Genel Bilgi
Kod | ALMZ103 |
Ad | Okuma Becerileri 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin genel amacı Almanca okunan bir metnin öğrenciler tarafından anlaşılmasının yanı sıra sözcük, yapı ve anlam ilişkilerinin kurulmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Almanca okuduğunu anlama becerisi, değişik okuma teknik ve stratejileri, metin ve bağlam düzeyinde sözcük, yapı ve anlam ilişkileri. İleri düzeyde özgün Almanca metinlerin okunması, metnin özetlenmesi
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Romberg, C. (2010). Literarische Texte im Fremdsprachenunterricht. Goethe, J. W. V. (1991). Die Leiden des jungen Werthers. In ICD-10 literarisch (pp. 159-170). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Notlar
Kocadoru, Y. (2010). Aktuelle Texte lesen und verstehen. Ankara: Anı Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci farklı özgün parçaları inceler |
ÖÇ02 | Öğrenci farklı metin türlerini ayırt eder |
ÖÇ03 | Öğrenci özgün makaleler üzerinden farklı bakış açılarını kavrar |
ÖÇ04 | Öğrenci tümceler arası bağlantıları ve yazının ana fikrini ayırt eder |
ÖÇ05 | Öğrenci ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığı kazanır |
ÖÇ06 | Öğrenci ileri düzey okuma parçalarında bilgiyi sentezleyerek analiz eder |
ÖÇ07 | Eleştirel düşünme becerileri geliştirir |
ÖÇ08 | Öğrenciler ileri ve akademik düzeydeki kelimeleri kavrar. |
ÖÇ09 | Öğrencilerin söz konusu yabancı dilde telaffuzlarının gelişmesi beklenir |
ÖÇ10 | İleri düzeyde özgün Almanca metnini özetler |
ÖÇ11 | Okuma tekniklerini ve stratejilerini kullanır. |
ÖÇ12 | Metin türlerini ve özelliklerini bilir. |
ÖÇ13 | Ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığı kazanır. |
ÖÇ14 | Metin ve bağlam düzeyinde sözcük, yapı ve anlamı ilişkilendirir. |
ÖÇ15 | Çeşitli metinleri çözümlemeye yönelik sorularını doğru biçimde ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği, amaçları ve materyalleri ile ilgili bilgi verilir. | Ön hazırlık bulunmamaktadır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Masal ile ilgili bilgi verilir | Metin inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | Masal ve özellikleri | Metin inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Kısa öyküdeki ana fikir ve detayları | Kısa öykü detaylarını listeleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Kısa Öykünün edebi özellikleri | Kısa öykü ve özelliklerini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Fabl ve edebi özellikleri | Fabl ve özelliklerini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | Fabldaki ana fikir ve detayları ayırt etme. | Birebir çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
8 | Ara Sınav | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
9 | Güncel Okuma parçasına yönelik okuduğunu anlama becerisini geliştirme. | Kelimeleri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | Güncel okuma parçasına yönelik soru sorma becerisini geliştirme. | Kelimeleri gözden geçirme ve tahminde bulunma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | Güncel okuma parçasına yönelik özet çıkarma. | Metnin ana fikirleri özetleme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Okunan metne yönelik kelimeler ile yeni cümleler kurma | Metnin kelimelerini kavrama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Okuma parçasına yönelik metin kurgusu oluşturma | Metin kurgusu özelliklerini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | Okuma parçasına yönelik metin kurgusunu değiştirebilme | Metin kurgusu özelliklerini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Okuma zevki oluşturabilmek için farklı metin örneklerini değerlendirme | Birebir çalışma | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
16 | Okuma zevki oluşturmak için farklı metin örneklerini değerlendirme | Birebir çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |