Genel Bilgi
Kod | ADE1700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TAHİR BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, master süresince öğrencinin karşılaşacağı her türlü sorunun tartışılması ve çözüm bulunması amacını taşır.
Dersin İçeriği
Gerek ders aşamasında, gerekse tez yazma aşamasında öğrencinin karşılaşacağı teorik ya da pratik sorunların tartışılması
Dersin Ön Koşulu
Ders için önkoşul yoktur
Kaynaklar
Wissenschaftlich schreiben leicht gemacht: Für Bachelor, Master und Dissertation von Martin Kornmeier | 2021
Notlar
Bestnote ohne Pauken – das Geheimnis der Super-Schüler: Wie du sofort bessere Noten schreibst. Clever lernen dank effektiver Lerntechniken von Michael Bergmeier | 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci bilimde etik değerlere uyar |
ÖÇ02 | Bilimsel çalışmada karşılaştığı sorunları çözer |
ÖÇ03 | Alanıyla ilgili Türkiye´de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler. |
ÖÇ04 | Çalışacağı konu alanını belirler. |
ÖÇ05 | Araştırma problemini belirler. |
ÖÇ06 | Öğrenci bağımsız çalışma yeteneği kazanır |
ÖÇ07 | Öğrenci master çalışmasını yazmayı başarır |
ÖÇ08 | Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir. |
ÖÇ09 | Alanıyla ilgili kaynakları inceler. |
ÖÇ10 | Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alman dili eğitimi ve yabancı dil öğretimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci, problem yaşadığı konuları danışmanıyla tartışır. Ya da tez danışmanı, öğrencisinin öğrenmesini istediği konuları anlatır. | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Alanıyla ilgili temel ve önemli kaynakları belirleme. | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Belirlenen çalışma alanı ve konusuyla ilgili kaynak taraması | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Bu dersin sınavı yoktur | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Çalışmaya ilişkin içerik taslağının değerlendirilmesi | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Araştırma ön raporunun teslimi | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Çalışmayla ilgili sürecin değerlendirilmesi | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Çalışmayla ilgili kapsam, sınırlılık ve içerik taslağının gözden geçirilmesi. | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi | Öğrenci, belirleyeceği konularda hazırlık yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bu dersin sınavı yoktur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |