Genel Bilgi
Kod | FYT109 |
Ad | Hidroterapi Balneoterapi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Hilal IŞIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Hilal IŞIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin ortopedik yaralanmaları ve ortopedik cerrahi sonrası temel hidroterapi ve balneotrapi metodlarını , doku koruma prensipleri, hastanın ambulasyonu ve uygun terapi yaklaşımlarını ilgili fiziksel tıp ve rehabilitasyon hekimi veya fizyoterapist gözetiminde uygulamasıdır.
Dersin İçeriği
Hidroterapiye giriş, hidroterapi tehlike ve komplikasyonları, su içi ekipman, su fiziği, suya girmenin fizyolojik etkileri, WP, hubbard tank, balneoterapi, daldırma banyoları, farklı akuatik metodlar anlatılır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Ders notu ve sunumlar
Notlar
Baruch, S. (2017). The Principles and Practice of Hydrotherapy: A Guide to the Application of Water in Disease, for Students and Practitioners of Medicine. Amerika Birleşik Devletleri: Fb&c Limited.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hidroterapinin ne olduğunu ve ilgili terminolojiyi açıklar. |
ÖÇ02 | Hidroterapinin kullanım prensiplerini açıklar. |
ÖÇ03 | Hidroterapi tehlike ve komplikasyonlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Su içi ekipmanları listeler. |
ÖÇ05 | Suya girmenin fizyolojik etkilerini açıklar |
ÖÇ06 | Su fiziğini ve mekanizmaları açıklar |
ÖÇ07 | Whirlpool uygulamalarını açıklar |
ÖÇ08 | Hubbard tank ve diğer yöntemleri açıklar |
ÖÇ09 | Balneoterapiyi açıklar |
ÖÇ10 | Daldırma banyolarını tanımlar. |
ÖÇ11 | Farklı akuatik rehabilitasyon metotlarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temeli ile kinezyolojisini inceler | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi terminoloji ile fizyoterapi alanında kullanılan temel kavram ve ilkeleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi uygulamaları için gerekli temel fizik ve biyofizik kavramları sıralar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi alanında kullanılan cihaz, araç ve gereçleri tanır, bunların temel çalışma prensiplerini açıklar | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili hasta koruma yöntemleri ve tedavi yöntemlerini sıralar | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizyotarapi uygulaması öncesi hastayı, ortezleri ve yardımcı cihazları hazırlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi teknikerliğinde kullanılan temel ölçme yöntemlerini listeler | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta fizyoterapiye alınmadan önce fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzmanı tarafından verilen tedavi planını okumayı ve değerlendirmeyi ayırt eder | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastalara fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi tarafından önerilen tedavi programını fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi veya fizyoterapist gözetiminde uygular | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizyoterapide kullanılan temel egzersizlerin uygulanmasına fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi veya fizyoterapist gözetiminde yardım eder ve hasta transfer aktivitelerine yardım eder | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizyoterapide kullanılan sıcak-soğuk uygulamalar ile elektroterapi modalitelerini fiziksel tıp ve rehabilitasyon hekimi veya fizyoterapist gözetiminde uygular | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Fizyoterapi programı öncesi tedavi cihazlarını hazırlar | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kullanılan cihazların kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kritik durumlar ile ilgili bilgi sahibi olur ve gerektiğinde sonuçları en kısa zamanda ilgili fiziksel tıp ve rehabilitasyon hekimine bildirir | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisine sahip olur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olarak hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilgisayar programı ve bilgi teknolojileri ile en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlilikte kullanır | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, yaralanmalarda ilk müdaheleyi yapar | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki teknolojik gelişmeleri izler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hidroterapiye giriş | Kaynak ders notları ve ders sunuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hidroterapi tehlike ve komplikasyonları | Kaynak ders notları ve ders sunuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hidroterapi risk yönetimi | Kaynak ders notları ve ders sunuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Su içi ekipman | Kaynak ders notları ve ders sunuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Su fiziği | Kaynak ders notları ve ders sunuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Su fiziği ve mekanizmalar | Kaynak ders notları ve ders sunuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Suya girmenin fizyolojik etkileri | Kaynak ders notları ve ders sunuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları ve sunumları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | WhirlPool | Kaynak ders notları ve ders sunuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Hubbard tank ve diğer yöntemler | Kaynak ders notları ve ders sunuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Hubbard tank uygulamaları | Kaynak ders notları ve ders sunuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Balneoterapi | Kaynak ders notları ve ders sunuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Daldırma banyoları | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Daldırma banyosu uygulamaları | Kaynak ders notları ve ders sunuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Farklı akuatik metodlar | Kaynak ders notları ve ders sunuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve sunumları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve sunumları okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,52 | ||
AKTS | 3 AKTS |