Genel Bilgi
Kod | TT310 |
Ad | Giysi Tasarımı 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Moda trendlerini takip ederek sezona ve hedef kitleye uygun model analizleri ve ve belirlenen konulara yönelik alternatif modeller ile koleksiyon oluşturabilme. Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli doku, renk kombinasyonları gerçekleştirerek yaratıcı sunum paftaları ile Jüriye sunabilmektir.
Dersin İçeriği
Figür, model ve malzeme bilgilerini almış olan öğrencinin moda (trendlerine uygun) faktörüne bağlı ve belirlenen konulara yönelik Kadın giyim, Erkek giyim ve çocuk giyimine yönelik, özgün ve yaratıcı koleksiyon şeklinde giysiler tasarlamak. Oluşturduğu koleksiyonu form, çizgi, doku ve farklı renklendirme teknikleri ile ifade edebilmesi ve yapılan çalışmaların özenli paftalar halinde sunulması. Koleksiyon bilgisinin oluşması.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur. Ancak bu dersi seçen öğrencinin Giysi Tasarımı-1 dersini almış ve başarılı olmuş olması beklenir.
Kaynaklar
Literatür yayınlarının Moda Tasarım Temelleri dizisi. Moda tasarımında Koleksiyon geliştirme, Moda Tasarımında Yapı, Moda Tasarımında Araştırma ve Yapı, Moda Tasarımında Araştırma ve Tasarım, Moda Tasarımında Moda çizimi, Moda Tasarımında Stil yaratmak. Hayalperest yayıneviMOda tasarımı çizim dersleri, Lourence King Publishing, Fashion Design, Sue Jenkyn Johns.
Notlar
İnternet kaynakları, web sayfaları, trend verileri.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci tasarımları için doğru kumaşı seçmeyi bilir. |
ÖÇ02 | Öğrenci, trendleri araştırıp, takip etmeyi öğrenir. |
ÖÇ03 | Öğrenci, tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırır, takip eder, kullanır ve yeni malzemeler geliştirir. |
ÖÇ04 | Öğrenci, tasarımlarını oluşturmada koleksiyon bilincini kavrar. |
ÖÇ05 | Öğrenci, koleksiyon oluşturma aşamasında Hikaye Panosu hazırlar. |
ÖÇ06 | Öğrenci, koleksiyonunda yer alan her parça tasarımın teknik çözümlemesini kavrar. |
ÖÇ07 | Öğrenci, koleksiyonunda yer alan her parça tasarımın teknik çizimini yapmayı bilir. |
ÖÇ08 | Öğrenci, tasarımlarını oluştururken marka bilincinin önemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin anlatımı. | Öğrenci, moda tasarımı ile ilgili ön araştırma yapmalı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Literatür ve piyasa araştırması, firmalara ait katalog incelemeleri Sezon trendlerine yönelik form, kesim, renk ve doku araştırması. | Öğrenci, literatür ve sezon trendleri araştırmalı. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
3 | Proje kapsamında teknik çizimler, renk kartelası ve tasarımlar üzerinden konu aktarımı ve bilgilendirme. | Öğrenci, sezon trendleri araştırmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Hedef kitleye yönelik form, malzeme ve teknik özellikler dikkate alınarak koleksiyon planlaması. | Öğrenci, derse malzeme araştırmasını yapmış olarak hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
5 | Kadın giyimi üzerine eskiz çalışmaları ve grup değerlendirme çalışması. | Konu ile ilgili eskiz çalışmaları.1 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Kadın giyim çalışmaları kritik ve onaylama. | Kadın giysi eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Onaylanan çizimlerin İllustrasyon çizimleri ve teknik çizimlerinin tamamlanması. | Teknik çizim eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
9 | Erkek giyimi üzerine eskiz çalışmaları ve grup değerlendirme çalışması. | Erkek üst giyim eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Erkek giyim çalışmaları, kritik ve onaylama. | Erkek alt giyim eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Onaylanan Çizimlerin tamamlanması. | Teknik çizim eskiz ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Erkek giyim sunum paftası hazırlığı ve çizimlerin teknik açılımlarının detaylandırılması ve çizimi. | Konu ile ilgili pafta ön hazırlık çalışması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
13 | Konu ile ilgili eskiz çalışmaları. | Konu ile ilgili eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
14 | Onaylanan Çizimlerin genel olarak tamamlanması ve teknik çizimlerin sonlandırılması. | illustrasyon eskiz çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
15 | Çocuk giyim sunum paftası hazırlığı ve çizimlerin teknik açılımlarının detaylandırılması ve çizimi. | Çocuk giyim eskiz ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma 1 | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 6 | 72 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 5 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |