Genel Bilgi
Kod | TTS433 |
Ad | Bilgisayar Destekli Kalıp Hazırlama I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mine CERANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Mine CERANOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Üretimde kullanılabilecek donanımları ve kullanım özelliklerini tanıyabilme. Bilgisayar Destekli Üretimde kullanılan terimleri tanıma. Sektörde kullanılan üretim programlarını tanıma. Bilgisayar destekli kalıp çıkarabilme
Dersin İçeriği
GERBER CAD sistemi ile CAD sistemi ile temel kalıp hazırlığı, model uygulama, kalıp kontrolü ve serilendirme konuları hakkında uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Gerber Kalıp Ders Notları
Notlar
S. Bottan, Örnek Uygulamalar İle Bilgisayar Destekli Kalıp, Seçkin Yayıncılık, İstanbul: 2012. H. B. Gürcüm, Bilgisayarlı Kalıp Tasarımı, Gazi Kitabevi, Ankara: 2007.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, tekstil sektöründe kullanılan bir CAD/CAM sistemi olan Gerber programını kolayca kullanır. |
ÖÇ02 | Öğrenci, bilgisayar paket programlarını kullanarak mesleki teknik çizim yapar. |
ÖÇ03 | Öğrenci, bilgisayar paket programlarını çalıştırır. |
ÖÇ04 | Öğrenci, sektörde kullanılan kalıp programını tanır. |
ÖÇ05 | Öğrenci, kalıp pastal planı hazırlar. |
ÖÇ06 | Öğrenci, bilgisayarda 3 boyutlu giydirme yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması. | Kaynak okuma, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Nokta Menüsü | Kaynak okuma, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Çıt Menüsü, Çizgi Menüsü | Kaynak okuma, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Parça, Dikdörtgenden Kalıp Hazırlama | Kaynak okuma, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Serileme | Kaynak okuma, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Ölçme | Kaynak okuma, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Pensler, Genişlet | Kaynak okuma, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Performans için kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Dikdörtgenden Dar Etek Kalıbı Hazırlama | Kaynak okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Pastal Hazırlık Dosyaları | Kaynak okuma, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Pastal Çizimi | Kaynak okuma, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Accumark Explorer | Kaynak okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Büyüme Tablosu | Kaynak okuma, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | 3 boyutlu modelleme | Kaynak okuma, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | 3 Boyutlu modelde desen yaratma | Kaynak okuma, araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans için kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans için kaynaklara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |