Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
PEYZAJ MİMARLIĞI PR. | |
Kod | PM436 |
Ad | Peyzaj Bakımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders sonunda öğrencinin herhangi bir alanda (dış ve iç mekan) bitkilere yönelik gerekli bakım işlerini yapabilecek ve yönlendirebilecek bilgi birikimi ile donanım sağlaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Genel tanımlar. Peyzaj Bakımı işlemlerinin yapılma amaçları, bakım işinin genel sınırları, planlanması, bakım alet ve makinaları, toprakla ilgili işlemler, karışımlar, kompostlar, sulama; gübreleme; hastalık ve zararlılarla savaşım, budama- şekil verme
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Dersin sorumlusunun hazırladığı ders notları
Notlar
Yeşil alanların bakımı ve ilgili konulardaki tüm yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Herhangi bir alanın sağlıklı ve sürdürülebilir nitelikte olması için gerekli bakım işlemlerini bilir |
ÖÇ02 | Türlerin çeşitli çevresel koşullarda büyüme ve gelişimlerinde ortaya çıkacak farklılıkları anlar |
ÖÇ03 | Yeşil alanların çevre kalitesini artırmadaki etkinliğini artıracak bakım işlemlerini planlar |
ÖÇ04 | Bakımla ilgili teknik donanımları bilir ve bazılarını kullanır |
ÖÇ05 | Piyasada mevcut peyzaj mimarlığı şirketlerinin yaptıkları işleri bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel tanımlar. Peyzaj Bakımı işlemlerinin yapılma amaçları, bakım işinin genel sınırları, ödev konularının belirlenmesi | Ders bilgi paketini inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Düzenli uygulanan bakım işlemleri. Alanlara göre gösterdiği farklılıklar. Bakım içinde yenileme işleri, toprakla ilgili işlemler. Karışımlar, kompostlar ve yapımı. | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Düzenli uygulanan bakım işlemleri: sulama; su kalitesi ve genel uygulama şekilleri | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Düzenli uygulanan bakım işlemleri: gübreleme; çeşitleri ve genel uygulama şekilleri, hastalık ve zararlılarla savaşım | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Bakım işlemlerinde kullanılan alet ve ekipmanlar | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Düzenli uygulanmayan bakım işlemleri: budama, şekil verme Budama uygulamaları, türlere göre ve amaca göre gösterdiği farklılıklar | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Açık alanda uygulama | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çalışma konularının sunulması, tartışma | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Çalışma konularının sunulması, tartışma-2 | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çalışma konularının sunulması, tartışma-3 | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çalışma konularının sunulması, tartışma-4 | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Çalışma konularının sunulması, tartışma-5 | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çalışma konularının sunulması, tartışma-6 | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Çalışma konularının sunulması, tartışma-7 | Paylaşılan ders notlarının incelenmesi, çalışılması-13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı-1 | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Sınav hazırlığı-2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |