Genel Bilgi
Kod | BED560 |
Ad | Spor ve Sosyal Medya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere sporda alanında sosyal medyanın önemi ve etkileri hakkında bilgi ve farkındalık kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Geleneksel Medya ve Sosyal Medya, Spor ve Sosyal Medya İlişkisi, Sosyal Medya ve Spor Sektörü, Sporcular ve Sosyal Medya, Spor Örgütleri ve Sosyal Meyda, Spor Organizasyonları ve Sosyal Medya, Spor Pazarlaması açısından Sosyal Medya, Sporcuların Marka İnşası ve Sosyal Medya, Kadın Sporcular ve Sosyal Medya
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Abeza, G. (2023). Social Media and Sport Studies (2014–2023): A Critical Review. International Journal of Sport Communication, 16(3), 251-261. https://doi.org/10.1123/ijsc.2023-0182 • Abeza, G., O’Reilly, N., & Seguin, B. (2019). Social media in relationship marketing: The perspective of professional sport managers in the MLB, NBA, NFL, and NHL. Communication & Sport, 7(1), 80–109. https://doi.org/10.1177/2167479517740343 • Abeza, G., Sanderson, J. (2022). Theory and social media in sport studies. International Journal of Sport Communication, 15(6), 1-9. • Acar F., Altunok G. (2013). The ‘politics of intimate’at the intersection of neo-liberalism and neo-conservatism in contemporary Turkey. Women’s Studies International Forum, 41(1), 14–23. https://doi.org/10.1016/j.wsif.2012.10.001 • Akgöz, G. (2016). From unhappy marriage to dangerous liaison: feminism, neoliberalism and social movements. Fe Dergi, 8(2), 85-100. • Arat, N. (1996). Women's studies in Turkey. Women's Studies Quarterly, 24(1/2), 400-411. • Atuk S. (2020). Femicide and the speaking state: Woman killing and woman (re) making in Turkey. Journal of Middle East Women's Studies, 16(3), 283–306. https://doi.org/10.1215/15525864-8637409 • Ayhan, B., & Demir, Y. (2022). Systematic Sexism: Women’s Sports News in a Circle of Gatekeepers and Users on Twitter. Communication & Sport, 1-23. https://doi.org/10.1177/21674795221147644.
Notlar
Witkemper, C., Lim, C. H., & Waldburger, A. (2012). Social media and sports marketing: Examining the motivations and constraints of Twitter users. Sport Marketing Quarterly, 21(3). Clavio, G. (2020). Social media and sports. Human Kinetics.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeni medya ve Geleneksel Medya arasındaki farkları bilir. |
ÖÇ02 | Sosyal Medya ve Spor arasındaki ilişkiyi yorumlar. |
ÖÇ03 | Spor sektörü açısından sosyal medya kullanımını analiz eder. |
ÖÇ04 | Sosyal medyanın sporcular açısından avantaj ve dezavantajlarını kavrar. |
ÖÇ05 | Kadın sporcular açısından sosyal medyanın yarattığı fırsatları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | Ders kaynaklarını ve içeriğini hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Geleneksel Medya ve Sosyal Medya | Literatür tarama ve makale okuma, Literatür tarama ve makale inceleme ve sosyal medya içerik üreticileri ile görüşmeler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Geleneksel ve Sosyal Medyada Spor | Konu ile ilgili kitap ve makaleleri okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap |
4 | Spor ve Sosyal Medya İlişkisi | Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Spor Sektörü Açısından Sosyal Medya | Kaynakları tarama ve okuma, makale okuma, sosyal medya içerik üreticileri ile görüşmeler. | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Anlatım |
6 | Sporcular ve Sosyal Medya | Örnek olay inceleme, kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Spor Örgütleri ve Sosyal Medya | Kısa röportaj yapma, Kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Spor Ogranizasyonları ve Sosyal Medya | Literatür tarama ve makale inceleme ve sosyal medya içerik üreticileri ile görüşmeler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
10 | Spor Pazarlaması açısından Sosyal Medya | Uzmanlarla görüşme, kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sporcuların Marka İnşası ve Sosyal Medya | Makale inceleme ve saha çalışması, sosyal medya yöneticileri ile kısa röportajlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kadın Sporcular ve Sosyal Medya | Sosyal medya uzmanı görüşmeleri, kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap |
13 | Dijital Aktivizm ve Spor | Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma, sosyal medya yöneticileri ile görüşmeler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dijital/Siber Şiddet ve Spor | Siber şiddet deneyimi olan kişilerle görüşmeler, kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma, sosyal medya yöneticileri ile görüşmeler. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 10 | 100 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |