Genel Bilgi
Kod | BB623 |
Ad | Meyve Ağaçları Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVGİ PAYDAŞ KARGI |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere fizyolojik olayların öğretilmesi, meyve yetiştiriciliği ve ıslahında fizyolojiyi nasıl kullanacaklarının kavratılması
Dersin İçeriği
Fizyolojik olaylar, Meyve ağaçlarında vegetatif ve generatif büyüme ve gelişmenin düzenlenmesi, Büyümeyi düzenleyen çevre faktörleri, Bitki büyümesini içsel düzenleyici maddelerin meyve ağaçlarının büyüme ve gelişmesinin düzenlenmesindeki rolleri, Bitki büyüme düzenleyicilerinin uygulama teknolojisi, Kök ve sürgün büyümesinin koordinasyonu, Vegetatif ve generatif büyümenin koordinasyonu, Vegetatif ve generatif büyümenin su ve azotla düzenlenmesi, Çiçek gelişimi, Meyve bağlama, Meyvenin gelişmesi, Meyvelerde ağaç ve yeme olumu, Elmamsı meyvelerde çevre streslerinin meyve kalitesi üzerine etkileri, Çevre stresleri bitki biyo-düzenleyicilerin meyve kalitesi üzerine etkileri gibi konuları kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Hazırlanan ders notları
Notlar
-Plant Physiology Lincoln Taiz-Eduardo Zeiger -Bitki Fizyolojisi Burhan Kacar-Vahap Katkat-Şule Öztürk - Introduction to the Biochemistry and Physiology of Plant Growth Hormones. Phillips, I.D.J., 1971. McGrow-hill., Inc., New York. Meyve Ağaçları Fizyolojisi Nurettin Kaska-Sevgi Paydaş Kargı -Ilıman İklim Meyve Ağaçları Fizyolojisi Ahmet Eşitken 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Vegetatif ve generatif büyüme ve gelişmenin regülasyonu konusunda kavramsal ve kuramsal bilgiler edinir. |
ÖÇ02 | Çevre faktörlerinin büyümeye etkisi konularında yorum yapabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Bitki büyüme düzenleyicilerin uygulama teknolojileri konusunda bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Vegetatif ve generatif büyüme koordinasyonu metotlarını öğrenerek uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda beceri kazanır. |
ÖÇ05 | Kültürel uygulamalar ile büyüme, gelişme, çevresel stresler arasındaki ilişkileri olabilecek sorunları çözme konusunda yöntemler geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fizyolojik olayların tanımlanması | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bitkilerde fotosentez, solunum, terleme, su ve besin maddelerinin alımı konularının hatırlatılması | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bitkilerde vegetatif ve generatif büyüme ve gelişmenin düzenlenmesi | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Büyümeyi düzenleyen çevre faktörleri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bitki büyümesini içsel düzenleyici maddelerin meyve ağaçlarının büyüme ve gelişmesindeki rolleri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bitki büyüme düzenleyicilerin uygulama teknolojisi | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
7 | Kök ve sürgün büyümesinin koordinasyonu | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Vegetatif ve generatif büyümenin koordinasyonu | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Vegetatif ve generatif büyümenin gübre ve su ile düzenlenmesi | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çiçek gelişimi, meyve bağlama, meyvenin gelişmesi | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Meyvelerde ağaç ve yeme olumu | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Elmamsı meyvelerde çevre streslerinin meyve kalitesi üzerine etkileri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çevre streslerinin meyve kalitesi üzerine etkileri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bitkilerde biyo-düzenleyicilerin meyve kalitesi üzerine etkileri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |