Genel Bilgi
Kod | ALMZ103 |
Ad | Okuma Becerileri 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri ileri düzey metinleri okuyup anlayabilir ve yorumlayabilir hale getirmek ve bol bol okuyarak söz konusu yabancı dilde telaffuzlarının ve okuma becerilerinin geliştirilmek.
Dersin İçeriği
Ders içerisinde önceden belirlenen metinler kelime ve içerik açısından incelenir, içerdiği fikirler tartışılır. Okuduğunu anlamaya yönelik teknik ve stratejiler ile okuma becerisi geliştirilir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Romberg, C. (2010). Literarische Texte im Fremdsprachenunterricht. Goethe, J. W. V. (1991). Die Leiden des jungen Werthers. In ICD-10 literarisch (pp. 159-170). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Notlar
von Goethe, J. W. (1880). Goethe's Faust (Vol. 1). Chatterton-Peck. Von Goethe, J. W. (1868). Goethes werke (Vol. 7). Verlag des Bibliographischen Instituts.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci farklı özgün parçaları inceler |
ÖÇ02 | Öğrenci farklı metin türlerini ayırt eder |
ÖÇ03 | Öğrenci özgün makaleler üzerinden farklı bakış açılarını kavrar |
ÖÇ04 | Öğrenci tümceler arası bağlantıları ve yazının ana fikrini ayırt eder |
ÖÇ05 | Öğrenci ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığı kazanır |
ÖÇ06 | Öğrenci ileri düzey okuma parçalarında bilgiyi sentezleyerek analiz eder ve değerlendirir |
ÖÇ07 | Eleştirel düşünme becerileri geliştirir |
ÖÇ08 | Öğrenciler ileri ve akademik düzeydeki kelimeleri öğrenir. |
ÖÇ09 | Öğrencilerin sözkonusu yabancı dilde telaffuzları gelişir |
ÖÇ10 | İleri düzeyde özgün Almanca metin özetlenmesi, metnin ana fikrini çıkartma ve sentez yapabilme becerisi. |
ÖÇ11 | Okuma tekniklerini ve stratejilerini kullanır. |
ÖÇ12 | Metin türlerini ve özelliklerini bilir. |
ÖÇ13 | Ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığı kazanır. |
ÖÇ14 | Metin ve bağlam düzeyinde sözcük, yapı ve anlamı ilişkilendirir. |
ÖÇ15 | Çeşitli metinleri çözümlemeye yönelik sorularını doğru biçimde ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği, amaçları ve materyalleri ile bilgi verilir. | Metin türlerini ayırt etme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. I (Masal) | tahmin etme, ön okuma, geçmiş bilgiler ve kelime çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. II (Masal) | kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. I (Kısa Öykü) | kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. II (Kısa Öykü) | kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. I (Fabl) | kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | Okuma parçasındaki ana fikir ve detayları ayırd etme. II (Fabl) | Birebir çalışma | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
8 | Ara Sınav | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
9 | Okuma parçasına yönelik soru sorma becerisini geliştirme. I | kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | Okuma parçasına yönelik soru sorma becerisini geliştirme. II | kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | Okuma parçasına yönelik özet çıkarma. I | kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Okuma parçasına yönelik özet çıkarma. II | kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Okuma parçasına yönelik metin kurgusu oluşturma I | kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | Okuma parçasına yönelik metin kurgusu oluşturma II | kelimeleri gözden geçirme, tahminde bulunma, ana fikirleri özetleme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Okuma parçasına yönelik metin kurgusu oluşturma III | Birebir çalışma | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |