Genel Bilgi
Kod | SÖ1704 |
Ad | İlkokulda Oyunla Matematik Öğretimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EMEL ÇİLİNGİR ALTINER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi EMEL ÇİLİNGİR ALTINER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile oyun ve oyun türleri hakkında bilgi sahibi olmalarını, oyunun matematik öğretimine olan katkılarının farkına varmalarını, oyunun matematik derslerine entegre edilmesine ilişkin uygulamalar yapmalarını sağlamak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler oyun ve oyun türleri hakkında bilgi sahibi olur, oyunun matematik öğretimi için öneminin farkına varır, oyuna yönelik kuramsal yaklaşımları inceler, matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunları inceler, oynar, değerlendirir, oyun teorisi hakkında fikir sahibi olur, Teknoloji destekli matematik oyunlarını bilir, yararları konusunda inançlar geliştirir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Taştepe, M. ve Aksoy, N.C. ( 2021). Oyun ve matematik eğitimi. Nobel yayıncılık.
Notlar
Arduç,A.(2003) Matematik Oyunları .Alfa yayınları Aksoy, N. C. ( 2016).Matematikle Oynuyoruz. vizetek yayıncılık Yüksel, İ. ( 2020). Geometrik mekanik oyunlar. pegem akademi yayıncılık. Aykaç, M. ve Köğce, D. ( 2020). Eğitsel oyunlar ile matematik öğretimi. pegem akademi yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oyun ve Oyun Türlerini açıklar |
ÖÇ02 | Matematik Öğretiminde Oyunların Önemini açılar |
ÖÇ03 | Matematikçiler Tarafından Geliştirilen Bazı Oyunlara örnekler verir |
ÖÇ04 | Matematik öğretiminde konuların kazanımlarına göre öğrencilerin düzeyine uygun oyunlar planlar |
ÖÇ05 | Ürettiği matematiksel oyunları teknoloji ile destekler |
ÖÇ06 | İlkokul öğrencilerinin matematiksel oyun üretmeleri için ortam hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oyun ve Oyun Türleri | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Matematik Öğretiminde Oyunların Önemi | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Matematik Öğretiminde Oyunlar | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Oyuna Yönelik Kuramsal Yaklaşımlar1 | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Oyuna Yönelik Kuramsal Yaklaşımlar2 | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Mantık, Matematik, Zekâ Oyunları/Bulmacaları ve Matematik Öğretimi | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Matematik ve Oyun Etkileşimi | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Matematikçiler Tarafından Geliştirilen Bazı Oyunların İncelenmesi | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Matematikçiler Tarafından Geliştirilen Bazı Oyunların İncelenmesi (Devamı) | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kültürel Matematik Oyunları Oyun Teorisi | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Teknoloji Destekli Matematik Oyunları | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenci sunumları1 | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğrenci sunumları2 | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öğrenci sunumları3 | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları2 | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,44 | ||
AKTS | 6 AKTS |