Genel Bilgi
Kod | ALMS205 |
Ad | Almanca - Türkçe Çeviri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET IŞIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HALİME BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel düzeyde Çeviri Edimi kazandırma
Dersin İçeriği
Genel olarak Çeviri ve Yöntemleri hakkında bilgi edinme. Almancadan Türkçeye ana cümle ve yan cümle cümle çevirisi yapma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanının hazırladığı ders notu
Notlar
Öğretim Elemanının hazırladığı ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çeviri yoluyla Almancayla ilgili kavramları kavrar |
ÖÇ02 | Dilbilgisi dersinde edindiği bilgileri çeviride kullanır |
ÖÇ03 | Diğer derslerde edindiği bilgileri çeviri yoluyla pekiştirir |
ÖÇ04 | Çeviri sayesinde sözcük dağarcığını geliştirir |
ÖÇ05 | Çeviri sayesinde dilsel becerilerini geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | çevirilebilirlik | İlgili kaynakları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
2 | Metin ve çeviri türleri | Ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | temel ve yan cümle çevirileri | Cümleleri araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
4 | Zaman bildiren yan cümle çevirisi | Çeviri alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Als ve Wenn cümleleri | Ev ödevi ve alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
6 | Bevor, ehe und worauf cümleleri | Yan cümle çevirileri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Nachdem ve sobald cümleleri | Ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
|
9 | Bis ve seit/seitdem cümleleri | Bis ve seit yan cümle alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Waehrend ve solange cümleleri | Waehrend ve solange cümleleri alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
11 | Sooft, immer wenn ve jedesmal wenn cümleleri | Sooft, immer wenn ve jedesmal wenn cümleleri alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | sowie ve kaum dass cümleleri | sowie ve kaum dass cümleleri alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
13 | Sebep cümleleri çevirisi | Sebep cümleleri çeviri alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
14 | Da, weil cümleleri | Da ve weil cümleleri alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Weshalb ve weswegen cümleleri | Weshalb ve weswegen cümleleri alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |