Genel Bilgi
Kod | ADES700 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TAHİR BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel çalışma ve araştırma ile ilgili derslerde öğrenilen kuramsal bilgilerin bu uygulanması amacıyla bir seminer çalışması yapılması ve sunulması
Dersin İçeriği
Öğrenci, bilimsel çalışma ve araştırma ile ilgili derslerde öğrendiği kuramsal bilgileri bu seminerde uygular
Dersin Ön Koşulu
Birinci dönem derslerini başarmış olmak
Kaynaklar
RATGEBER WISSENSCHAFTLICHES ARBEITEN Leicht verständliche Anleitungen für das Schreiben wissenschaftlicher Texte im Studium von Uwe Manschwetus, erschienen 2017 im Thurm-Wissenschaftsverlag
Notlar
Wissenschaftliches Arbeiten - Der kompakte Praxisguide für Studenten: Wie du in 5 Schritten schnell & effektiv mit Übersicht statt Gedankenchaos deine Haus- oder Abschlussarbeit mit Bestnote schreibst von Marcel Voigt | 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, araştırma konuları ile ilgili derslerde öğrendiği kuramsal bilgileri uygular |
ÖÇ02 | Öğrenci olayları bilimsel temellere dayandırarak yorumlama, yeni bir yöntem bulma ya da bilinen yöntemi yeni bilgilere uygulama yeteneği kazanır |
ÖÇ03 | Derinlemesine incelemek istediği bir konu belirler. |
ÖÇ04 | Seçilen seminer konusuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kaynakları inceler. |
ÖÇ05 | Seçilen konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretir. |
ÖÇ06 | Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir. |
ÖÇ07 | Rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar. |
ÖÇ08 | Seminer sunumu sonucunda alınan geri bildirimlerden yararlanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çalışmanın amacını belirleme | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
3 | Seminer konusuyla ilgili kaynaklara ulaşma | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Seminer konusuyla ilgili kaynakları inceleme | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Konuyla ilgili incelenen kaynakların yöntem açısından analizi | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Konuyla ilgili incelenen kaynakların odak noktaları açısından analizi | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Tartışma |
7 | Konuyla ilgili incelenen kaynakların sonuçları açısından analizi | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav yapılmamaktadır | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Elde edilen bilgileri sentezleme | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Elde edilen bilgileri tartışma | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Ulaşılan sonuçları yorumlama | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yapılan çalışmanın eğitim ve öğretime, alana katkılarını açıklama | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Konuyla ilgili uygulamaya dönük öneriler geliştirme | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Konuyla ilgili yapılması gerektiği düşünülen araştırmalara yönelik öneriler geliştirme | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Seminer raporunu hazırlama | Kütüphanede ve internette kaynak araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav yapılmamaktadır | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |