Genel Bilgi
Kod | BED559 |
Ad | Öğrenci Merkezli Beden Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Leyla SARAÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Leyla SARAÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı beden eğitimi ve spor eğitimi alanında kullanılan güncel öğrenci merkezli öğretim yöntemlerine yönelik bilgi sahibi olunması, bilgi sahibi olunan öğretim yöntemlerine uygun beden eğitimi ders planı hazırlanması, hazırlanan ders planlarının uygulanmasına yönelik beceri kazanılması ve ders kapsamında üzerinde durulan öğretim yöntemine yönelik hazırlanmış ve yayınlanmış bilimsel araştırmaları tarayarak, literatür hakkında bilgi sahibi olunmasıdır.
Dersin İçeriği
Mosston Öğretim Stilleri Yelpazesi'nde yer alan Komut, Alıştırma, Eşli çalışma, Kendini denetleme, Katılım, Yönlendirilmişbuluş, Problem çözme tek doğru, Problem çözme farklı yollar üretimi, Öğrencinin başlatması, Öğrencinin tasarımı ve Kendi kendine öğretme Stilleri Mosston Öğretim Stilleri Yelpazesi'nde yer alan stillere yönelik yapılmış bilimsel araştırmaların incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mosston, M. & Ashworth, S. (2008). Teaching Physical Education. First Online Edition.
Notlar
SueSee, B., Hewitt, M., & Pill, S. (Eds.). (2020). The spectrum of teaching styles in physical education. Routledge.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beden eğitimi öğretim stilleri yelpazesinin temel düşüncesini bilir |
ÖÇ02 | Komut stiline yönelik bilgi ve becerileri öğrenme ortamına yansıtır |
ÖÇ03 | Alıştırma stiline yönelik bilgi ve becerileri öğrenme ortamına yansıtır |
ÖÇ04 | Eşli Çalışma stiline yönelik bilgi ve becerileri öğrenme ortamına yansıtır |
ÖÇ05 | Kendini Denetleme stiline yönelik bilgi ve becerileri öğrenme ortamına yansıtır |
ÖÇ06 | Katılım stiline yönelik bilgi ve becerileri öğrenme ortamına yansıtır |
ÖÇ07 | Yönlendirilmiş Buluş stiline yönelik bilgi ve becerileri öğrenme ortamına yansıtır |
ÖÇ08 | Problem Çözme stiline yönelik bilgi ve becerileri öğrenme ortamına yansıtır |
ÖÇ09 | Öğrencinin Tasarımı stiline yönelik bilgi ve becerileri öğrenme ortamına yansıtır |
ÖÇ10 | Öğrencinin Başlatması ve Kendi Kendine Öğretme stillerine yönelik bilgi ve becerileri öğrenme ortamına yansıtır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Beden eğitimi öğretim stilleri yelpazesi temel düşüncesi | Beden eğitimi öğretim stilleri ders kaynaklarını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Komut stiline genel bakış ve stilin uygulanması | Stile yönelik ders planı hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Alıştırma stiline genel bakış ve stilin uygulanması | Stile yönelik ders planı hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Eşli çalışma stiline genel bakış ve stilin uygulanması | Stile yönelik ders planı hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kendini denetleme stiline genel bakış ve stilin uygulanması | Stile yönelik ders planı hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Katılım stiline genel bakış ve stilin uygulanması | Stile yönelik ders planı hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yönlendirilmiş buluş stiline genel bakış ve stilin uygulanması | Stile yönelik ders planı hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Stillere yönelik kaynakların okunması ve stillere yönelik ders planı hazırlama becerisinin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
9 | Problem çözme tek doğru stiline genel bakış ve stilin uygulanması | Stile yönelik ders planı hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Problem Çözme-Farklı Yollar Üretimi stiline genel bakış ve stilin uygulanması | Stile yönelik ders planı hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Öğrencinin tasarımı stiline genel bakış ve stilin uygulanması | Stile yönelik ders planı hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Öğrencinin başlatması stiline genel bakış ve stilin uygulanması | Stile yönelik ders planı hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kendi kendine öğretme stiline genel bakış ve stilin uygulanması | Stile yönelik ders planı hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Öğretmen merkezli öğretim stilleri literatür tarama ve sunumu | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öğrenci merkezli öğretim stilleri literatür tarama ve sunumu | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim stillerine yönelik bilgi ve beceri kazanımı | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama ve derleme becerisi | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |