını belirtir.
ÖÇ06 çocuk edebiyatı türlerini sıralar.
ÖÇ07 çocuk edebiyatı türlerinin yaş gruplarına göre özelliklerini açıklar.
ÖÇ08 Edebiyatın çocuğun kültürel gelişimindeki önemini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 dersin içeri tanıtılır ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 çocuk kavramı ve çocuk psikolojisi anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 tanınmış çocuk edebiyatı yazarları anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 çocuk edebiyatı ürünlerinin taşıması gereken biçim ve içerik özellikleri anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 çocuk edebiyatının türleri anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 edebiyat çocuk ilişkisinde çocuğun gelişimine edebiyatın etkisi anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 çocuk edebiyatı ürünlerinin çocuk için önemi anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 yaş gruplarına göre çocuk etebiyatı ürünlerinin içerik ve biçim özellikleri anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 çocuk romanlarının içerik özellikleri anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 çocuk romanlarının biçim özellikleri anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 çocuk öykülerinin biçim özellikleri anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 çocuk öykülerinin içerik özellikleri anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 çocuk ve masal ilişkisinde masalın dil ve anlatım özellikleri anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 çocuk şiirlerinin biçim ve içerik özellikleri anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.12.2024 10:45