Genel Bilgi
Kod | OTP269 |
Ad | İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin iletişimin önemi konusundaki farkındalığını akademik bir perspektifte edinmesini sağlamak
Dersin İçeriği
Sözlü İletişim kurmak, Sözlü İletişim kurmak, Yazılı İletişim kurmak, Sözsüz İletişim kurmak, Biçimsel (Formal) İletişim kurmak, Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak, Örgüt dışı iletişim kurmak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ders notu, ılgın özşahinoğlu
Notlar
İletişim ders kitabı, Anadolu Üniversitesi, 2775 no'lu basım, Açıköğretim Fakültesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel İletişim dersinin önemi, amacı ve hedefleri hakkında bilgi sahibi olur ders konularını kavrar |
ÖÇ02 | Dersin konularının haftalara göre dağılımını öğrenir. ders konularını kavrar |
ÖÇ03 | Ders kapsamında yürütülecek çalışmalar hakkında bilgi sahibi olarak sorumluluklarının farkında olur. |
ÖÇ04 | İletişim kavramının tanımını öğrenir. iletişim sürecini kavrar iletişim modellerini anlar |
ÖÇ05 | İletişimin önemi hakkında geniş bir bakış açısına sahip olur. |
ÖÇ06 | İletişimin ilgili olduğu alanlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | İletişim Süreci ve İletişim Sürecini Açıklayan Modelleri kavrar |
ÖÇ08 | İletişim Türlerini kavrar iletişim süreci modelleri ve iletişim şekillerini öğrenmiş olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, otomotiv sektörünün gerektirdiği çağdaş bilgi birikimini edinir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, işletme kurmanın ve yönetmenin nasıl yapıldığını öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci; iş güvenliği, organizasyon ve yönetim konusunda gerekli bilgi birikimine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci; temel teknik resim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, motorların bakım onarımını ve mekanik işlemlerini yapacak düzeye ulaşır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, enerji ve enerjinin etkin kullanımını bilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, hareket kontrol sistemlerinin bakım onarımını yapar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, taşıt ve motor parçalarını ölçer. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, mesleğiyle ilgili cebirsel uygulamalar yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, hayat boyu öğrenmenin önemini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kavrar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, ergonominin otomotiv sektörüne uygulanışını öğrenir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, hidrolik-pnömatik sistemlerin devre elemanlarını ve şemalarını tanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, teknik yabancı dili etkin kullanır.. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, motor test - ayar ile ilgili temel prensipleri ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, motor malzeme deformasyonu ve malzeme muayenesi yapar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, korozyon ve korozyondan korunma yöntemlerini öğrenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Oryantasyon, İletişimin Tanımı ve Önemi | Konu hakkında ilgili ve değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İletişim Süreci ve İletişim Sürecini Açıklayan Modeller | Konu hakkında ilgili ve değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İletişim Türleri | Konu hakkında ilgili ve değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kültür ve İletişim - Bireylerarası İletişim | Konu hakkında ilgili ve değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kitle İletişimi, Medya, Medya Okuryazarlığı | Konu hakkında ilgili ve değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Örgütsel İletişim, Kurumsal İletişim | Konu hakkında ilgili ve değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İş Yaşamında İletişim, Grup İçi İletişim | Konu hakkında ilgili ve değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İşlenen tüm konuların tekrarı ve konular hakkında beyin fırtınası yapar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sosyal Hayatta İletişim, Görgü Kuralları | Konu hakkında ilgili ve değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Beden Dili | Konu hakkında ilgili ve değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Referans Çerçevesi, Alımlama Kodları, Stereotype | Konu hakkında ilgili ve değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çatışma ve İletişim, İkna Edici İletişim | Konu hakkında ilgili ve değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İletişimi Engelleyen Unsurlar ve Aşma Yolları | Konu hakkında ilgili ve değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İletişim Kazaları | Konu hakkında ilgili ve değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Tüm Konuların Özeti | Konu hakkında ilgili ve değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen tüm konuların tekrarı ve konular hakkında beyin fırtınası yapar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen tüm konuların tekrarı ve konular hakkında beyin fırtınası yapar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |