Genel Bilgi
Kod | BSB630 |
Ad | Kuvvet Antrenmanlarının Fizyolojik Temelleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sporcunun kuvvetini etkileyen unsurlar ve kuvveti geliştirmeye yönelik antrenman yöntemlerin fizyolojik temellerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Kuvveti etkileyen fizyolojik faktörler, kuvvet antrenmanlarıyla gelişen nöral, mekanik ve hücresel uyum mekanizmaları, farklı kuvvet antrenman uyaranlarına fizyolojik yanıtlar ve kuvvet antrenman planlanmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Fleck, Steven J., and William Kraemer. Designing resistance training programs, 4E. Human Kinetics, 2014. Baechle, Thomas R., and Roger W. Earle, eds. Essentials of strength training and conditioning. Human kinetics, 2008. Clark, Micheal A., Scott Lucett, and Rodney J. Corn. NASM essentials of personal fitness training. Lippincott Williams & Wilkins, 2008. Kumar, Shrawan. Muscle strength. CRC Press, 2004.
Notlar
İnternet ve kütüphane veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maksimal kuvveti etkileyen faktörleri bilir. |
ÖÇ02 | Farklı antrenman uygulamalarının maksimal kuvvete, çabuk kuvvete ve kuvvette devamlılığa etkisini bilir. |
ÖÇ03 | Farklı kuvvet antrenmanlarıyla gelişen uyum yanıtlarının fizyolojik temellerini bilir. |
ÖÇ04 | Direnç egzersizlerinde hareketin hızının, yükün, tekrar ve set sayısının kuvvet gelişimine etkisini bilir. |
ÖÇ05 | Spor branşına özgü kuvvet antrenman yöntemlerini ve bir yıllık antrenman planlamasını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 4 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 1 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 4 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 3 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 3 |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maksimal kuvveti etkileyen faktörler. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
2 | Maksimal kuvvet üretimi sırasında uyarı frekansı ve motor ünite aktivasyonu. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
3 | Farklı antrenman uygulamalarının maksimal kuvvete etkisi. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
4 | Farklı antrenman uygulamalarının çabuk kuvvet gelişimine etkisi. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
5 | Farklı antrenman uygulamalarının kuvvette devamlılık gelişimine etkisi. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
6 | Kuvvet antrenmanlarıyla gelişen nöral uyum, mekanik uyum ve hücresel uyum mekanizmaları. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
7 | Hücresel uyumdan sorumlu hormon ve sitokinler. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | |
9 | Direnç egzersizlerinde hareketin hızı ve yükün kuvvet gelişimine etkisi. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
10 | Direnç egzersizlerinde tekrar ve set sayısının kuvvet gelişimine etkisi. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
11 | Kuvvet antrenman yöntemleri. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
12 | Kuvvet antrenmanları ile endurans antrenmanlarının etkileşimi. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
13 | Kuvvet antrenmanlarının aerobik ve anaerobik performansa etkisi. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
14 | Spor branşına özgü kuvvet antrenman yöntemleri. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
15 | Kuvvet antrenmanlarının planlanması. | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 25 | 25 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |