Genel Bilgi
Kod | BB0046 |
Ad | Tropik meyve türlerinde yetiştirme teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MERAL INCESU |
Dersin Amacı / Hedefi
mango, ananas, pitaya, papaya gibi ülkemizde de yetiştirme olanakları bulunan tropik meyve türlerinin anaç, çeşit, kültürel işlemleri ve bahçe tesisinin önemini açıklar ve tropik meyve türlerinin birbirinden farklı yönlerini karşılaştırır.
Dersin İçeriği
mango, ananas, pitaya, papaya türlerinin anaç, çeşit, kültürel işlemleri ve bahçe tesisi konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
All About Citrus and Subtropical Fruits
Notlar
araştırma makaleleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tropik meyveleri açıklar |
ÖÇ02 | Tropik meyvelerin yetiştiriciliğinde kullanılan yeni teknikleri uygular |
ÖÇ03 | Tropik meyvelerin gübrelenmesini yapar |
ÖÇ04 | Tropik meyvelerin kültürel işlemlerini yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İklim kuşakları ve meyvecilik hakkında genel bilgiler | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Pitaya yetiştiriciliği | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Pitayada kültürel işlemler | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Ananas yetiştiriciliği | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ananas yetiştiriciliğinde kültürel işlemler | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Mango Yetiştiriciliği | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Mango yetiştiriciliğinde kültürel işlemler | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Pitaya, yetiştiriciliği ile ilgili ödev | makale önerilecek | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Ananas ve mango yetiştiriciliği ile ilgili ödev | makale önerilecek | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
10 | Papaya yetiştiriciliği | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Papaya yetiştiriciliğinde kültürel işlemler | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Papaya serasına ziyaret | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Litchi yetiştiriciliği | makale önerilecek | Yöntem Seçilmemiş |
14 | Litchi yetiştiriciliğinde kültürel işlemler | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Pitaya serasına ziyaret | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
16 | tropik meyvelerin ülke için önemi ve genel karşılaştırma | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | ödev-sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |