Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
PEYZAJ MİMARLIĞI PR. | |
Kod | ENF121 |
Ad | Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OÜ Ortak Dersler (Üniversite) Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. HAVVA ESİN ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dr. HAVVA ESİN ÜNAL
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencinin bilgisayarı, donanım bileşenlerini, temel bilgi teknolojisi kavramlarını ve uygulamalarını tanıyarak kavraması; işletim sistemi ile internet ve İnternet uygulamalarını etkin bir şekilde kullanılmasının sağlanmasıdır. Ayrıca ofis programlarını (metin editörleri, tablo editörleri ve sunu programları) giriş düzeyinde kullanabilmesi de amaçlar arasındadır.
Dersin İçeriği
Bilgisayar ve donanım bileşenleri, İşletim Sistemleri, İnternet, Ofis Programları (metin editörleri, tablo editörleri ve sunu programları)
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
https://enformatik.cu.edu.tr/cu/Dersler/compulsory-courses/temel-bilgi-teknolojileri-kullanimi sayfasında yer alan ders sunuları
Notlar
Osman Gürkan, Microsoft Office 2016, Nirvana Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayarı ve donanımlarını tanır. |
ÖÇ02 | İşletim sistemini etkin bir şekilde kullanarak dosyalama sistemi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | İnterneti ve uygulamalarını etkin bir şekilde kullanır. |
ÖÇ04 | Metin editörü ile işlevsel dokümanlar oluşturur. |
ÖÇ05 | Sunu programı ile işlevsel sunular oluşturur. |
ÖÇ06 | Tablo işleme programı ile veri girişi yapar, bunları işleyerek sonuçlar üretir. |
ÖÇ07 | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve ayrıca alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
ÖÇ08 | İşletim sistemi ayarlarında gerekli değişiklikleri yapar. |
ÖÇ09 | İnternette etkin bir şekilde arama yapar. |
ÖÇ10 | E-posta sistemlerindeki alanları tanıyarak kötü amaçlı yazılımları ayırt eder. |
ÖÇ11 | İşletim sistemi ayarlarında gerekli değişiklikleri yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayara giriş, tarihçesi, sınıflandırması. | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Bilgisayarın birimleri, yazılımlar. | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | İşletim Sistemlerine Giriş | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Microsoft Windows 10 İşletim Sisteminin kullanımı | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Dosya ve Klasör İşlemleri | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İnternet ve uygulamaları. | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kötü Amaçlı Yazılımlar | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Microsoft Word 2016 da yeni nesneler eklemek ve bunları düzenlemek | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Microsoft Word 2016 da belge düzenlemek | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Microsoft Excel 2016 da çalışma kitabı, çalışma sayfası, satır, sütun ve hücre kavramları ile bunlarla ilgili işlemler. | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Microsoft Excel 2016 da yeni nesneler eklemek ve sayfa yapısını değiştirmek. Grafikler ve formüller ile ilgili işlemler. | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Microsoft PowerPoint 2016 da sunu, slayt, nesne kavramları ve bunlarla ilgili işlemler. | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Microsoft PowerPoint 2016 da yeni nesneler eklemek ve hareketli sunular hazırlamak | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Tekrar | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları - 1.Hafta | Sınava Hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları - 2.Hafta | Sınava Hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |