Genel Bilgi
Kod | SÖ744 |
Ad | Halk Kültüründe Tören ve İnançlar II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Türk kültürünün tarihsel süreçlerden bu yana taşıdığı törenleri tanımak, amaçlarını belirlemek
Dersin İçeriği
Türk kültürü içinde yer alan inanca ve geleneğe ait törenlerin uygulama biçimi, uygulama ritüelleri, uygulama yapılırken kullanılan materyaller ve tarihsel süreçleri incelenir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Türk Kültür Tarihine Giriş I-IX.Cilt (Takım) Prof. Dr. Bahaeddin Ögel TÜRK TARİH KURUMU
Notlar
Konu ile ilgili yazılmış diğer kitap ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türk Kültürünün taşıdığı değerleri fark eder |
ÖÇ02 | Geleneğin ve inancın oluşturduğu törenleri bilir |
ÖÇ03 | Geçiş dönemleri ile ilgili tören ve tören uygulamalarını tanır |
ÖÇ04 | Mevsimsel törenlerin uygulanma biçimini bilir ve tanır |
ÖÇ05 | Dini törenlerin uygulanma zamanlarını ve uygulanma biçimlerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve kullanılacak kaynaklar tanıtılır | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tören kavramı tanıtılır | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Törenlerin mevsimsel dinsel olanların özellikleri anlatılır | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Mevsimsel törenlerin özellikleri anlatılır | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
5 | Mevsimsel törenlerde yer olan oyunlar incelenir | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
6 | Mevsimsel törenlerde kullanılan materyaller tanıtılır | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Mevsimle törenlerde giysilerin tanıtımı yapılır | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | İncelenmiş tartışılmış konuların tekrarı yapılır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dini törenlerin çeşitleri tanıtılır | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | İnancın içerisinde tören kavramının yeri tartışılır | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Dini törenlerde kullanılan materyallerin tanıtılması ve işlevsel özelliklerin anlatımı | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
12 | Dini törenlerin ritüellerinin tanıtımı | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
13 | Dini törenlerde giyim kuşamın incelenmesi | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
14 | Dini ve mevsimsel törenlerin farklı kültürler ile karşılaştırılması | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Örnek dini ve mevsimsel bir törenin uygulamasının yapılması | Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde çalışılmış konulara hazırlık yapılır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde çalışılmış konulara hazırlık yapılır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |