Genel Bilgi
Kod | TTS404 |
Ad | Girişimcilik 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERDİNÇ BALLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ERDİNÇ BALLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yeni ürün, süreç veya pazarları tespit edip bunları kullanmak vasıtasıyla yeni bir ekonomik faaliyet başlatarak veya var olan bir ekonomik faaliyeti büyüterek değer yaratmayı hedeflemektir.
Dersin İçeriği
Geleceğin girişimci tasarım ve sanatçıları için yeni fikir geliştirme, iş planı hazırlama, iş kurma, işi büyütme, ticarileştirme ve pazarlama konularında bilgiler sunmak
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İş Modeli Üretimi Yazarları: Alexander Osterwalder, Yves Pigneur Girişimcinin El kitabı Yazarı: Guy Kawasaki
Notlar
KOSGEB Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi Tüm girişimcilik kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İş modeli kurmayı planlar |
ÖÇ02 | Pazarlama planını bilir |
ÖÇ03 | Swot analizi yapmasını öğrenir |
ÖÇ04 | Fizibilite hazırlamasını bilir |
ÖÇ05 | İş modelini proje planına dönüştürmeyi bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini geliştirir | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yaratıcılık, yenilik ve buluş kavramları | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Örnek incelemeler | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kanvas iş planı ve örnekleri | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kanvas iş planı sunumları | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama, Örnek Olay, Altı Şapka, Beyin Fırtınası |
5 | GZFT analizi nedir | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | GZFT sunumlar | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Altı Şapka |
7 | tecrübe paylaşımı sunumu | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama, Altı Şapka, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
9 | Fizibilite nedir, nasıl hazırlanır | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Altı Şapka |
10 | Proje nedir | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
11 | Proje destekleyen kuruluşlar | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka |
12 | Uygulamalı girişimcilik proje örnekleri | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
13 | Uygulamalı girişimcilik proje örnekleri değerlendirilmesi | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Rol Oynama |
14 | Öğrenci sunumları | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma |
15 | Dersin değerlendirilmesi | Ders kitabı ve sunu takibi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Altı Şapka |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve sunu takibi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve sunu takibi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |