Genel Bilgi
Kod | SÖ727 |
Ad | Çocuk Edebiyatı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuk edebiyatının tarihçesini, çocuk edebiyatı ürünlerini ve türlerini tanıtmak yaş seviyelerine göre çocuk edebiyatı ürünlerinin taşıması gereken özellikleri kavratmak
Dersin İçeriği
Çocuk edebiyatının tarihçesi, çocuk edebiyatı ürünlerinin türleri, biçim ve içerik olarak taşıması gereken özellikler, yaş gruplarına göre kitapların özellikleri, dünya ve Türk edebiyatında çocuk edebiyatı eserleri vermiş önemli yazarlar ve eserler içeriği oluşturur
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çocuk Edebiyatı Ayfer Şahin
Notlar
Konuyla ilgili yazılmış makale ve diğer kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | çocuk kavramını tanımlar. |
ÖÇ02 | çocuk psikolojsinini açıklar. |
ÖÇ03 | çocuk yaş gruplarına göre gelişim düzeylerini açıklar. |
ÖÇ04 | çocuk için edebiyatın önemini açıklar. |
ÖÇ05 | edebiyatın çocuk için yararını belirtir. |
ÖÇ06 | çocuk edebiyatı türlerini sıralar. |
ÖÇ07 | çocuk edebiyatı türlerinin yaş gruplarına göre özelliklerini açıklar. |
ÖÇ08 | Edebiyatın çocuğun kültürel gelişimindeki önemini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dersin içeri tanıtılır | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | çocuk kavramı ve çocuk psikolojisi anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | tanınmış çocuk edebiyatı yazarları anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | çocuk edebiyatı ürünlerinin taşıması gereken biçim ve içerik özellikleri anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | çocuk edebiyatının türleri anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | edebiyat çocuk ilişkisinde çocuğun gelişimine edebiyatın etkisi anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | çocuk edebiyatı ürünlerinin çocuk için önemi anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | yaş gruplarına göre çocuk etebiyatı ürünlerinin içerik ve biçim özellikleri anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | çocuk romanlarının içerik özellikleri anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | çocuk romanlarının biçim özellikleri anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | çocuk öykülerinin biçim özellikleri anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | çocuk öykülerinin içerik özellikleri anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | çocuk ve masal ilişkisinde masalın dil ve anlatım özellikleri anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | çocuk şiirlerinin biçim ve içerik özellikleri anlatılır | önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |