BB599 Sera Sebzeciliğinde Bitki Besleme

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB599
Ad Sera Sebzeciliğinde Bitki Besleme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN


Dersin Amacı / Hedefi

Sera sebzeciliğinde yüksek verim ve kaliteli ürün için bitki beslemeyi ayrıntıları ile tür spesifik öğretmektir.

Dersin İçeriği

Seralarda bitki beslemenin temel ilkeleri verilir. Özel olarak domates, biber, patlıcan ve hıyar türlerinde gübreleme ve fertigasyon programı yapılması öğretilir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Mineral Nutrition of Higher plants, Horst Marschner, Academic Press 2. Water, Media and Nutrition for Greenhouse Crops 3. Progress in Plant Nutrition, W.J. Horst et. al., Kluwer Academic Publishers 4. Mineral Nutrition of Crops, Fundamentals Mechanisms and Implications, Zdenko Rengel, Food Product press

Notlar

1. Producing of Vegetables Crops, George W. Ware and J.P. McCollum, The Interstate Printers and Publishers, Inc. 2. Soil fertility and Fertilizers an Interaction to nutrient Management, John L. Havlin et al., Prentice Hall


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Serada bitki beslemenin temel ilkelerini bilir ve uygular
ÖÇ02 Sera sebzelerinden domates, biber, patlıcan, hıyar vb önemli türlerin gübrelemelerini yapar
ÖÇ03 Sera sebzelerinin fertigasyon programları teorik ve uygulamalı olarak yapmayı kavrar
ÖÇ04 Bitki besin elementi eksikliklerinin teşhisini yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bitki beslemenin temel ilkeleri Verilen kaynaklardan ilgili konuları çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bitkilerin beslenmesinde görev yapan temel ve iz besin elementlerinin tanıtılması Verilen kaynaklardan ilgili konuları çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Esas besin elementleri dışında selenyum, silisyum, sodyum gibi elementlerin tanıtılması Verilen kaynaklardan ilgili konuları çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Mobil ve immobil elementlerin tanıtılması Verilen kaynaklardan ilgili konuları çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Makro ve mikro besin elementlerinin görevleri ve fonksiyonları Verilen kaynaklardan ilgili konuları çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Sera gübrelerinin tanıtılması Verilen kaynaklardan ilgili konuları çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Mineral gübreler Verilen kaynaklardan ilgili konuları çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Dönem boyunca incelenen ders konularının önerilen kaynaklar ve ders notlarından çalışması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Organik gübreler Verilen kaynaklardan ilgili konuları çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Katyon değişim kapasitesi önemi Verilen kaynaklardan ilgili konuları çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sera domatesinde fertigasyon hesaplanması ve pratik olarak bitkilere uygulanması Verilen kaynaklardan ilgili konuları çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Sera biberlerinde fertigasyon hesaplanması ve pratik olarak bitkilere uygulanması Verilen kaynaklardan ilgili konuları çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sera patlıcanlarında fertigasyon hesaplanması ve pratik olarak bitkilere uygulanması Verilen kaynaklardan ilgili konuları çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Sera hıyarlarında fertigasyon hesaplanması ve pratik olarak bitkilere uygulanması Verilen kaynaklardan ilgili konuları çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sera kavunlarında fertigasyon hesaplanması ve pratik olarak bitkilere uygulanması Verilen kaynaklardan ilgili konuları çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem boyunca incelenen ders konularının önerilen kaynaklar ve ders notlarından çalışması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem boyunca incelenen ders konularının önerilen kaynaklar ve ders notlarından çalışması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 02:53