Genel Bilgi
Kod | KDH504 |
Ad | Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliğinde Sağlık Eğitimi ve Danışmanlık |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Seda KARAÇAY YIKAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin sağlık eğitimlerine yönelik eğitim planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Sağlık eğitimlerine yönelik eğitim planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini içerir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hacıalioğlu N. (2019). Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. Glanz K, Rimer BK, Viswanath K. (2008). Health Behaviour and Health Education. Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion. Third Edition. Jones&Bartlett Learning, USA. Erci B. (Edt). Halk Sağlığı Hemşireliği. (2016). 2. Basım, Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri.Sağlık Eğitim. Ankara Nobel Tıp Kitabevi, Ankara. Özden M. (2013).
Notlar
Kadın sağlığı hemşireliği danışmalık ve eğitimleri ile yapılmış yerli ve yabancı araştırma makaleleri.JOGNN-JOURNAL OF OBSTETRIC GYNECOLOGIC AND NEONATAL NURSING WORLDVIEWS ON EVIDENCE-BASED NURSING JOURNAL OF CLINICAL NURSING JOURNAL OF PERINATAL & NEONATAL NURSING MCN-THE AMERICAN JOURNAL OF MATERNAL-CHILD NURSING NURSING AND MIDWIFERY STUDIES NURSING RESEARCH NURSING RESEARCH AND PRACTICE NURSING SCIENCE QUARTERLY RESEARCH IN NURSING & HEALTH APPLIED NURSING RESEARCH ASIAN NURSING RESEARCH CLINICAL NURSING RESEARCH HOLISTIC NURSING PRACTICE INTERNATIONAL JOURNAL OF NURSING STUDIES INTERNATIONAL NURSING REVIEW JAPAN JOURNAL OF NURSING SCIENCE JOURNAL OF CONTINUING EDUCATION IN NURSING JOURNAL OF NURSING EDUCATION JOURNAL OF NURSING RESEARCH
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlık eğitiminin amaç, yarar ve önemini bilir ve açıklar |
ÖÇ02 | Sağlık eğitimcisinin özelliklerini bilir. |
ÖÇ03 | Sağlık eğitimcisinin rolünü kavrar |
ÖÇ04 | Sağlık eğitiminin kısa ve uzun vadeli sonuçlarını açıklar |
ÖÇ05 | Eğitim becerilerini, sağlık eğitimi uygulamalarında kullanır |
ÖÇ06 | Sağlıklı birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimlerini saptar |
ÖÇ07 | Sağlık eğitiminin temel ilke ve özelliklerini kavrar. |
ÖÇ08 | Danışmanlık becerisini uygular. |
ÖÇ09 | Dersin içeriğine yönelik literatür hakimiyeti geliştirir. |
ÖÇ10 | Sağlık eğitiminin geliştirilmesi için önerilerde bulunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğindeki yeni yaklaşımları kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlık Eğitiminin Amaç, Yarar ve Önemi ? Temel Kavramlar | konu ile ilgili literatürün okunması | |
2 | Sağlık Eğitimcisinin Özellikleri-Sağlık Eğitiminin Planlanması | konu ile ilgili literatürün okunması | |
3 | Sağlık Eğitimi Yöntemleri-Bireysel ve Grup Eğitimler | konu ile ilgili literatürün okunması | |
4 | Sağlık Eğitiminde Kullanılan Araç Gereçler | konu ile ilgili literatürün okunması | |
5 | Sağlık Eğitim Modelleri | konu ile ilgili literatürün okunması | |
6 | Prekonsepsiyonel Eğitim/Danışmanlık | konu ile ilgili literatürün okunması | |
7 | Üreme Sağlığı/Cinsel Sağlık Eğitim/Danışmanlığı | konu ile ilgili literatürün okunması | |
8 | Ara Sınavlar | konulara ilişkin ödev/proje sunulması | |
9 | Prenatal Eğitim/Danışmanlık | konu ile ilgili literatürün okunması | |
10 | Postnatal Eğitim/Danışmanlık | konu ile ilgili literatürün okunması | |
11 | İnfertilite Danışmanlığı | konu ile ilgili literatürün okunması | |
12 | Genetik Danışmanlık | konu ile ilgili literatürün okunması | |
13 | Menopozal Eğitim/danışmanlık | konu ile ilgili literatürün okunması | |
14 | Aile Planlaması Eğitim/Danışmanlığı | konu ile ilgili literatürün okunması | |
15 | Dersin değerlendirilmesi | konu ile ilgili literatürün okunması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 5 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |