Genel Bilgi
Kod | BB005 |
Ad | Büyümeyi Düzenleyici Maddeler ve Bahçe Bitkilerinde Kullanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BERKEN ÇİMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BERKEN ÇİMEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESİBE EBRU KAFKAS (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Büyümeyi düzenleyici maddelerin tanıtımı, bahçe bitkileri için önemi ve kullanıldığı alanlar
Dersin İçeriği
Büyümeyi düzenleyici maddeler ve bunların bahçe bitkilerinde kullanımı çin gerekli bilgileri kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul Yoktur
Kaynaklar
Konuyla ilgili kaynaklar (kitap, makale, süreli yayınlar vb.)
Notlar
Konuyla ilgili kaynaklar (kitap, makale, süreli yayınlar vb.)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Büyümeyi düzenleyici maddeleri bilir |
ÖÇ02 | Büyümeyi düzenleyici maddelerin kullanıldığı alanları bilir |
ÖÇ03 | Büyümeyi düzenleyici maddeleri uygulayarak bahçe bitkilerinde verimlilik ve kalitenin arttırılacağını bilir |
ÖÇ04 | Bitkilerde doğal olarak bulunan büyümeyi düzenleyici maddelerin yanısıra sentetik maddeleri de bilir. |
ÖÇ05 | Büyümeyi düzenleyici maddelerin bitki fizyolojisindeki önemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Büyümeyi düzenleyici maddelerin tanıtımı | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Oksinler | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Oksinlerin kullanıldığı alanlar | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Gibberellinler | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Gibberellinlerin kullanıldığı alanlar | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Sitokininler ve kullanımı | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Ethrel ve kullanımı | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Absizik asit | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Absizik asitin (ABA) kullanıldığı alanlar | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Brassinosteroidler ve Jasmonik asit | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Poliaminler ve salisilik asit | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Bitki hormonlarının yararları ve zararları | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Bitki hormonları konusundaki son gelişmeler | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Büyümeyi düzenleyici maddeler üzerine son gelişmeler | Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |