TT220 Tasarım ve Sunum Yöntemleri

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT220
Ad Tasarım ve Sunum Yöntemleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, tasarım düşüncesi, kavramsal kurgu oluşturma, problem tanımlama, yaratıcı düşünce disiplinine ağırlık vererek tüm tasarım hikayesi içinde adımları, adımlarla ilgili temel teknikler ve amaçlarını teorik bilgi aktarımı ve küçük ölçekli tasarım uygulama deneyimleri ile birleştirerek daha sonraki eğitim yıllarında öğrencinin alacağı bilgi ve edineceği deneyimi daha verimle kullanacak düşünme, araştırma, kurgulama ve sunma becerilerine altyapı oluşturmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Verilen eğitim sonunda öğrencinin; tasarım girdisi oluşturma ve/veya derleme tekniklerini kullanabilmesi, Tasarımın uygulanabileceği seviyeler (stilizasyondan yenilikçi ürün tasarımına), inovasyon, tasarımcı sorumluluğu, ürün yaşamı ve evreleri, katma değer kavramı ve tasarım etiği hakkında bilgi sahibi olması amaçlanır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Dersle ilgili ana kaynak eğitim dilinde mevcut değildir. Ders notları yeterlidir Design Method C.Jones Seeds Of Human Futures, London, 1970

Notlar

Yaratıcı süreç ile ilgili her türlü akademik araştırma.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu derste verilen eğitim sonunda öğrenci; Tasarım girdisi oluşturma ve/veya derleme tekniklerini kullanır.
ÖÇ02 Yaratıcı düşünce metotlarını bilir, ihtiyaca göre seçerek kullanır.
ÖÇ03 Tasarımla ilgili durum, işleyiş, davranış ve nesneleri soyut kavramlara indirger.
ÖÇ04 Uzmanlık alanı dışı etkenlerdeki (toplumbilim, sanat, iklim, ekonomi, teknoloji vs.) durum, değişim ve yeniliklerle tasarım arasındaki etkileşimi kavrar.
ÖÇ05 Çok yönlü düşünerek, tasarım sürecinin ilk adımından itibaren, özgün yaklaşımlar sergiler.
ÖÇ06 Tasarımın uygulanabileceği seviyeler (stilizasyondan yenilikçi ürün tasarımına ), inovasyon, tasarımcı sorumluluğu, ürün yaşamı ve evreleri, katma değer kavramı ve tasarım etiği hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ07 Kavramsal tanımlamadan prototip üretimine kadar tüm evreleri, sıralarını, gerekliliklerini tanır.
ÖÇ08 Bilgi, yaratım ve düşüncelerini üçüncü şahısların anlayabilecekleri şekilde farklı ortamlarda (medyalarda) ifade eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tasarım nedir, ne değildir. Tasarıma süreç yaklaşımı. Örnek objeler Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tasarım hakkında yanlış (eksik bilinenler). Nitelik ve niceliksel kurgular Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tasarımda tanım oluşturma metodları. Örnek analizi. Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yaratıcı düşünce teknikleri. Deneme çalışması Anlatım ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Tasarım uygulama ve üzerindeki etkenler. Analiz ve örnek uygulama Anlatım ve Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 Ara sınav öncesi tekrar Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Elle tutulamayan nitelikler ve tasarım değeri genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ara Sınav için Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Tasarımda deneyim etkeni. Örnek analizi. Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Tasarımın evrimi. Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Tasarım aşama dökümantasyonu ve sunumu. Genel anlatım ve sunum yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Fikri göstermek yerine anlatmak Genel anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Dönem çalışması ön değerlendirme Soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Düşünden ürüne tasarım süreci (duyumsal) genel anlatım ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Düşünden ürüne tasarım üretim süreci genel anlatım ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ürün ve dosya teslimi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ürün ve dosya teslimi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 12:46