BPP219 Veri Tabanı-II

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BPP219
Ad Veri Tabanı-II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MESUT ÖZONUR
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MESUT ÖZONUR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MESUT ÖZONUR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste, ilişkisel veri tabanı tasarlama, oluşturma, sorgulama yapma, veri tabanı yönetimsel fonksiyonlarını kullanma, istemci/sunucu veritabanı mantığını kavrama ve istemci/sunucu özellikli veritabanı tasarımı yapma amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Temel Kavramlar, Varlık-İlişki Modeli, İlişkisel Veritabanı, Normalizasyon, İlişkisel Cebir, SQL, Temel SQL İşlemleri, Temel SQL Fonksiyonları, SQL Çoklu Satır Fonksiyonları, Tablolarda Basit Birleştirmeler, Tablolarda Diğer Birleştirmeler, Alt Sorgular, Veri Düzenleme Dili İşlemleri, Veritabanı Nesneleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Beaulieu, A. (2009), Learning SQL: Master SQL Fundamentals

Notlar

Özonur, M. (2005) Veritabanı Yönetim Sistemleri 2 Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İstemci/sunucu özellikli veritabanı temel konularını kavrar.
ÖÇ02 İstemci/sunucu özellikli veritabanı dilini tanır.
ÖÇ03 İlişkisel cebir ve normalleştirme kavramlarını açıklar.
ÖÇ04 İstemci/sunucu özellikli veritabanı dilini kullanarak uygulamalar yapar.
ÖÇ05 Herhangi bir veritabanı uygulama programını kullanır.
ÖÇ06 Farklı konularda istemci/sunucu özellikli veritabanı uygulamaları tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir.
PÖÇ19 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Girişimcilik, kariyer yönetimi, yaşamboyu öğrenme ile ilgili temel bilgilere sahiptir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çevre bilincine, çevre duyarlılığına,atık depolama ve güvenliği ile ilgili temel bilgiye sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel Kavramlar Ders bilgi paketinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Varlık-İlişki Modeli Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 İlişkisel Veritabanı Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Normalizasyon Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 İlişkisel Cebir Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 SQL - Yapısal Sorgulama Dili Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Temel SQL İşlemleri Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Uygulama yaparak konulara çalışılması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Temel SQL Fonksiyonları Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 SQL Çoklu Satır Fonksiyonları Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
11 Tablolarda Basit Birleştirmeler Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
12 Tablolarda Diğer Birleştirmeler Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
13 Alt Sorgular Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
14 Veri Düzenleme Dili İşlemleri Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
15 Veritabanı Nesneleri Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama yaparak konulara çalışılması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama yaparak konulara çalışılması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 85
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,40
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 02:34