SÖ744 Halk Kültüründe Tören ve İnançlar II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ744
Ad Halk Kültüründe Tören ve İnançlar II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Türk kültürünün tarihsel süreçlerden bu yana taşıdığı törenleri tanımak, amaçlarını belirlemek

Dersin İçeriği

Türk kültürü içinde yer alan inanca ve geleneğe ait törenlerin uygulama biçimi, uygulama ritüelleri, uygulama yapılırken kullanılan materyaller ve tarihsel süreçleri incelenir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Türk Kültür Tarihine Giriş I-IX.Cilt (Takım) Prof. Dr. Bahaeddin Ögel TÜRK TARİH KURUMU

Notlar

Konu ile ilgili yazılmış diğer kitap ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türk Kültürünün taşıdığı değerleri ayırt eder
ÖÇ02 Geleneğin ve inancın oluşturduğu törenleri açıklar.
ÖÇ03 Geçiş dönemleri ile ilgili tören ve tören uygulamalarını açıklar.
ÖÇ04 Mevsimsel törenlerin uygulanma biçimini açıklar.
ÖÇ05 Dini törenlerin uygulanma zamanlarını ve uygulanma biçimlerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği ve kullanılacak kaynaklar tanıtılır Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Tören kavramı tanıtılır Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Törenlerin mevsimsel dinsel olanların özellikleri anlatılır Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Mevsimsel törenlerin özellikleri anlatılır Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
5 Mevsimsel törenlerde yer olan oyunlar incelenir Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
6 Mevsimsel törenlerde kullanılan materyaller tanıtılır Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 Mevsimle törenlerde giysilerin tanıtımı yapılır Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar İncelenmiş tartışılmış konuların tekrarı yapılır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dini törenlerin çeşitleri tanıtılır Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 İnancın içerisinde tören kavramının yeri tartışılır Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
11 Dini törenlerde kullanılan materyallerin tanıtılması ve işlevsel özelliklerin anlatımı Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
12 Dini törenlerin ritüellerinin tanıtımı Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
13 Dini törenlerde giyim kuşamın incelenmesi Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
14 Dini ve mevsimsel törenlerin farklı kültürler ile karşılaştırılması Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Örnek dini ve mevsimsel bir törenin uygulamasının yapılması Konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem içinde çalışılmış konulara hazırlık yapılır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem içinde çalışılmış konulara hazırlık yapılır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.12.2024 07:22