Genel Bilgi
Kod | BPP219 |
Ad | Veri Tabanı-II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MESUT ÖZONUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MESUT ÖZONUR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MESUT ÖZONUR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, ilişkisel veri tabanı tasarlama, oluşturma, sorgulama yapma, veri tabanı yönetimsel fonksiyonlarını kullanma, istemci/sunucu veritabanı mantığını kavrama ve istemci/sunucu özellikli veritabanı tasarımı yapma amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Temel Kavramlar, Varlık-İlişki Modeli, İlişkisel Veritabanı, Normalizasyon, İlişkisel Cebir, SQL, Temel SQL İşlemleri, Temel SQL Fonksiyonları, SQL Çoklu Satır Fonksiyonları, Tablolarda Basit Birleştirmeler, Tablolarda Diğer Birleştirmeler, Alt Sorgular, Veri Düzenleme Dili İşlemleri, Veritabanı Nesneleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Beaulieu, A. (2009), Learning SQL: Master SQL Fundamentals
Notlar
Özonur, M. (2005) Veritabanı Yönetim Sistemleri 2 Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İstemci/sunucu özellikli veritabanı temel konularını kavrar. |
ÖÇ02 | İstemci/sunucu özellikli veritabanı dilini tanır. |
ÖÇ03 | İlişkisel cebir ve normalleştirme kavramlarını açıklar. |
ÖÇ04 | İstemci/sunucu özellikli veritabanı dilini kullanarak uygulamalar yapar. |
ÖÇ05 | Herhangi bir veritabanı uygulama programını kullanır. |
ÖÇ06 | Farklı konularda istemci/sunucu özellikli veritabanı uygulamaları tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir. | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik, kariyer yönetimi, yaşamboyu öğrenme ile ilgili temel bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre bilincine, çevre duyarlılığına,atık depolama ve güvenliği ile ilgili temel bilgiye sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | Ders bilgi paketinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Varlık-İlişki Modeli | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | İlişkisel Veritabanı | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Normalizasyon | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İlişkisel Cebir | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | SQL - Yapısal Sorgulama Dili | Dersten önce konunun okunması ve anlaşılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Temel SQL İşlemleri | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Uygulama yaparak konulara çalışılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Temel SQL Fonksiyonları | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | SQL Çoklu Satır Fonksiyonları | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
11 | Tablolarda Basit Birleştirmeler | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Tablolarda Diğer Birleştirmeler | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Alt Sorgular | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Veri Düzenleme Dili İşlemleri | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | Veritabanı Nesneleri | Dersten önce konunun okunması ve uygulama yapması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama yaparak konulara çalışılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama yaparak konulara çalışılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,40 | ||
AKTS | 3 AKTS |