Genel Bilgi
Kod | TTS340 |
Ad | Kumaş Yapı Bilgisi 4 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kumaşı iyi tanıyıp, kullanım alanını iyi belirlemek,değişen yüzlü, torba yapılı çift katlı kumaşları ,üç katlı dokuları ve bağlama türlerini tanıyıp kağıt üzerinde yeni tasarımlar yapabilmesi
Dersin İçeriği
Değişen yüzlü çift katlı dokuların anlatılması ve uygulanması. Üç katlı dokuların, dolgu atkısıyla dokunan reform dokuların anlatılması.
Dersin Ön Koşulu
Yok (Kumaş Yap Bilgisi 1-2-3 derslerinin alınmış olması önerilir.)
Kaynaklar
Dokuma Tekniği ve Sanatı 1 ve 2, Güngör BAŞER, 2015 Dokuma Tekniği I, II Zahide İmer, Mayaş Matbaacılık ve Yayıncılık, Ankara, 1987
Notlar
Tasarımda Konstrüksiyon Esasları, Altuğ Acuner, Türk Tekstil Vakfı Yayınları, İstanbul, 2001
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarımlarında desen, motif, yüzey ilişkisi bütünlüğünde çift katlı ve üç katlı yapılar, pileli yapılar, pike ve damas yapıları nasıl ve ne şekilde kullanabileceğini bilir. |
ÖÇ02 | Tasarımdan üretime geçiş aşamasında hazırlayacağı üretim raporunda üç katlı yapılar, pileli yapılar, pike ve damas yapıların açılımlarını yapar. |
ÖÇ03 | Seri üretime yönelik desen, motif, dokuma yapıları ilişkisi kurar, ilgili üretim raporlarını hazırlar. |
ÖÇ04 | Çok katlı ve karmaşık yapıları çözümler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çift katlı yapılar | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çift kat torba yapılar. Farklı katlarda farklı örgü denemeleri | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yüzey değiştiren çift katlı bağlantılı yapılar. | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yüzey değiştiren çift katlı bağlantılı yapılar. Desen, motif, doku oluşturma | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Üçüncü bir iplikle bağlanan çift katlı yapılar | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Üç katlı dokular | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Üç katlı dokular, Farklı katlarda farklı örgü denemeleri | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Üç katlı dokular, Desen, motif, doku oluşturma | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yüzey değiştiren üç katlı bağlantılı yapılar. | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bağlama türlerine göre üç katlı dokular | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bağlama türlerine göre üç katlı dokuların devamı | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Reform dokular | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Damask dokular | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Örgü tekrarları | Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |