ADES700 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADES700
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TAHİR BALCI
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. TAHİR BALCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilimsel çalışma ve araştırma ile ilgili derslerde öğrenilen kuramsal bilgilerin bu uygulanması amacıyla bir seminer çalışması yapılması ve sunulması

Dersin İçeriği

Öğrenci, bilimsel çalışma ve araştırma ile ilgili derslerde öğrendiği kuramsal bilgileri bu seminerde uygular

Dersin Ön Koşulu

Birinci dönem derslerini başarmış olmak

Kaynaklar

RATGEBER WISSENSCHAFTLICHES ARBEITEN Leicht verständliche Anleitungen für das Schreiben wissenschaftlicher Texte im Studium von Uwe Manschwetus, erschienen 2017 im Thurm-Wissenschaftsverlag

Notlar

Wissenschaftliches Arbeiten - Der kompakte Praxisguide für Studenten: Wie du in 5 Schritten schnell & effektiv mit Übersicht statt Gedankenchaos deine Haus- oder Abschlussarbeit mit Bestnote schreibst von Marcel Voigt | 2020


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, araştırma konuları ile ilgili derslerde öğrendiği kuramsal bilgileri uygular
ÖÇ02 Öğrenci olayları bilimsel temellere dayandırarak yorumlama, yeni bir yöntem bulma ya da bilinen yöntemi yeni bilgilere uygulama yeteneği kazanır
ÖÇ03 Derinlemesine incelemek istediği bir konu belirler.
ÖÇ04 Seçilen seminer konusuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kaynakları inceler.
ÖÇ05 Seçilen konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretir.
ÖÇ06 Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir.
ÖÇ07 Rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar.
ÖÇ08 Seminer sunumu sonucunda alınan geri bildirimlerden yararlanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunun belirlenmesi Kütüphanede ve internette kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma
2 Çalışmanın amacını belirleme Kütüphanede ve internette kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
3 Seminer konusuyla ilgili kaynaklara ulaşma Kütüphanede ve internette kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma
4 Seminer konusuyla ilgili kaynakları inceleme Kütüphanede ve internette kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma
5 Konuyla ilgili incelenen kaynakların yöntem açısından analizi Kütüphanede ve internette kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma
6 Konuyla ilgili incelenen kaynakların odak noktaları açısından analizi Kütüphanede ve internette kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Tartışma
7 Konuyla ilgili incelenen kaynakların sonuçları açısından analizi Kütüphanede ve internette kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav yapılmamaktadır Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Elde edilen bilgileri sentezleme Kütüphanede ve internette kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Elde edilen bilgileri tartışma Kütüphanede ve internette kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 Ulaşılan sonuçları yorumlama Kütüphanede ve internette kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yapılan çalışmanın eğitim ve öğretime, alana katkılarını açıklama Kütüphanede ve internette kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma
13 Konuyla ilgili uygulamaya dönük öneriler geliştirme Kütüphanede ve internette kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma
14 Konuyla ilgili yapılması gerektiği düşünülen araştırmalara yönelik öneriler geliştirme Kütüphanede ve internette kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap
15 Seminer raporunu hazırlama Kütüphanede ve internette kaynak araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav yapılmamaktadır Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 162
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,48
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 11:28