ALMZ103 Okuma Becerileri 1

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ103
Ad Okuma Becerileri 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin genel amacı Almanca okunan bir metnin öğrenciler tarafından anlaşılmasının yanı sıra sözcük, yapı ve anlam ilişkilerinin kurulmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Almanca okuduğunu anlama becerisi, değişik okuma teknik ve stratejileri, metin ve bağlam düzeyinde sözcük, yapı ve anlam ilişkileri. İleri düzeyde özgün Almanca metinlerin okunması, metnin özetlenmesi

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Romberg, C. (2010). Literarische Texte im Fremdsprachenunterricht. Goethe, J. W. V. (1991). Die Leiden des jungen Werthers. In ICD-10 literarisch (pp. 159-170). VS Verlag für Sozialwissenschaften.

Notlar

Kocadoru, Y. (2010). Aktuelle Texte lesen und verstehen. Ankara: Anı Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci farklı özgün parçaları inceler
ÖÇ02 Öğrenci farklı metin türlerini ayırt eder
ÖÇ03 Öğrenci özgün makaleler üzerinden farklı bakış açılarını kavrar
ÖÇ04 Öğrenci tümceler arası bağlantıları ve yazının ana fikrini ayırt eder
ÖÇ05 Öğrenci ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığı kazanır
ÖÇ06 Öğrenci ileri düzey okuma parçalarında bilgiyi sentezleyerek analiz eder
ÖÇ07 Eleştirel düşünme becerileri geliştirir
ÖÇ08 Öğrenciler ileri ve akademik düzeydeki kelimeleri kavrar.
ÖÇ09 Öğrencilerin söz konusu yabancı dilde telaffuzlarının gelişmesi beklenir
ÖÇ10 İleri düzeyde özgün Almanca metnini özetler
ÖÇ11 Okuma tekniklerini ve stratejilerini kullanır.
ÖÇ12 Metin türlerini ve özelliklerini bilir.
ÖÇ13 Ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığı kazanır.
ÖÇ14 Metin ve bağlam düzeyinde sözcük, yapı ve anlamı ilişkilendirir.
ÖÇ15 Çeşitli metinleri çözümlemeye yönelik sorularını doğru biçimde ifade eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği, amaçları ve materyalleri ile ilgili bilgi verilir. Ön hazırlık bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 Masal ile ilgili bilgi verilir Metin inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 Masal ve özellikleri Metin inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 Kısa öyküdeki ana fikir ve detayları Kısa öykü detaylarını listeleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 Kısa Öykünün edebi özellikleri Kısa öykü ve özelliklerini araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Fabl ve edebi özellikleri Fabl ve özelliklerini araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 Fabldaki ana fikir ve detayları ayırt etme. Birebir çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
8 Ara Sınav Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Portfolyo
9 Güncel Okuma parçasına yönelik okuduğunu anlama becerisini geliştirme. Kelimeleri gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 Güncel okuma parçasına yönelik soru sorma becerisini geliştirme. Kelimeleri gözden geçirme ve tahminde bulunma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 Güncel okuma parçasına yönelik özet çıkarma. Metnin ana fikirleri özetleme. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 Okunan metne yönelik kelimeler ile yeni cümleler kurma Metnin kelimelerini kavrama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 Okuma parçasına yönelik metin kurgusu oluşturma Metin kurgusu özelliklerini araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 Okuma parçasına yönelik metin kurgusunu değiştirebilme Metin kurgusu özelliklerini araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Okuma zevki oluşturabilmek için farklı metin örneklerini değerlendirme Birebir çalışma Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
16 Okuma zevki oluşturmak için farklı metin örneklerini değerlendirme Birebir çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 11:38