Genel Bilgi
Kod | BB036 |
Ad | Turunçgillerde Araştırma, Planlama ve Uygulama Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Turunçgillerde güncel araştırma konularının tartışılması, bilimsel veri tabanlarına erişim ve kullanım, uygun deneme deseninin planlanması, istatistiksel deneme desenlerinin tanımı, seçimi ve uygulanması, elde edilen verilerin istatistiksel olarak değerlendirilerek sunuma hazır hale getirilmesi konularında bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriği
Turunçgillerde sorunların tespiti; mevcut ulusal ve uluslararası araştırmalara erişim (akademik veri tabanlarının kullanımı); yetiştiricilik, fizyoloji ve ıslah çalışmalarında değerlendirmeye konu olacak uygun değişkenlerin belirlenmesi; denemenin planlanması, planının uygulanması ve denemenin yürütülmesi sırasında dikkat edilecek hususlar; deneme verilerinin alınması ve uygun şekilde kayıt edilmesi; elde edilen verilere paket programlar kullanımıyla varyans analizinin uygulanması ve post-hoc testleri yapılması; elde edilen sonuçların görsel olarak sunulması (tablo-grafik) ve yayınlanabilir duruma getirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Slayt, Current papers
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel veri tabanlarına erişim ve kullanımını öğrenir |
ÖÇ02 | Araştırmada planlamasında uygun deneme deseni seçimini tartışabilir |
ÖÇ03 | Deneme planlamasını öğrenerek deneme kurabilir ve uygulayabilir |
ÖÇ04 | Araştırmada elde edilen verilerin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | Verilerin bilimsel bir raporda sunuma hazır hale getirilmesini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünya turunçgil endüstrisinde öncelikli araştırma konuları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Türkiye turunçgil tarımında öncelikli araştırma konuları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dünyada ve Türkiyede turunçgil çalışan kurum ve kuruluşların tanıtımı | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Turunçgil araştırma geliştirme planlamalarında karşılaşılan sorunlar | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bilimsel çalışma konusunun seçiminde dikkat edilecek hususlar | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bilimsel veri tabanlarına erişim | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Bilimsel veri tabanlarının ve atıf yazılımlarının kullanımı | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Turunçgil araştırma geliştirme çalışmalarının planlanması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Turunçgil araştırma geliştirme çalışmalarında kullanılan deneme desenleri ve uygulanması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Araştırmada elde edilen bilimsel verilerin kayıt edilerek saklanması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
12 | Araştırmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
13 | Değerlendirilen verilerin bilimsel bir rapora uygun halde sunuma hazırlanması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Proje hazırlığında dikkat edilecek esaslar | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Proje hazırlığında incelenecek parametreler | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |