Genel Bilgi
Kod | SHS130 |
Ad | Araştırma Yöntem ve Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, ön lisans düzeyinde öğrencilere eğitim bilimleri ile ilgili araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Eğitim bilimleri ile ilgili araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi konuları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
-İnternet: <br>-Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri<br><br>Doç. Dr. Vildan Sümbüloğlu<br>Prof. Dr. Kadir Sümbüloğlu
Notlar
Power Point sunum, ders notları,dijital kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilim ve Araştırmayla İlgili Temel Kavramları tanır. |
ÖÇ02 | Araştırma Sorununun Tanımlanması ve Denence Kurmayı kavrar. |
ÖÇ03 | Hipotez Testi İle İlgili Kavramları tanır. |
ÖÇ04 | Bazı parametrelere İlişkin Test Uygulamaları yapmayı kavrar. |
ÖÇ05 | Ölçme , Deneysel Yöntem , Betimleme Yöntemini tanır. |
ÖÇ06 | Örneklem Seçme Mantığını kavrar. |
ÖÇ07 | Niteliksel Araştırmaların Bilimselliği Niteliksel Araştırmalarda Güvenirlik,Geçerlik ve Genellenebilirliğin neler olduğunu ve niteliksel Araştırmalarda Analiz, Niteliksel Araştırmaların Ahlaki Yönünü kavrar. |
ÖÇ08 | Anket Yönteminin Genel Yapısı ve Özellikleri , Anket Yönteminin Türlerini kavrar. |
ÖÇ09 | Uygun Anket Türünü Belirlemeyi tanır. |
ÖÇ10 | Soru Formunun Yapısı, Soru Çeşitleri, Soru Formatları Doğru ve Dürüst Cevapların Elde Edilmesi, Bir Soru Formu Yapılandırılırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktaları kavrar. |
ÖÇ11 | Araştırma Tasarımı ve İstatistik Test Seçimi yapmayı kavrar. |
ÖÇ12 | Kaynakça Hazırlama, Etik İhlaller ve İntihal kavramlarını tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temeli ile kinezyolojisini inceler | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi terminoloji ile fizyoterapi alanında kullanılan temel kavram ve ilkeleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi uygulamaları için gerekli temel fizik ve biyofizik kavramları sıralar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi alanında kullanılan cihaz, araç ve gereçleri tanır, bunların temel çalışma prensiplerini açıklar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili hasta koruma yöntemleri ve tedavi yöntemlerini sıralar | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizyotarapi uygulaması öncesi hastayı, ortezleri ve yardımcı cihazları hazırlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi teknikerliğinde kullanılan temel ölçme yöntemlerini listeler | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta fizyoterapiye alınmadan önce fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzmanı tarafından verilen tedavi planını okumayı ve değerlendirmeyi ayırt eder | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastalara fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi tarafından önerilen tedavi programını fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi veya fizyoterapist gözetiminde uygular | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizyoterapide kullanılan temel egzersizlerin uygulanmasına fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi veya fizyoterapist gözetiminde yardım eder ve hasta transfer aktivitelerine yardım eder | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizyoterapide kullanılan sıcak-soğuk uygulamalar ile elektroterapi modalitelerini fiziksel tıp ve rehabilitasyon hekimi veya fizyoterapist gözetiminde uygular | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Fizyoterapi programı öncesi tedavi cihazlarını hazırlar | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kullanılan cihazların kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kritik durumlar ile ilgili bilgi sahibi olur ve gerektiğinde sonuçları en kısa zamanda ilgili fiziksel tıp ve rehabilitasyon hekimine bildirir | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisine sahip olur | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olarak hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel bilgisayar programı ve bilgi teknolojileri ile en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlilikte kullanır | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, yaralanmalarda ilk müdaheleyi yapar | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki teknolojik gelişmeleri izler | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve Araştırmayla İlgili Temel Kavramlar, Giriş Bilimsel Araştırma Nedir , Bilimsel Araştırmalarının Aşamaları sayısal ve Niteliksel Araştırma Yaklaşımları, sayısal Araştırma Modelleri | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Araştırma Sorununun Tanımlanması ve Denence Kurma | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Hipotez Testi İle İlgili Kavramlar, Hipotez Testi Sürecinde Adımlar , Bazı parametrelere İlişkin Test Uygulamaları, | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ölçme | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Deneysel Yöntem | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ara Sınav | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Betimleme Yöntemi | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | İçerik Analizi, Alan Araştırması | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Örneklem Seçme Mantığı | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Niteliksel Araştırmaların Bilimselliği Niteliksel Araştırmalarda Güvenirlik,Geçerlik ve Genellenebilirlik, Nitelikseliksel Araştırmalarda Veri Toplama Özellikleri ve Teknikleri , Niteliksel Araştırmada Düzenleme , Niteliksel Araştırmalarda Analiz, | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Anket Yönteminin Genel Yapısı ve Özellikleri , Anket Yönteminin Türleri,Uygun Anket Türünü Belirleme ,Anket Uygulamalarında Cevaplama Oranını Arttırma, | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Uygun Anket Türünü Belirleme ,Anket Uygulamalarında Cevaplama Oranını Arttırma, | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Soru Formunun Yapısı, Soru Çeşitleri, Soru Formatları ,, Doğru ve Dürüst Cevapların Elde Edilmesi, Bir Soru Formu Yapılandırılırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Ön Test | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Araştırma Tasarımı ve İstatistik Test Seçimi | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | FİNAL SINAVI | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | FİNAL | Kaynak ders notları ve ders sunuları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |