Genel Bilgi
Kod | BTES700 |
Ad | Seminer (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMRE SEZGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SERKAN DİNÇER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OZAN ŞENKAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MEHMET TEKDAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi HABİBE ALDAĞ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMRE SEZGİN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin alanlarında derinlemesine çalışmak istedikleri bir konuyu belirleyerek yurt içi ve yurt dışı kaynaklardan bilgi toplaması, bu bilgileri sentezleyerek belirli sonuçlara varması ve konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretmesini sağlamaktır. Ayrıca öğrenciden bu çalışmayı rapor haline getirmesi ve sunması da beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Araştırma konusu belirleme; bilimsel araştırma yöntemlerine göre araştırma yapma; araştırmasını raporlaştırma; araştırmasını sunma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dinçer, S. (2018). Akademik yazım ve araştırmacılara öneriler. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Notlar
Dersin sorumlusu tarafından önerilen diğer kaynaklar ve makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Derinlemesine incelemek istediği bir konu belirler. |
ÖÇ02 | Seçilen seminer konusuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kaynakları inceler. |
ÖÇ03 | Kaynaklardan elde ettiği bilgileri belirli boyutlar çerçevesinde sentezler. |
ÖÇ04 | Konunun sentezlenmesi sonucunda varılan sonuçları yorumlar. |
ÖÇ05 | Seçilen konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretir. |
ÖÇ06 | Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir. |
ÖÇ07 | Rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar. |
ÖÇ08 | Seminer sunumu sonucunda alınan geri bildirimlerden yararlanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kaynak tarama | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesi | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Elde edilen bilgilerin sistematik halde bir araya getirilmesi | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Araştırma konusunun tartışılması | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Yöntem doğrultusunda araştırma yapmaya giriş | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Yöntem doğrultusunda araştırma yapma | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
8 | Araştırmanın analizi | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
9 | Analizlerin tartışılması | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
10 | Araştırmanın raporlaştırılması: Giriş | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Araştırmanın raporlaştırılması: Yöntem | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Araştırmanın raporlaştırılması: Tartışma ve Sonuç | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
13 | Araştırmanın rapor incelemesi sonucunda düzeltmelerin yapılması. | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
14 | Araştırma sunum dosyasının hazırlanması. | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
15 | Sunum dosyasının kontrolü | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
16 | Hazırlanan son raporun sunumu ve savunulması. | İlgili kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Hazırlanan son raporun sunumu ve savunulması: Düzeltme | İlgili kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,20 | ||
AKTS | 6 AKTS |