Genel Bilgi
Kod | TT220 |
Ad | Tasarım ve Sunum Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, tasarım düşüncesi, kavramsal kurgu oluşturma, problem tanımlama, yaratıcı düşünce disiplinine ağırlık vererek tüm tasarım hikayesi içinde adımları, adımlarla ilgili temel teknikler ve amaçlarını teorik bilgi aktarımı ve küçük ölçekli tasarım uygulama deneyimleri ile birleştirerek daha sonraki eğitim yıllarında öğrencinin alacağı bilgi ve edineceği deneyimi daha verimle kullanacak düşünme, araştırma, kurgulama ve sunma becerilerine altyapı oluşturmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Verilen eğitim sonunda öğrencinin; tasarım girdisi oluşturma ve/veya derleme tekniklerini kullanabilmesi, Tasarımın uygulanabileceği seviyeler (stilizasyondan yenilikçi ürün tasarımına), inovasyon, tasarımcı sorumluluğu, ürün yaşamı ve evreleri, katma değer kavramı ve tasarım etiği hakkında bilgi sahibi olması amaçlanır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dersle ilgili ana kaynak eğitim dilinde mevcut değildir. Ders notları yeterlidir Design Method C.Jones Seeds Of Human Futures, London, 1970
Notlar
Yaratıcı süreç ile ilgili her türlü akademik araştırma.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu derste verilen eğitim sonunda öğrenci; Tasarım girdisi oluşturma ve/veya derleme tekniklerini kullanır. |
ÖÇ02 | Yaratıcı düşünce metotlarını bilir, ihtiyaca göre seçerek kullanır. |
ÖÇ03 | Tasarımla ilgili durum, işleyiş, davranış ve nesneleri soyut kavramlara indirger. |
ÖÇ04 | Uzmanlık alanı dışı etkenlerdeki (toplumbilim, sanat, iklim, ekonomi, teknoloji vs.) durum, değişim ve yeniliklerle tasarım arasındaki etkileşimi kavrar. |
ÖÇ05 | Çok yönlü düşünerek, tasarım sürecinin ilk adımından itibaren, özgün yaklaşımlar sergiler. |
ÖÇ06 | Tasarımın uygulanabileceği seviyeler (stilizasyondan yenilikçi ürün tasarımına ), inovasyon, tasarımcı sorumluluğu, ürün yaşamı ve evreleri, katma değer kavramı ve tasarım etiği hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Kavramsal tanımlamadan prototip üretimine kadar tüm evreleri, sıralarını, gerekliliklerini tanır. |
ÖÇ08 | Bilgi, yaratım ve düşüncelerini üçüncü şahısların anlayabilecekleri şekilde farklı ortamlarda (medyalarda) ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tasarım nedir, ne değildir. Tasarıma süreç yaklaşımı. Örnek objeler | Genel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tasarım hakkında yanlış (eksik bilinenler). Nitelik ve niceliksel kurgular | Genel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tasarımda tanım oluşturma metodları. Örnek analizi. | Genel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yaratıcı düşünce teknikleri. Deneme çalışması | Anlatım ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Tasarım uygulama ve üzerindeki etkenler. Analiz ve örnek uygulama | Anlatım ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Ara sınav öncesi tekrar | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Elle tutulamayan nitelikler ve tasarım değeri | genel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınav için Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Tasarımda deneyim etkeni. Örnek analizi. | Genel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tasarımın evrimi. | Genel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tasarım aşama dökümantasyonu ve sunumu. | Genel anlatım ve sunum yöntemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Fikri göstermek yerine anlatmak | Genel anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Dönem çalışması ön değerlendirme | Soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Düşünden ürüne tasarım süreci (duyumsal) | genel anlatım ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Düşünden ürüne tasarım üretim süreci | genel anlatım ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ürün ve dosya teslimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ürün ve dosya teslimi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |