ALMZ103 Okuma Becerileri 1

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ103
Ad Okuma Becerileri 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencileri ileri düzey metinleri okuyup anlayabilir ve yorumlayabilir hale getirmek ve bol bol okuyarak söz konusu yabancı dilde telaffuzlarının ve okuma becerilerinin geliştirilmek.

Dersin İçeriği

Ders içerisinde önceden belirlenen metinler kelime ve içerik açısından incelenir, içerdiği fikirler tartışılır. Okuduğunu anlamaya yönelik teknik ve stratejiler ile okuma becerisi geliştirilir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Romberg, C. (2010). Literarische Texte im Fremdsprachenunterricht. Goethe, J. W. V. (1991). Die Leiden des jungen Werthers. In ICD-10 literarisch (pp. 159-170). VS Verlag für Sozialwissenschaften.

Notlar

von Goethe, J. W. (1880). Goethe's Faust (Vol. 1). Chatterton-Peck. Von Goethe, J. W. (1868). Goethes werke (Vol. 7). Verlag des Bibliographischen Instituts.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci farklı özgün parçaları inceler
ÖÇ02 Öğrenci farklı metin türlerini ayırt eder
ÖÇ03 Öğrenci özgün makaleler üzerinden farklı bakış açılarını kavrar
ÖÇ04 Öğrenci tümceler arası bağlantıları ve yazının ana fikrini ayırt eder
ÖÇ05 Öğrenci ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığı kazanır
ÖÇ06 Öğrenci ileri düzey okuma parçalarında bilgiyi sentezleyerek analiz eder ve değerlendirir
ÖÇ07 Eleştirel düşünme becerileri geliştirir
ÖÇ08 Öğrenciler ileri ve akademik düzeydeki kelimeleri öğrenir.
ÖÇ09 Öğrencilerin sözkonusu yabancı dilde telaffuzları gelişir
ÖÇ10 İleri düzeyde özgün Almanca metin özetlenmesi, metnin ana fikrini çıkartma ve sentez yapabilme becerisi.
ÖÇ11 Okuma tekniklerini ve stratejilerini kullanır.
ÖÇ12 Metin türlerini ve özelliklerini bilir.
ÖÇ13 Ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığı kazanır.
ÖÇ14 Metin ve bağlam düzeyinde sözcük, yapı ve anlamı ilişkilendirir.
ÖÇ15 Çeşitli metinleri çözümlemeye yönelik sorularını doğru biçimde ifade eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği, amaçları ve materyalleri ile bilgi verilir. Metin türlerini ayırt etme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. I (Masal) tahmin etme, ön okuma, geçmiş bilgiler ve kelime çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. II (Masal) kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. I (Kısa Öykü) kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. II (Kısa Öykü) kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. I (Fabl) kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. II (Fabl) Birebir çalışma Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
8 Ara Sınav Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Portfolyo
9 Okuma parçasına yönelik soru sorma becerisini geliştirme. I kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 Okuma parçasına yönelik soru sorma becerisini geliştirme. II kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 Okuma parçasına yönelik özet çıkarma. I kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 Okuma parçasına yönelik özet çıkarma. II kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 Okuma parçasına yönelik metin kurgusu oluşturma I kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 Okuma parçasına yönelik metin kurgusu oluşturma II kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Okuma parçasına yönelik metin kurgusu oluşturma III Birebir çalışma Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 01:06