Genel Bilgi
Kod | BLP250 |
Ad | Görsel Programlama II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CELALETTIN AYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
1. Görsel bir dilde yeni bileşenler oluşturabilme ve geliştirebilme. 2. Bileşenleri dinamik olarak oluşturabilme. 3. Bileşenleri ileri düzey kullandırma. 4. Veri tabanı uygulamaları yazdırma. 5. SQL kullanabilme. 6. Değişik veri tabanı sunucularına ulaşım sağlama. 7. İnternet yazılımları yapabilme.
Dersin İçeriği
1- Programlama ortamının sunduğu bileşenleri ileri seviyede kullanabilme ve yazılımlarda uygulayabilme. 2- Programlama ortamını sağladığı özel yada standart olarak kullanılan veritabanı sunucuları üzerinden veritabanı uygulamaları yapabilme. 3- Programlama ortamını sağladığı bileşenleri kullanarak internet uygulamaları geliştirebilme.
Dersin Ön Koşulu
visual basic prgramı hakkında bilgi sahibi olmak.
Kaynaklar
Görsel Programlama Visual Basic (Ebru Yeminal Yıldırım) Visual Basic. Net (Yener Türkeli)
Notlar
Visual Basic (Üzeyir Yazıcı) Visual Basic ile Programlama (Memik Yanık)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bileşenlerin ileri düzey özelliklerini bilir ve kullanır. |
ÖÇ02 | Çok formlu uygulamalar yazar. |
ÖÇ03 | Uygun bileşenler üzerinde grafik işlemleri yapar. |
ÖÇ04 | Araç çubukları oluşturur ve kullanır. |
ÖÇ05 | Bileşenleri dinamik olarak oluşturur ve kullanır. |
ÖÇ06 | Bileşenleri dinamik olarak oluşturur ve örnekler yapar. |
ÖÇ07 | Veri tabanı oluşturma ile ilgili araçları kullanır. |
ÖÇ08 | Uygun bileşenleri kullanarak, oluşturulan veri tabanına ulaşır. |
ÖÇ09 | Veri girme, sorgulama ve raporlama gibi işlemleri yapar. |
ÖÇ10 | Konu tekrarı ve arasınav |
ÖÇ11 | Kullanılabilir bir veri tabanı planlar ve yazılımını hazırlar. |
ÖÇ12 | Yazılımını taşınabilir hale getirir. Diğer bilgisayarlara kurar. |
ÖÇ13 | ActiveX denetimlerini kullanır. |
ÖÇ14 | HTML dosyalarının oluşturulmasını bilir. |
ÖÇ15 | İnternette mesaj,mail,dosya işlemleri gibi uygulamalar yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili planlamada görev alır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, bilgi ve becerileri kullanabildiğini gösterir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, veritabanı ve çeşitli yazılımları kurar ve kullanır | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kodlama yapar, internet ve ağ ile ilgili cihazların montajını yapar | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeterli olacak düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olur | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunları çözer | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanır | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojisi ile ilgili tasarım ve uygulamaları takım çalışmasıyla oluşturur, ilgili kişi ve kurumlara sunar | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik ve sosyal düşünme yeteneği kazanır ve alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yönetmeliklere uygun kullanarak Ülke ekonomisine katkıda bulunur | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ve özel sektör iş alanlarında mesleki bağlantıları sağlar ve karar alma sürecinde sosyal ve mesleki alanda uygun araçları kullanır | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnternet ve çeşitli iletişim teknolojilerini kullanarak araştırma yapar | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnsan ilişkileri ve girişimcilik temel kavramları doğrultusunda ekip çalışması yapar | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar Teknolojileri alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm yolları bulma yeteneğini kazandığını gösterir | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yazılım, donanım ve ağ keşiflerinde görev alır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bileşenlerin ileri düzey özelliklerini bilir ve kullanır. | Düz anlatım, laboratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
2 | Çok formlu uygulamalar yazar. | Düz anlatım, laboratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | Uygun bileşenler üzerinde grafik işlemleri yapar. | Düz anlatım, laboratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Araç çubukları oluşturur. | Düz anlatım, laboratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
5 | Bileşenleri dinamik olarak oluşturur ve kullanır. 1 | Düz anlatım, laboratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
6 | Bileşenleri dinamik olarak oluşturur ve kullanır. 2 | Düz anlatım, laboratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
7 | Veri tabanı oluşturma ile ilgili araçları kullanır. | Düz anlatım, laboratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Düz anlatım, laboratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
9 | Veri girme, sorgulama ve raporlama gibi işlemleri yapar. | Düz anlatım, laboratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
10 | derste ögrendiklerini uygama 1 | Düz anlatım, laboratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kullanılabilir bir veri tabanı planlar ve yazılımını hazırlar. | Düz anlatım, laboratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
12 | Yazılımını taşınabilir hale getirir. Diğer bilgisayarlara kurar. | Düz anlatım, laboratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
13 | ActiveX denetimlerini kullanır. | Düz anlatım, laboratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
14 | HTML dosyalarının oluşturulmasını bilir. | Düz anlatım, laboratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
15 | İnternette mesaj,mail,dosya işlemleri gibi uygulamalar yazar. | Düz anlatım, laboratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
16 | Derste ögrendikllerini uygulama 2 | Düz anlatım, laboratuvar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Düz anlatım, laboratuvar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |