SÖ1704 İlkokulda Oyunla Matematik Öğretimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ1704
Ad İlkokulda Oyunla Matematik Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EMEL ÇİLİNGİR ALTINER
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi EMEL ÇİLİNGİR ALTINER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile oyun ve oyun türleri hakkında bilgi sahibi olmalarını, oyunun matematik öğretimine olan katkılarının farkına varmalarını, oyunun matematik derslerine entegre edilmesine ilişkin uygulamalar yapmalarını sağlamak amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler oyun ve oyun türleri hakkında bilgi sahibi olur, oyunun matematik öğretimi için öneminin farkına varır, oyuna yönelik kuramsal yaklaşımları inceler, matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunları inceler, oynar, değerlendirir, oyun teorisi hakkında fikir sahibi olur, Teknoloji destekli matematik oyunlarını bilir, yararları konusunda inançlar geliştirir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Taştepe, M. ve Aksoy, N.C. ( 2021). Oyun ve matematik eğitimi. Nobel yayıncılık.

Notlar

Arduç,A.(2003) Matematik Oyunları .Alfa yayınları Aksoy, N. C. ( 2016).Matematikle Oynuyoruz. vizetek yayıncılık Yüksel, İ. ( 2020). Geometrik mekanik oyunlar. pegem akademi yayıncılık. Aykaç, M. ve Köğce, D. ( 2020). Eğitsel oyunlar ile matematik öğretimi. pegem akademi yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Oyun ve Oyun Türlerini açıklar
ÖÇ02 Matematik Öğretiminde Oyunların Önemini açılar
ÖÇ03 Matematikçiler Tarafından Geliştirilen Bazı Oyunlara örnekler verir
ÖÇ04 Matematik öğretiminde konuların kazanımlarına göre öğrencilerin düzeyine uygun oyunlar planlar
ÖÇ05 Ürettiği matematiksel oyunları teknoloji ile destekler
ÖÇ06 İlkokul öğrencilerinin matematiksel oyun üretmeleri için ortam hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Oyun ve Oyun Türleri Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
2 Matematik Öğretiminde Oyunların Önemi Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
3 Matematik Öğretiminde Oyunlar Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Oyuna Yönelik Kuramsal Yaklaşımlar1 Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Oyuna Yönelik Kuramsal Yaklaşımlar2 Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Mantık, Matematik, Zekâ Oyunları/Bulmacaları ve Matematik Öğretimi Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Matematik ve Oyun Etkileşimi Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Matematikçiler Tarafından Geliştirilen Bazı Oyunların İncelenmesi Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Matematikçiler Tarafından Geliştirilen Bazı Oyunların İncelenmesi (Devamı) Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Kültürel Matematik Oyunları Oyun Teorisi Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Teknoloji Destekli Matematik Oyunları Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğrenci sunumları1 Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Öğrenci sunumları2 Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğrenci sunumları3 Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları2 Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 161
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,44
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.12.2024 02:30