Genel Bilgi
Kod | ADE750 |
Ad | Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Metinleri II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuk edebiyatı disiplinler arası iş birliği yapar ve bu ise öğretim sisteminde edinilen bilgilerin çocuğun hayatına uygulayabilmesi ve eğitilmesi için kaçınılmaz bir gereksinimdir. Değişen yaşam koşullarıyla ortaya çıkan çağdaş edebiyat ürünleri ve yazarlarla çocuklar birebir buluşturulmalı ve interaktif bir iletişimin gerçekleştirilmesi sağlanmalıdır.
Dersin İçeriği
Çocuk edebiyatının yazma becerisi aracılığı ile yabancı dil öğrenimine katkısı nedir? Çocuk edebiyatı çeviri metinlerinin irdelenmesi ile dil öğrenimine katkısı nedir? Basın yayın organları aracılığı ile çocuk ve gençlik edebiyatının tarihi, konu içerikleri nedir? İşlevsel tarihin yönleri: Çocuk edebiyatında metinleri kullanmanın farklı yolları nedir? Medya kültürleri, değişim ve medya eleştirisi--Medya çağında çocuk edebiyatı ktap incelemesine art zamanlı bakış. Dijital çağda çocuk ve gençlik edebiyatı eserleri basın yayın araçları yardımı ile nasıl okunur? Çocuk yazın türleri ve içerikleri üzerine tartışmalar. Çocuk yazın türleri ve içerikleri üzerine tartışmalar. Çocuk dergileri (konu ve temalar/ özel ve resmi dergiler) // Çocuk kitapları (fantastik-macera vb.). Çocuk edebiyatı yayıncılığı ve yayıncılık ilkeleri (hangi yayınevinin çocuk dizi var?) Almanya ve Türkiye’de en üretken yazarlar (mesleki formasyonları ve dünya görüşleri yorumlanarak). Çocuk edebiyatı ve Masallar. Masallarda şiddet ve korku izleklerinin tartışılması. Çocuk edebiyatı ve toplumsal cinsiyet -Çocuk edebiyatı ve felsefe- Çocuk edebiyatı ve şiir. En çok okunan eserler (türler arası dağılım ve işlenen temalar yorumlanarak) Çocuk edebiyatında Şiir: -Şiir Dil ve edebiyat eğitiminde en az kullanılan türdür, neden?
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Öğretim elemanının notları
Notlar
Aytekin, H. (2016). Çocuk ve gençlik edebiyatı. Ankara: Anı Kaminski, W. (1998). Einführung in die Kinder und Jugendliteratur. München: Juventa Brunken, O. (1990). Geschichte der Deutschen Kinder und Jugendliteratur. Stuttgart: Metzler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuk Kitaplarını Değerlendirme Ölçütlerini Kavrar. |
ÖÇ02 | Her Düzeydeki Çocuk Kitabını Değerlendirir |
ÖÇ03 | Çocuk Edebiyatı Türlerinin Çocuk Gelişimine Katkısını Değerlendirecektir. |
ÖÇ04 | Çocukların Gelişimsel Özelliklerini Tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fabl türü çocuk edebiyatının çocuk gelişimine katkısı | Fabl türünün ne olduğunu örneklendirir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Çocuk Edebiyatı Türleri ve Çocuk Gelişimine Katkısı 2 | Çocuk edebiyatı türlerini bilebilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çeviri | Dil öğreniminde ve edebiyatta çevirinin ne olduğunu bilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Çeviri sayesinde dilimize kazandırılan çocuk edebiyatı eserleri | Çeviri ile zenginleşen edebiyatı bilebilir | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım |
5 | Çocuk edebiyatı alanında yapılan çevirilerin eleştirilmesi | Orijinaline uymayan çevirileri eleştirebilir | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Tartışma |
6 | Değerler eğitimi | Değerler eğitiminin çocuklar için önemini bilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çocuk edebiyatı aracılığı ile değerler eğitimi verilmesi | Değerler eğitimi verilmesinin önemini örneklendirir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Çocuk edebiyatı aracılığı ile eserlerdeki konular ve bu konuların çocuğun gelişimi ile rol model almasına katkısı | Anlatım-Soru/ Cevap | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama |
10 | Çocuk Edebiyatında Karakter ve Özellikleri | Edebi eserlerdeki karakterleri bilebilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çocuk dergiciliği | Çocuk dergiciliğinin ne olduğunu bilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Çocuk dergiciliğinin dünyadaki gelişimi | Çocuk dergiciliğinin dünyadaki gelişimini örneklendirir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
13 | Çocuk dergiciliğinin Türkiye'deki gelişimi | Çocuk Dergiciliğinin gelişimini bilebilir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Çocuğun psiko-sosyal özellikleri | Bireyin psikolojik özelliklerini bilebilir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
15 | İlk gençlik çağındaki bireyin Psiko-sosyal özellikleri | İlk gençlik çağındaki gençlerin psikolojik ve sosyolojik özelliklerini anlayabilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Gençlik Çağının Psiko-Sosyal Özellikleri | Gençlik çağının psikolojik yapısını anlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
AKTS | 6 AKTS |