BED559 Öğrenci Merkezli Beden Eğitimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED559
Ad Öğrenci Merkezli Beden Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Leyla SARAÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. Leyla SARAÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı beden eğitimi ve spor eğitimi alanında kullanılan güncel öğrenci merkezli öğretim yöntemlerine yönelik bilgi sahibi olunması, bilgi sahibi olunan öğretim yöntemlerine uygun beden eğitimi ders planı hazırlanması, hazırlanan ders planlarının uygulanmasına yönelik beceri kazanılması ve ders kapsamında üzerinde durulan öğretim yöntemine yönelik hazırlanmış ve yayınlanmış bilimsel araştırmaları tarayarak, literatür hakkında bilgi sahibi olunmasıdır.

Dersin İçeriği

Mosston Öğretim Stilleri Yelpazesi'nde yer alan Komut, Alıştırma, Eşli çalışma, Kendini denetleme, Katılım, Yönlendirilmişbuluş, Problem çözme tek doğru, Problem çözme farklı yollar üretimi, Öğrencinin başlatması, Öğrencinin tasarımı ve Kendi kendine öğretme Stilleri Mosston Öğretim Stilleri Yelpazesi'nde yer alan stillere yönelik yapılmış bilimsel araştırmaların incelenmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Mosston, M. & Ashworth, S. (2008). Teaching Physical Education. First Online Edition.

Notlar

SueSee, B., Hewitt, M., & Pill, S. (Eds.). (2020). The spectrum of teaching styles in physical education. Routledge.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beden eğitimi öğretim stilleri yelpazesinin temel düşüncesini bilir
ÖÇ02 Komut stiline yönelik bilgi ve becerileri öğrenme ortamına yansıtır
ÖÇ03 Alıştırma stiline yönelik bilgi ve becerileri öğrenme ortamına yansıtır
ÖÇ04 Eşli Çalışma stiline yönelik bilgi ve becerileri öğrenme ortamına yansıtır
ÖÇ05 Kendini Denetleme stiline yönelik bilgi ve becerileri öğrenme ortamına yansıtır
ÖÇ06 Katılım stiline yönelik bilgi ve becerileri öğrenme ortamına yansıtır
ÖÇ07 Yönlendirilmiş Buluş stiline yönelik bilgi ve becerileri öğrenme ortamına yansıtır
ÖÇ08 Problem Çözme stiline yönelik bilgi ve becerileri öğrenme ortamına yansıtır
ÖÇ09 Öğrencinin Tasarımı stiline yönelik bilgi ve becerileri öğrenme ortamına yansıtır
ÖÇ10 Öğrencinin Başlatması ve Kendi Kendine Öğretme stillerine yönelik bilgi ve becerileri öğrenme ortamına yansıtır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verileri analiz eder ve değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mesleki bilgileri edinir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi, uygulamada kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelere uyar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beden eğitimi öğretim stilleri yelpazesi temel düşüncesi Beden eğitimi öğretim stilleri ders kaynaklarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Komut stiline genel bakış ve stilin uygulanması Stile yönelik ders planı hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Alıştırma stiline genel bakış ve stilin uygulanması Stile yönelik ders planı hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Eşli çalışma stiline genel bakış ve stilin uygulanması Stile yönelik ders planı hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Kendini denetleme stiline genel bakış ve stilin uygulanması Stile yönelik ders planı hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Katılım stiline genel bakış ve stilin uygulanması Stile yönelik ders planı hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Yönlendirilmiş buluş stiline genel bakış ve stilin uygulanması Stile yönelik ders planı hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Stillere yönelik kaynakların okunması ve stillere yönelik ders planı hazırlama becerisinin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi
9 Problem çözme tek doğru stiline genel bakış ve stilin uygulanması Stile yönelik ders planı hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Problem Çözme-Farklı Yollar Üretimi stiline genel bakış ve stilin uygulanması Stile yönelik ders planı hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Öğrencinin tasarımı stiline genel bakış ve stilin uygulanması Stile yönelik ders planı hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Öğrencinin başlatması stiline genel bakış ve stilin uygulanması Stile yönelik ders planı hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Kendi kendine öğretme stiline genel bakış ve stilin uygulanması Stile yönelik ders planı hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Öğretmen merkezli öğretim stilleri literatür tarama ve sunumu Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğrenci merkezli öğretim stilleri literatür tarama ve sunumu Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim stillerine yönelik bilgi ve beceri kazanımı Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür tarama ve derleme becerisi Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 04:23