Genel Bilgi
Kod | BED546 |
Ad | Nitel Araştırma Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin çevrelerindeki dünyayı ölçebilmeleri için gerekli araçları sağlayarak doğru verilere ulaşmalarının nitel yöntemlerini öğretmek.
Dersin İçeriği
Nitel ve nicel veri kavramını daha iyi anlamak için, belirli veri kümelerinin örneklerini ve bunların nasıl tanımlanabileceğini gözlemlemek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ARAŞTIRMA TASARIMI - Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları / RESEARCH DESIGN - John W. Creswell, J. David CreswellQualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches.
Notlar
Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları: Nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. Edam.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci nitel yöntemler öğrenir |
ÖÇ02 | Nitel yöntemleri spor bilimi araştırmalarında kullanma becerisi geliştiri. |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırma becersi artar |
ÖÇ04 | Öğrenciler bilimsel analiz teknikleri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | derse giriş | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Nitel araştırma nedir? | Berg, B. L., & Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. EĞİTİM YAYINEVİ. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Nitel araştırmada konular | Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Yayıncılık, Sakarya, 226. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Nitel araştırmada spor | Canan, K. O. C. A. (2017). Spor bilimlerinde nitel araştırma yaklaşımı. Spor Bilimleri Dergisi, 28(1), 30-48. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Spor bilimlerinde kullanılan nitel araştırmalar | Aksakal, N., & KIRKAYA, İ. (2013). Gömülü teori: spor bilimlerinde kullanılabilirliği. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 1-10. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Spor bilimlerinde kullanılan araştırmalar | Özdemir, A. (2021). Beden eğitimi ve spor alanında yapılmış nitel çalışmaların incelenmesi: Bir meta-sentez çalışması (Master's thesis, İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü). | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Spor bilimlerinde içerik analizi | Atalay, A. (2017). TÜRKİYE'DE SPOR YÖNETİMİ ARAŞTIRMALARINDAKİ EĞİLİMLER: BİR İÇERİK ANALİZİ. Electronic Turkish Studies, 12(29). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | . | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Spor bilimlerinde içerik analizi1 | Gökçe, O. (2006). İçerik analizi: Kuramsal ve pratik bilgiler. Siyasal kitabevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Göstergebilim analzi | CÖMERT, E., & ALEMDAR, U. Spor Taraftarlarının Sosyal Sorumluluk Algılarına İlişkin Bir Derleme. Egzersiz ve Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 37-43. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Nitel çalışmalarda görüşme analzi | Çokluk, Ö., Yılmaz, K., & Oğuz, E. (2011). Nitel bir görüşme yöntemi: Odak grup görüşmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 4(1), 95-107. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Nitel araştırmalarda yöntem | Çelik, H., Baykal, N. B., & Memur, H. N. K. (2020). Nitel veri analizi ve temel ilkeleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(1), 379-406. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Nitel araştırmalarda sorunlar | BALTACI, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Nitel araştırmada sorunlar. | Tekindal, M., & Şerife, U. Ğ. U. Z. (2020). Nitel araştırma yöntemi olarak fenomenolojik yaklaşımın kapsamı ve sürecine yönelik bir derleme. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 20(1), 153-172. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | öğrenci sunumları | CÖMERT, E., & ALEMDAR, U. Spor Taraftarlarının Sosyal Sorumluluk Algılarına İlişkin Bir Derleme. Egzersiz ve Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 2(1), 37-43. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | . | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
AKTS | 5 AKTS |