Genel Bilgi
Kod | BED528 |
Ad | Bireysel Antrenman Planlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenman bilimine göre bireysel antrenman programı unsurlarının incelenmesi
Dersin İçeriği
Antrenman uygulamalarının ve programın bireysel farklılıklara göre hazırlanmasının esasları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
High-Performance Training for Sports-2nd Edition Author: David Joyce Dan Lewindon Antrenman bilgisi kitapları,
Notlar
SUCCESFULL COACHİNG RANİER MARTENS
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | antrenman çeşitlerini bilir, BİREYSEL ANTRENMANI TANIMLAR, SPOR BRANŞINA YÖNELİK ANTRENMAN İHTİYAÇLARINI BELİRLER. |
ÖÇ02 | kondisyon ihtiyaçlarını yorumlayabilir. |
ÖÇ03 | bireysel egzersiz ihtiyaçlarını yorumlar ve raporlandırır. |
ÖÇ04 | antrenman örnekleri hazırlar, kondisyon antrenmanı sınıflamasını yapar. |
ÖÇ05 | bireysel örnekler hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | antrenman çeşitlerinin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
2 | antrenman uygulamalarının tartışılması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
3 | kondisyon antrenmanı sınıflaması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | kondisyon ihtiyaçlarının tartışılması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
5 | bireysel ihtiyaçların dğerlendirlmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
6 | antrenman yöntemlerini farklı açılardan nceleme | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
7 | antrenman örneklerinin tartışılması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
9 | bireysel örnekler | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
10 | uygulamaların yeniden düzenlnmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | bireysel ihtiyaç formu hazırlama | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | bireysel takip formu hazırlama | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | örnek antrenman formları hazırlama | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | örnek antrenman formları tartışma | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | örnek antrenman formları hazırlama ve tartışma | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlanan ödev ve okunan makalelerin yorumlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlanan ödev ve okunan makalelerin yorumlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |