RTS716 Yeni Sinema Akımları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTS716
Ad Yeni Sinema Akımları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BATU ANADOLU


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; sinemada akımlar konusuna bütünsel ve eleştirel bir yaklaşım geliştirmek, güncel akımları çeşitli bakış açılarından ele alarak günümüzde akım kavramına yönelik sınıflandırma, algı ve beklentileri tartışmaya açmaktır.

Dersin İçeriği

1990lı yılların sonu ve 2000li yılların başından itibaren farklı ülkelerde ortaya çıkan yeni sinema anlayışları, dijitalleşme, tür sinemasına ve cinsel kimlik yaklaşımlarına yönelik tartışmalar gibi faktörler birçok akımın ortaya çıkmasını sağlamaktadır. Meksika, Romanya ve Yunanistan gibi ülkelerdeki yeni yönetmen kuşağı, Yeni Queer Sinema, Amerikan sinemasındaki minimal denemeler, sinemada başat türleri eğip bükme çabaları ve internet teknolojilerine entegre olmuş bir sinema anlayışı, bu yeniliklerin ana eksenini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Badley, L., Palmer, R.B., Schneider, J. (2016). Dünya Sinemasında Akımlar (Çev. S. Yılmaz). İstanbul: Doruk. Clarke, J. (2011). Movie Movements: Films that Changed the World of Cinema. Harpenden: Oldcastle.

Notlar

Totaro, D. (2007). Film on the Internet: Cinema on the Electronic Highway. Offscreen, 11(1). Richards, A. (2011). Asya Korku Sineması (Çev. O. Gayretli). İstanbul: Kalkedon. Rogers, A.B. (2015). American Independent Cinema: Rites of Passage and the Crisis Image. Edinburgh: Edinburgh University Press.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Coğrafi, kültürel ve estetik açıdan birbirinden farklı özellikler gösteren sinema akımlarına ait ortak parçaları birleştirir.
ÖÇ02 Film akımlarını ve önemli yönetmenleri tanımlar.
ÖÇ03 Filmleri bilimsel analiz yöntemleri ile çözümler ve eleştirir.
ÖÇ04 Sinema akımları ile bu akımların içinden doğduğu toplumsal olaylar ve yapıları ilişkilendirir.
ÖÇ05 Küresel açıdan görsel-işitsel kültürü anlamlandırır ve keşfeder.
ÖÇ06 Modern sanat akımları ile bir sanat dalı olarak sinema akımları arasındaki ilişkiye dair örnekler verir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası çalışma süreçleri gerçekleştirerek alanıyla ilgili araştırmalar yürütür, yeni bilgiler oluşturur. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği kuramsal bilgiyi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili makale, bildiri gibi bilimsel yayın yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Akım Kavramı, Modern Sanat Akımları ve Sinema Clarke, J. (2011). Movie Movements: Films that Changed the World of Cinema. Harpenden: Oldcastle. Badley, L., Palmer, R.B., Schneider, J. (2016). Dünya Sinemasında Akımlar (Çev. S. Yılmaz). İstanbul: Doruk. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Berlin Okulu Clarke, D. (2012). Capitalism Has No More Natural Enemies: The Berlin School (T. Ginsberg ve A. Mensch, Ed.). A Companion to German Cinema (134-155). West Sussex: Wiley-Blackwell. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
3 Yeni Queer Sinema Ulusay, N. (2011). Yeni queer sinema: Öncesi ve sonrası. Fe Dergi, 3(1), 1-15. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Japon Korku Sineması Richards, A. (2011). Asya Korku Sineması (Çev. O. Gayretli). İstanbul: Kalkedon. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
5 Yeni Fransız Aşırılığı Palmer, T. (2006). Style and Sensation in the Contemporary French Cinema of the Body. Journal of Film and Video, 58(3), 22-32. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Mumblecore Rogers, A.B. (2015). American Independent Cinema: Rites of Passage and the Crisis Image. Edinburgh: Edinburgh University Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Yunan Tuhaf Dalgası Karalis, V. (2012). A History of Greek Cinema. New York: Continuum. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders notları ve kaynak kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Rumen Yeni Dalgası Ieta, R. (2010). The New Romanian Cinema: A Realism of Impressions. Film Criticism, 34(2/3), 22-36. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Yeni Meksika Sineması Martin, M.T. (2004). Mexican Cinema and the 'Generation of the 1990s’. Framework: The Journal of Cinema and Media, 45, 115–128. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Yeni Arjantin Sineması Coşkun, N. (2001). Yeni Arjantin Sineması. Yeni İnsan Yeni Sinema, 11. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Remodernist Film Ebert, R. (Haziran 8, 2010). The Remodernist Film Manifesto. https://www.rogerebert.com/roger-ebert/the-remodernist-film-manifesto. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Pluginmanifesto Totaro, D. (2007). Film on the Internet: Cinema on the Electronic Highway. Offscreen, 11(1). Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Kaba Auteurism Brody, R. (2013). A Few Thoughts on Vulgar Auteurism. https://www.newyorker.com/culture/richard-brody/a-few-thoughts-on-vulgar-auteurism Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Öğrenci Sunumları Kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
16 Final Sınavı Ders notları ve kaynak kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Final Sınavı Ders notları ve kaynak kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 11:27