Genel Bilgi
Kod | ALMZ211 |
Ad | Almanca İletişim Becerileri 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Almanca iletişim becerileri dersinin amacı Almanca bilerek küresel iletişimde yeni kapılar açmak, daha geniş bir iletişim ağı kurmak, yaşamda farklı bir perspektif boyutu kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Güncel, özgün işitsel, görsel-işitsel malzemeler ile konuşma becerisini arttırmak, Almanca duyduğunu anlama becerisini geliştirmek
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Öğretim Üyesinin getirdiği notlar
Notlar
Andresen, H., Januschek, F. ( 2007). Sprache Spielen. Freiburg: Fillibach Behme, H. (1998). Miteinander Reden Lernen. München: Iudicium
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dilbilgisel yapıları tanır |
ÖÇ02 | Dilbilgisel yapıların işlev ve sözdizimsel özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ03 | Dilbilgisel yapıları sözlü ve yazılı dil yetilerinde uygular. |
ÖÇ04 | Yazınsal metinler hakkında yorum yapar. |
ÖÇ05 | Dilbilgisel yapıları tanımlar. |
ÖÇ06 | Metin örnekleri ile ilgili yapıları sözel olarak karşılaştırır. |
ÖÇ07 | Belirli bir konu hakkında diyalog yürütür. |
ÖÇ08 | Güncel haberler hakkında konuşur. |
ÖÇ09 | Geleceği hakkındaki vizyonunu açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişim kavramının tanımı ve giriş | Ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İletişim modeli | İletişim modelini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sözlü iletişim kavramı | Sözlü iletişimi örneklendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sözlü iletişimde serbest ve rahat konuşma için motivasyon | Serbest konuşma motivasyonunu sağlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Sözlü iletişim becerisinde oyun | Sözlü iletişimde oyun oynamanın önemini kavrama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Masal içeriklerinin değiştirilerek anlatılması | Masal içeriklerini değiştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Şiirlerin okunması | Şiir okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Fantastik sayılacak bir düşünce hakkında konuşmak | Fantastik kavramını açıklama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim |
10 | Güncel haberler hakkında konuşmak | Güncel haberleri yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Nasreddin Hoca fıkralarından esinlenerek fıkra anlatımı | Fıkra kültürünü araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması |
12 | Rüyaların fantastik biçimde anlatımı | Rüyaları fantastik biçimde yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yaşlılıkta neler beklenmektedir | Farklı konu başlıklarını yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Çevre konusu ile ilgili olumlu veya olumsuz yaşanan olaylar hakkında konuşmak | Çevreye duyarlı yorumlar yapma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Edebi metinler hakkında konuşmak | Edebi metinler üzerine konuşma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
16 | Genel tekrar | Konuları genel olarak tekrar etme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |