Genel Bilgi
Kod | BL484 |
Ad | Kanser Genetiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN BASRİ İLA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilere sağlıklı hücrenin kontrolü ve kanser hücresinin davranış modellerinin nasıl açıklanacağı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste, hücre bölünmesinin genetik kontrolü ve kanser hücrelerinin davranışı işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kanserin Moleküler Biyolojisi ve İmmünolojisi Akademisyen Kitabevi ISBN 9786052589700 Basım Yılı 2020 Sayfa Sayısı 355 Editör(ler) Esra Bozgeyik Ebat "cm" 16 x 24 BISAC MED085110 DOI https://doi.org/10.37609/akya.385
Notlar
Kanser Genetiği ve Moleküler Biyolojisi Editör: İrfan Değirmenci Yazarlar: Ayşe Çakır Gündoğdu, Canan Eroğlu Güneş, Devamını gör Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık Barkod: 9786254275425 ISBN: 978-625-427-542-5 E-ISBN: 978-625-427-543-2 Sayfa Sayısı: 560 Sayfa Ürün Ebatı:16,5x24 Dil: Türkçe Kağıt/Renk: 1. Hamur / Renkli Baskı Sayısı: 1. Baskı Baskı Yılı: Aralık, 2022 Kapak/Renk: Karton Kapak
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ökaryotik hücre döngüsü hakkındaki bilgileri ilişkilendirir. |
ÖÇ02 | Hücre döngüsü evrelerini ve döngü kontrol noktalarını açıklar. |
ÖÇ03 | Büyüme faktörleri ve siklin D rollerini tanımlar. |
ÖÇ04 | Hücre döngüsü inhibitörlerini öğrenirler. |
ÖÇ05 | Kanser gelişimi ve nedenlerini sınıflar. |
ÖÇ06 | Kanserin genetik yapısı hakkındaki bilgileri açıklar. |
ÖÇ07 | Onkojenler ve tümör virüsleri hakkındaki bilgileri kavrar. |
ÖÇ08 | Telomerazlar ve tümör baskılayısı genleri tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ökaryotik hücre döngüsü | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
2 | Hücre döngüsü evreleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Hücre döngüsü kontrol noktaları | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | MPF: Cdc2 ve cycline dimer | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Büyüme faktörleri ve cycline-D | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Benzetim |
6 | Hücre döngüsü inhibitörleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
7 | Kanser gelişimi ve nedenleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Kanserin genetik yapısı | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Onkojenler | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Tümör virüsleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Bir onkogen olarak telomerazlar | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tümör baskılayıcı genler | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
14 | Moleküler biyolojinin kanserden korunma ve tedavi amacıyla kullanımı | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Kanser ve çevre | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |