ADE750 Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Metinleri II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE750
Ad Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Metinleri II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuk edebiyatı disiplinler arası iş birliği yapar ve bu ise öğretim sisteminde edinilen bilgilerin çocuğun hayatına uygulayabilmesi ve eğitilmesi için kaçınılmaz bir gereksinimdir. Değişen yaşam koşullarıyla ortaya çıkan çağdaş edebiyat ürünleri ve yazarlarla çocuklar birebir buluşturulmalı ve interaktif bir iletişimin gerçekleştirilmesi sağlanmalıdır.

Dersin İçeriği

Çocuk edebiyatının yazma becerisi aracılığı ile yabancı dil öğrenimine katkısı nedir? Çocuk edebiyatı çeviri metinlerinin irdelenmesi ile dil öğrenimine katkısı nedir? Basın yayın organları aracılığı ile çocuk ve gençlik edebiyatının tarihi, konu içerikleri nedir? İşlevsel tarihin yönleri: Çocuk edebiyatında metinleri kullanmanın farklı yolları nedir? Medya kültürleri, değişim ve medya eleştirisi--Medya çağında çocuk edebiyatı ktap incelemesine art zamanlı bakış. Dijital çağda çocuk ve gençlik edebiyatı eserleri basın yayın araçları yardımı ile nasıl okunur? Çocuk yazın türleri ve içerikleri üzerine tartışmalar. Çocuk yazın türleri ve içerikleri üzerine tartışmalar. Çocuk dergileri (konu ve temalar/ özel ve resmi dergiler) // Çocuk kitapları (fantastik-macera vb.). Çocuk edebiyatı yayıncılığı ve yayıncılık ilkeleri (hangi yayınevinin çocuk dizi var?) Almanya ve Türkiye’de en üretken yazarlar (mesleki formasyonları ve dünya görüşleri yorumlanarak). Çocuk edebiyatı ve Masallar. Masallarda şiddet ve korku izleklerinin tartışılması. Çocuk edebiyatı ve toplumsal cinsiyet -Çocuk edebiyatı ve felsefe- Çocuk edebiyatı ve şiir. En çok okunan eserler (türler arası dağılım ve işlenen temalar yorumlanarak) Çocuk edebiyatında Şiir: -Şiir Dil ve edebiyat eğitiminde en az kullanılan türdür, neden?

Dersin Ön Koşulu

Yoktur.

Kaynaklar

Öğretim elemanının notları

Notlar

Aytekin, H. (2016). Çocuk ve gençlik edebiyatı. Ankara: Anı Kaminski, W. (1998). Einführung in die Kinder und Jugendliteratur. München: Juventa Brunken, O. (1990). Geschichte der Deutschen Kinder und Jugendliteratur. Stuttgart: Metzler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk Kitaplarını Değerlendirme Ölçütlerini Kavrar.
ÖÇ02 Her Düzeydeki Çocuk Kitabını Değerlendirir
ÖÇ03 Çocuk Edebiyatı Türlerinin Çocuk Gelişimine Katkısını Değerlendirecektir.
ÖÇ04 Çocukların Gelişimsel Özelliklerini Tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fabl türü çocuk edebiyatının çocuk gelişimine katkısı Fabl türünün ne olduğunu örneklendirir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 Çocuk Edebiyatı Türleri ve Çocuk Gelişimine Katkısı 2 Çocuk edebiyatı türlerini bilebilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Çeviri Dil öğreniminde ve edebiyatta çevirinin ne olduğunu bilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Çeviri sayesinde dilimize kazandırılan çocuk edebiyatı eserleri Çeviri ile zenginleşen edebiyatı bilebilir Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım
5 Çocuk edebiyatı alanında yapılan çevirilerin eleştirilmesi Orijinaline uymayan çevirileri eleştirebilir Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Tartışma
6 Değerler eğitimi Değerler eğitiminin çocuklar için önemini bilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Çocuk edebiyatı aracılığı ile değerler eğitimi verilmesi Değerler eğitimi verilmesinin önemini örneklendirir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çocuk edebiyatı aracılığı ile eserlerdeki konular ve bu konuların çocuğun gelişimi ile rol model almasına katkısı Anlatım-Soru/ Cevap Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama
10 Çocuk Edebiyatında Karakter ve Özellikleri Edebi eserlerdeki karakterleri bilebilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Çocuk dergiciliği Çocuk dergiciliğinin ne olduğunu bilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Çocuk dergiciliğinin dünyadaki gelişimi Çocuk dergiciliğinin dünyadaki gelişimini örneklendirir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Çocuk dergiciliğinin Türkiye'deki gelişimi Çocuk Dergiciliğinin gelişimini bilebilir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Çocuğun psiko-sosyal özellikleri Bireyin psikolojik özelliklerini bilebilir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
15 İlk gençlik çağındaki bireyin Psiko-sosyal özellikleri İlk gençlik çağındaki gençlerin psikolojik ve sosyolojik özelliklerini anlayabilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Gençlik Çağının Psiko-Sosyal Özellikleri Gençlik çağının psikolojik yapısını anlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 4 56
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 143
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,72
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 04:34