Genel Bilgi
Kod | ALMZ211 |
Ad | Almanca İletişim Becerileri 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
İnsanlar nerede karşılaşırlarsa karşılaşsınlar birbirlerine iletişim amaçlı sinyaller gönderirler. Bu iletişim sinyallerinin neler olduğu ve iletişimin nasıl işlediği detaylı olarak örneklerle gösterilecektir
Dersin İçeriği
Güncel, özgün işitsel, görsel-işitsel malzemeler, Almanca duyduğunu anlama becerisi, çeşitli konularda karşılıklı Almanca konuşabilme becerisinin geliştirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim Üyesinin getirdiği notlar
Notlar
Andresen, H., Januschek, F. ( 2007). Sprache Spielen. Freiburg: Fillibach Behme, H. (1998). Miteinander Reden Lernen. München: Iudicium
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dilbilgisel yapıları tanıyabilir ve dilbilgisel yapıları tanımlar. |
ÖÇ02 | Dilbilgisel yapıların işlev ve sözdizimsel özelliklerini tanımlar. İlgili yapıları karşılaştırır. Dilbilgisel yapıların bağlamsal işlevlerini inceler. |
ÖÇ03 | Dilbilgisel yapıları sözlü ve yazılı dil yetilerinde uygulayabilir. |
ÖÇ04 | Yazınsal metinler hakkında yorum yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişim kavramının tanımı ve giriş | İletişim kavramını tanımlayabilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İletişim modeli | İletişim modelini anlatabilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sözlü iletişim kavramı | Sözlü iletişimi örneklendirebilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sözlü iletişimde serbest ve rahat konuşma için motivasyon | Serbest konuşma motivasyonu sağlayabilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Sözlü iletişim becerisinde oyun | Sözlü iletişimde oyun oynamanın önemini kavrar | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Masal içeriklerinin değiştirilerek anlatılması | Masal içeriklerini değiştirebilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Şiirlerin okunması | Şiir okuyabilir | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Fantazi sayılacak bir düşünce hakkında konuşmak | Fantastik düşünceler hakkında yorum yapabilir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim |
10 | Güncel haberler hakkında konuşmak | Güncel haberleri yorumlayabilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Nasreddin Hoca fıkralarından esinlenerek fıkraların mizahi bir dille anlatılması | Fıkra kültürünü algılayabilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması |
12 | Rüyalarını fantastik biçimde anlatabilme | Rüyaları fantastik biçimde yorumlayabilir ve anlatabilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yaşlılıkta yaşam açısından neler beklenmektedir adlı konuyu yorumlayabilme | Farklı konu başlıklarını yorumlayabilir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Çevre konusu ile ilgili olumlu veya olumsuz yaşanan olaylar hakkında konuşmak | Çevreye duyarlı yorumlar yapabilir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Edebi metinler hakkında konuşmak | Edebi metinler üzerine konuşabilir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
16 | Genel tekrar | Konuları genel olarak tekrar edebilir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |