Genel Bilgi
Kod | ECS538 |
Ad | Eczacılıkta Omik Teknikler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 10. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Merve NENNİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Omik tekniklerin Eczacılık bilimlerinde kullanmaktır.
Dersin İçeriği
Omik tekniklerde tanımlar, kavramlar, kullanılan cihazlar, yöntemlerin esasları. Güncel eczacılık biliminde sıklıkla kullanılan analizlere örnekler.
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
NENNİ, M., ÇELEBİER, M., & SÜSLÜ, İ. Proteomik Çalışmalara Genel Bakış. Hacettepe University Journal of the Faculty of Pharmacy, 40(1), 48-58. Skoog, D. A., Holler, F. J., Nieman, T. A., Kılıç, E., Köseoğlu, F., & Yılmaz, H. (2000). Enstrümantal analiz ilkeleri. Bilim Yayıncılık
Notlar
NENNİ, M., ÇELEBİER, M., & SÜSLÜ, İ. Proteomik Çalışmalara Genel Bakış. Hacettepe University Journal of the Faculty of Pharmacy, 40(1), 48-58. Skoog, D. A., Holler, F. J., Nieman, T. A., Kılıç, E., Köseoğlu, F., & Yılmaz, H. (2000). Enstrümantal analiz ilkeleri. Bilim Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proteomik ile ilgili temel ve güncel bilgileri kavrar. |
ÖÇ02 | Proteomik ile ilgili genel kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Proteomik araştırmalar hakkında yorumlar. |
ÖÇ04 | Metabolomik ile ilgili temel ve güncel bilgileri kavrar. |
ÖÇ05 | Metabolomik ile ilgili genel kavramları açıklar. |
ÖÇ06 | Metabolomik araştırmalar hakkında yorumlar. |
ÖÇ07 | Bireysel tıp uygulamaları hakkında yorum yapma yeteneği kazanır. |
ÖÇ08 | Analitik tekniklerin esaslarını açıklayabilir. |
ÖÇ09 | Kombine analitik tekniklerle yapılan analizlerle yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Omik dersinin amaç ve hedefleri | Ders kitapları, güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Omik tarihi, hipotezler, genel kavramlar | Ders kitapları, güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Omikte kullanılan teknikler: Sıvı Kromatografisi | Ders kitapları, güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Omikte kullanılan teknikler: Gaz Kromatografisi | Ders kitapları, güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Omikte kullanılan teknikler: Kapiler Elektroforez | Ders kitapları, güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Omikte kullanılan teknikler: Kütle Spektrometrisi | Ders kitapları, güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kombine analitik teknikler | Ders kitapları, güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Proteomik | Ders kitapları, güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | 2 boyutlu jel elektroforez ile proteomik | Ders kitapları, güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Metabolomik | Ders kitapları, güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Örnek makale çözümlemeleri | Ders kitapları, güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Öğrenci sunumları, makale çözümlemeleri - I | Ders kitapları, güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme |
14 | Öğrenci sunumları, makale çözümlemeleri - II | Ders kitapları, güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme |
15 | Öğrenci sunumları, makale çözümlemeleri - III | Ders kitapları, güncel literatürler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |