Genel Bilgi
Kod | BB564 |
Ad | Bahçe Bitkilerinde Dayanıklılık Islahı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bahçe bitkilerinde hastalık, kuraklık, düşük ve yüksek sıcaklık, demir stresi, tuzluluk ve yüksek nem streslerine karşı dayanıklılık ıslahı yöntemlerinin tartışılarak dayanıklılık ıslahında izlemesi gereken yöntemler ve başarı için gereken temel prensipleri öğrenir
Dersin İçeriği
Bahçe bitkilerinde kullanılan dayanıklılık ıslah yöntemleri ve programları, hastalık, kuraklık, düşük ve yüksek sıcaklık, demir stresi, tuzluluk ve yüksek nem streslerine karşı dayanıklılık ıslahı yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
James N. M.; Janick J. (ed).: Methods in Fruit Breeeding.1983. 464pp.
Notlar
Slayt, Makale
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitkilerin abiyotik ve biyotik stres faktörlerine karşı gösterdikleri tepkileri incelenerek tolerans mekanizması hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Abiyotik ve biyotik strese toleranslılığın geliştirilmesi ile ilgili ıslah yöntemleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Teorik ve uygulamaya yönelik olarak kullanıcı araştırmalarında izlenebilecek yöntemler konusunda bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda uygulama becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Bahçe bitkilerinde dünyadaki önemli hastalıkları tanımlar |
ÖÇ06 | Streslere dayanıklı bireyleri elde etmek için dayanıklı ebeveynleri temin edebilir |
ÖÇ07 | Streslere dayanıklı bireyler elde etmek için kullanması gereken yöntemleri açıklayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özel konularda uzmanlaşır | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bahçe bitkilerinde kullanılan ıslah yöntemleri | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Hastalıklara dayanıklılık ıslahı ve bitki tolerans mekanizması | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Hastalıklara dayanıklılık ıslahında kullanılabilecek yöntemler | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Düşük sıcaklığa dayanıklılık ıslahı ve bitki tolerans mekanizması | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Düşük sıcaklığa dayanıklılık ıslahında kullanılabilecek yöntemler | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Yüksek sıcaklığa dayanıklılık ıslahı ve bitki tolerans mekanizması | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Yüksek sıcaklığa dayanıklılık ıslahında kullanılabilecek yöntemler | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kuraklığa dayanıklılık ıslahı ve bitki tolerans mekanizması | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Kuraklığa dayanıklılık ıslahında kullanılabilecek yöntemler | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Tuz stresine dayanıklılık ıslahı ve bitki tolerans mekanizması | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Tuz stresine dayanıklılık ıslahında kullanılabilecek yöntemler | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Demir stresine dayanıklılık ıslahı, tolerans mekanizması ve kullanılabilecek yöntemler | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Su göllenmesi stresine dayanıklılık ıslahı, tolerans mekanizması ve kullanılabilecek yöntemler | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Yüksek neme dayanıklılık ıslahı, tolerans mekanizması ve kullanılabilecek yöntemler | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |