Genel Bilgi
Kod | BB0053 |
Ad | Subtropik meyve türlerinde meyve kalitesini arttırma yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MERAL INCESU |
Dersin Amacı / Hedefi
Subtropik meyvelerde pazarlanabilir meyve kalitesini artırma yöntemler konusunda bilgi edinilmesini sağlamak
Dersin İçeriği
Turunçgil, avokado ,Trabzon hurması, kivi ve pikanda başta meyve iriliği olmak üzere meyve kalitesini arttıracak uygulamalar anlatılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
The Citrus Industry, Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği
Notlar
konuyla ilgili literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Subtropik meyvelerde meyve kalitesini artırır |
ÖÇ02 | Kültürel uygulamaların kalite ve verim üzerine etkisini artırır |
ÖÇ03 | subtropik meyveleri budar |
ÖÇ04 | subtropik meyveleri gübreler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Meyve kalitesi ve verim kavramlarının tartışılması | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Meyve kalitesini artıran uygulamalar | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | budama | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | bilezik alma | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | hormon uygulamaları | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | gübreleme | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | örtüaltı uygulamaları | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | kalite uygulamaları hakkında tartışma | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
9 | avokadoda meyve kalitesini artırma yöntemlerini tartışma | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | avokadoda meyve kalitesini artırma yöntemleri | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | turunçgillerde meyve kalitesini artırma yöntemleri hakkıında tartışma | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | turunçgillerde meyve kalitesini artırma yöntemleri | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Turunçgil bahçesi ziyareti | ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
14 | Avokado bahçesi ziyareti | ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
15 | pikanda meyve kalitesini artırma yöntemleri hakkında tartışma | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | kivide meyve kalitesini artırma yöntemleri | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | ödev/sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |