TT310 Giysi Tasarımı 2

6 AKTS - 4-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT310
Ad Giysi Tasarımı 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Moda trendlerini takip ederek sezona ve hedef kitleye uygun model analizleri ve ve belirlenen konulara yönelik alternatif modeller ile koleksiyon oluşturabilme. Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli doku, renk kombinasyonları gerçekleştirerek yaratıcı sunum paftaları ile Jüriye sunabilmektir.

Dersin İçeriği

Figür, model ve malzeme bilgilerini almış olan öğrencinin moda (trendlerine uygun) faktörüne bağlı ve belirlenen konulara yönelik Kadın giyim, Erkek giyim ve çocuk giyimine yönelik, özgün ve yaratıcı koleksiyon şeklinde giysiler tasarlamak. Oluşturduğu koleksiyonu form, çizgi, doku ve farklı renklendirme teknikleri ile ifade edebilmesi ve yapılan çalışmaların özenli paftalar halinde sunulması. Koleksiyon bilgisinin oluşması.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur. Ancak bu dersi seçen öğrencinin Giysi Tasarımı-1 dersini almış ve başarılı olmuş olması beklenir.

Kaynaklar

Literatür yayınlarının Moda Tasarım Temelleri dizisi. Moda tasarımında Koleksiyon geliştirme, Moda Tasarımında Yapı, Moda Tasarımında Araştırma ve Yapı, Moda Tasarımında Araştırma ve Tasarım, Moda Tasarımında Moda çizimi, Moda Tasarımında Stil yaratmak. Hayalperest yayıneviMOda tasarımı çizim dersleri, Lourence King Publishing, Fashion Design, Sue Jenkyn Johns.

Notlar

İnternet kaynakları, web sayfaları, trend verileri.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci tasarımları için doğru kumaşı seçmeyi bilir.
ÖÇ02 Öğrenci, trendleri araştırıp, takip etmeyi öğrenir.
ÖÇ03 Öğrenci, tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırır, takip eder, kullanır ve yeni malzemeler geliştirir.
ÖÇ04 Öğrenci, tasarımlarını oluşturmada koleksiyon bilincini kavrar.
ÖÇ05 Öğrenci, koleksiyon oluşturma aşamasında Hikaye Panosu hazırlar.
ÖÇ06 Öğrenci, koleksiyonunda yer alan her parça tasarımın teknik çözümlemesini kavrar.
ÖÇ07 Öğrenci, koleksiyonunda yer alan her parça tasarımın teknik çizimini yapmayı bilir.
ÖÇ08 Öğrenci, tasarımlarını oluştururken marka bilincinin önemini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin anlatımı. Öğrenci, moda tasarımı ile ilgili ön araştırma yapmalı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
2 Literatür ve piyasa araştırması, firmalara ait katalog incelemeleri Sezon trendlerine yönelik form, kesim, renk ve doku araştırması. Öğrenci, literatür ve sezon trendleri araştırmalı. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
3 Proje kapsamında teknik çizimler, renk kartelası ve tasarımlar üzerinden konu aktarımı ve bilgilendirme. Öğrenci, sezon trendleri araştırmalı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Hedef kitleye yönelik form, malzeme ve teknik özellikler dikkate alınarak koleksiyon planlaması. Öğrenci, derse malzeme araştırmasını yapmış olarak hazır gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Problem Çözme
5 Kadın giyimi üzerine eskiz çalışmaları ve grup değerlendirme çalışması. Konu ile ilgili eskiz çalışmaları.1 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Kadın giyim çalışmaları kritik ve onaylama. Kadın giysi eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Onaylanan çizimlerin İllustrasyon çizimleri ve teknik çizimlerinin tamamlanması. Teknik çizim eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
9 Erkek giyimi üzerine eskiz çalışmaları ve grup değerlendirme çalışması. Erkek üst giyim eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma
10 Erkek giyim çalışmaları, kritik ve onaylama. Erkek alt giyim eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Onaylanan Çizimlerin tamamlanması. Teknik çizim eskiz ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Erkek giyim sunum paftası hazırlığı ve çizimlerin teknik açılımlarının detaylandırılması ve çizimi. Konu ile ilgili pafta ön hazırlık çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma
13 Konu ile ilgili eskiz çalışmaları. Konu ile ilgili eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma
14 Onaylanan Çizimlerin genel olarak tamamlanması ve teknik çizimlerin sonlandırılması. illustrasyon eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma
15 Çocuk giyim sunum paftası hazırlığı ve çizimlerin teknik açılımlarının detaylandırılması ve çizimi. Çocuk giyim eskiz ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma 1 Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi, Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 6 72
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 4 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 02:38