Genel Bilgi
Kod | OTP127 |
Ad | Ekoloji ve Çevre Bilimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ZEYNEP ERÇEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ZEYNEP ERÇEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin ekolojik temel prensipleri, populasyon ve komunite özelliklerini, doğal döngüleri, çevre problemlerini ve insanlığın ekolojik problemlerini anlamasını sağlamak, çözümler için yönlenmesini sağlamak, doğa koruma bilincini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Ekoloji ve Çevre Bilimlerinin Tanımı, Yeryuvarının tarihsel değişimi ve türlerin oluşumuna etkisi, Ekolojide temel bazı kuram ve kavramlar, Abiotik faktörler ve organizmalara etkileri, Biyotik faktörler, Populasyon ve yapısal özellikleri, Popülasyon Dinamiği, Sistem, açık sistem, kapalı sistem, izole sistem ve örnekleri, Komünite ve özellikleri, Dünyanın büyük ekosistemleri ve dağılışları, İnsanlığın ekolojik sorunları, Doğanın korunması, Çevresel koruma ve düzenlemede yaklaşımlar, Sürdürülebilir Dünya, Sürdürülebilir kalkınma, Doğal kaynakların kullanılması, Ortak geleceğimiz.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kocataş, A.2004. Ekoloji, Çevre Biyolojisi. 8. Baskı. Ege Üni.Basımevi İzmir. 564s. Odum, E., Barrett G. (Çeviri Editörü Prof.Dr. Kani Işık) (2008) Ekoloji´nin temel ilkeleri. Palme yayıncılık Ankara. 598s. Akman Y., Ketenoğlu O., Evren H., Kurt L., Düzenli S. (2000) Çevre Kirliliği (Çevre Biyolojisi) Palme YAyıncılık Ankara. 268s.
Notlar
Ders notu, Zeynep Erçen
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu ders, çevre ve sürdürülebilir kalkınma modellerinde ekolojinin temel prensiplerini öğretir, |
ÖÇ02 | Bu ders, çevre kirliliğinin azaltılmasında ülkemiz insanlarına model olma becerisine sahip olabilecek mühendislerin yetiştirilmesini sağlar, |
ÖÇ03 | Bu ders, öğrencilerin çevre ile ilgili bir çok kavramın açıklanmasında, “sistem ve doğal sistem” kavramlarının algılanması sağlar, |
ÖÇ04 | Bu ders, çevre kültürünü verir, |
ÖÇ05 | Mesleki etik bilinci gelişmiş mezunlar oluşturulmasını sağlar |
ÖÇ06 | Biyolojik çeşitliliğin öneminin kavranmasını sağlar |
ÖÇ07 | İnsan faaliyetlerinin doğal ekosistemler ve döngüler üzerine etkilerinin anlaşılmasını sağlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, otomotiv sektörünün gerektirdiği çağdaş bilgi birikimini edinir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, işletme kurmanın ve yönetmenin nasıl yapıldığını öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci; iş güvenliği, organizasyon ve yönetim konusunda gerekli bilgi birikimine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci; temel teknik resim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, motorların bakım onarımını ve mekanik işlemlerini yapacak düzeye ulaşır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, enerji ve enerjinin etkin kullanımını bilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, hareket kontrol sistemlerinin bakım onarımını yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, taşıt ve motor parçalarını ölçer. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, mesleğiyle ilgili cebirsel uygulamalar yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, hayat boyu öğrenmenin önemini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kavrar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, ergonominin otomotiv sektörüne uygulanışını öğrenir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, hidrolik-pnömatik sistemlerin devre elemanlarını ve şemalarını tanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, teknik yabancı dili etkin kullanır.. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, motor test - ayar ile ilgili temel prensipleri ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, motor malzeme deformasyonu ve malzeme muayenesi yapar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, korozyon ve korozyondan korunma yöntemlerini öğrenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekoloji ve Çevre Bilimlerinin Tanımı,Yeryuvarının tarihsel değişimi ve türlerin oluşumuna etkisi | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Ekolojide temel bazı kuram ve kavramlar | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Abiotik faktörler ve organizmalara etkileri | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Biyotik faktörler | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Populasyon ve yapısal özellikleri | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Sistem, açık sistem, kapalı sistem, izole sistem ve örnekleri | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Komünite ve özellikleri | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dünyanın büyük ekosistemleri ve dağılışları | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | İnsanlığın ekolojik sorunları | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Doğanın korunması | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Çevresel koruma ve düzenlemede yaklaşımlar | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Sürdürülebilir Dünya, Sürdürülebilir kalkınma, Doğal kaynakların kullanılması | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Küresel Çevre Sorunları | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Ortak geleceğimiz | Ders notu ilgili bölümleri çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |