Genel Bilgi
Kod | FZK313 |
Ad | Mesleki İngilizce |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. DOĞAN KAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAMİDE KAVAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı fizik alanında kullanılan terimleri öğrenmektir. Bilimsel bir makaleyi okuyup anlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste Bilimsel ifadelere giriş. Dilbilgisinin gözden geçirilmesi: sözcük formları (isimler, sıfatlar, zarflar), Boyutlar, özellikler ve karşılaştırmalar, Kişisel olmayan ifadeler: pasif form, Bileşik (iki fiil) ifadeler: göreceli cümle, Dersin amacı: teknik yazmanın tanımı ve önemi, Bilimsel ifadeler geçmişte: basit geçmiş ve henüz geçmiş, Dilbilgisinin gözden geçirilmesi: makaleler (a, bir,), Çevrimiçi kaynakları kullanma: TS, MS dilbilgisi kontrolü, çevrimiçi sözlükler, Son eklerin ve öneklerin anlamı, Yazma / Biçim , Öneriler, Talimatlar, Kılavuzlar, Dergi makaleleri, makale yazma işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Fizik Terimleri ve Tanımları, Paris Lodron Universität Salzburg Ders notları
Notlar
Physics Today gibi online bilimsel makale kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ingilizce gramerini kavrar. |
ÖÇ02 | Teknik terimleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Fizik dahil diğer alanlarda kullanılan teknik terimleri öğrenir. |
ÖÇ04 | Bilimsel makaleyi okuyup anlar. |
ÖÇ05 | Bilimsel makaleyi yazabilmek için gerekli bilgiye sahip olur. |
ÖÇ06 | Güncel fizik konularını okuyup anlamak. |
ÖÇ07 | Fizik alanındaki yeni gelişmeler hakkında ingilizce kaynaklardan bilgi sahibi olmak. |
ÖÇ08 | Fizikte karşısına çıkabilecek alanla ilgili konuları anlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir, bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır ve alanıyla ilgili deneyleri tasarlar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilerek kendisini geliştirir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilerek gereğini uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizik alanındaki gelişmeleri izleyip öğrenerek toplumsal etik açısından değerlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel ifadelere giriş. | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Dilbilgisinin tekrarı: kelime formları (isimler, sıfatlar, zarflar)-1 | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Dilbilgisinin tekrarı: kelime formları (isimler, sıfatlar, zarflar)-2 | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Boyutlar, özellikler ve karşılaştırmalar | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kişisel olmayan ifadeler - pasif form. | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bileşik (iki-fiil) ifadeler - göreceli cümle. | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Dersin amacı: Teknik yazının tanımı ve önemi | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Geçmişte bilimsel ifadeler - basit geçmiş ve henüz geçmiş zaman | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Gramerin tekrarı: artikeller (a, an, the) | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Çevrimiçi kaynakları kullanma: TS, MS gramer kontrolü, çevrimiçi sözlükler | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Eklerin ve ön eklerin anlamı | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yazı çeşitleri / Format | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Teklifler, Talimatlar | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kılavuzlar, Dergi makaleleri, makale yazma | Verilen dokumanı önceden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |