ALMZ211 Almanca İletişim Becerileri 1

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ211
Ad Almanca İletişim Becerileri 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Almanca iletişim becerileri dersinin amacı Almanca bilerek küresel iletişimde yeni kapılar açmak, daha geniş bir iletişim ağı kurmak, yaşamda farklı bir perspektif boyutu kazanmaktır.

Dersin İçeriği

Güncel, özgün işitsel, görsel-işitsel malzemeler ile konuşma becerisini arttırmak, Almanca duyduğunu anlama becerisini geliştirmek

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Öğretim Üyesinin getirdiği notlar

Notlar

Andresen, H., Januschek, F. ( 2007). Sprache Spielen. Freiburg: Fillibach Behme, H. (1998). Miteinander Reden Lernen. München: Iudicium


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dilbilgisel yapıları tanır
ÖÇ02 Dilbilgisel yapıların işlev ve sözdizimsel özelliklerini tanımlar.
ÖÇ03 Dilbilgisel yapıları sözlü ve yazılı dil yetilerinde uygular.
ÖÇ04 Yazınsal metinler hakkında yorum yapar.
ÖÇ05 Dilbilgisel yapıları tanımlar.
ÖÇ06 Metin örnekleri ile ilgili yapıları sözel olarak karşılaştırır.
ÖÇ07 Belirli bir konu hakkında diyalog yürütür.
ÖÇ08 Güncel haberler hakkında konuşur.
ÖÇ09 Geleceği hakkındaki vizyonunu açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişim kavramının tanımı ve giriş Ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İletişim modeli İletişim modelini araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sözlü iletişim kavramı Sözlü iletişimi örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Sözlü iletişimde serbest ve rahat konuşma için motivasyon Serbest konuşma motivasyonunu sağlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Sözlü iletişim becerisinde oyun Sözlü iletişimde oyun oynamanın önemini kavrama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Masal içeriklerinin değiştirilerek anlatılması Masal içeriklerini değiştirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Şiirlerin okunması Şiir okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fantastik sayılacak bir düşünce hakkında konuşmak Fantastik kavramını açıklama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim
10 Güncel haberler hakkında konuşmak Güncel haberleri yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Nasreddin Hoca fıkralarından esinlenerek fıkra anlatımı Fıkra kültürünü araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
12 Rüyaların fantastik biçimde anlatımı Rüyaları fantastik biçimde yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Yaşlılıkta neler beklenmektedir Farklı konu başlıklarını yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap
14 Çevre konusu ile ilgili olumlu veya olumsuz yaşanan olaylar hakkında konuşmak Çevreye duyarlı yorumlar yapma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
15 Edebi metinler hakkında konuşmak Edebi metinler üzerine konuşma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
16 Genel tekrar Konuları genel olarak tekrar etme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 8 4 32
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 10:25