Genel Bilgi
Kod | ADE750 |
Ad | Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Metinleri II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı çocuk edebiyatı alanının dünyada ve Türkiye’deki gelişimini takip etmek ve bu alanda verilen ürünleri hitap ettiği kitleye, çocukların gelişim özelliklerine göre nitelik bakımından değerlendirebilmek, bu konuda sahip olunması gereken bilinci kazandırabilmektir.
Dersin İçeriği
Çağdaş çocuk yazını, Türk ve Alman çocuk yazını, Çocuk yazını aracılığı ile imge çalışması, Çocuk yazını aracılığı ile kültürlerarası hoşgörü kazanımı, ön yargıların kırılması
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Öğretim elemanının notları
Notlar
Aytekin, H. (2016). Çocuk ve gençlik edebiyatı. Ankara: Anı Kaminski, W. (1998). Einführung in die Kinder und Jugendliteratur. München: Juventa Wild, R. 1990). Geschichte der deutschen Kinder und Jugendliteratur. Stuttgart: J.B. Metschler Brunken, O. (1990). Geschichte der Deutschen Kinder und Jugendliteratur. Stuttgart: Metzler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuk Kitaplarını Değerlendirme Ölçütlerini Kavrar. |
ÖÇ02 | Her Düzeydeki Çocuk Kitabını Değerlendirir |
ÖÇ03 | Çocuk Edebiyatı Türlerinin Çocuk Gelişimine Katkısını Değerlendirir. |
ÖÇ04 | Çocukların Gelişimsel Özelliklerini Tanır. |
ÖÇ05 | Çocuk edebiyatı aracılığı ile çocuğa yönelik ne gibi değerler eğitimi verilmesi gerektiğini kavrar |
ÖÇ06 | Çeviri becerisi sayesinde dilimize kazandırılan çocuk edebiyatı eserlerini bilir |
ÖÇ07 | Çocuk yazını aracılığı ile kültürlerarası hoşgörü oluşumunu destekler |
ÖÇ08 | Çocuk ve gençlik yazını eserlerinin çoğunda başka kültürlere karşı var olan ön yargının ortadan kaldırılmaya çalışıldığını kavrar. |
ÖÇ09 | Çocuk yazınının kolay bir dile sahip olduğunu ve okuma zevkini arttırıcı yönünün olduğunu kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fabl türü çocuk edebiyatının çocuk gelişimine katkısı | Fabl türünün ne olduğunun örneklendirilmesi | |
2 | Fabl türünün çocuk gelişimine katkısı | Fabl türünü araştırma | |
3 | Çocuk edebiyatında mitoloji | Mitoloji türünü araştırma | |
4 | Çocuk edebiyatında roman | Roman türünü araştırma | |
5 | Çocuk edebiyatı ile kültürlerarası yansımalar | Edebiyat ile kültürlerarası yansımayı açıklama | |
6 | Çocuk Kitaplarının Kültürel Aktarım etkisi | Kültürel aktarımı açıklama | |
7 | Değerler eğitimi | Değerler eğitimini örneklendirme | |
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | Değerler eğitiminin çocukların gelişimi açısından önemi | Çocuk gelişiminde değerlerin önemini anlama | |
10 | Çocuk Edebiyatında Karakter ve Özellikleri | Edebi eserlerdeki karakterleri bilme | |
11 | Çocuğun psiko-sosyal özellikleri | Çocuğun psiko-sosyal özelliğini anlama | |
12 | İlk gençlik çağındaki bireyin Psiko-sosyal özellikleri | İlk gençlik çağı psikolojisini anlama | |
13 | Çocuğun psiko-sosyal özellikleri | Çocuğun psiko- sosyal evrelerini bilme | |
14 | Çocuk dergiciliği | Çocuk dergiciliğinin önemini kavrama | |
15 | Çocuk dergiciliğinin dünyadaki gelişimi | Çocuk dergiciliğinin dünyadaki yerini açıklama | |
16 | Çocuk dergiciliğinin Almanya ve Türkiye'deki gelişimi | Çocuk dergiciliğinin gelişimini kavrama | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
AKTS | 6 AKTS |