ALMS209 İleri Okuma Becerileri 1

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS209
Ad İleri Okuma Becerileri 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HALİME BALCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Almanca kitap okuma, anlama, yorumlama becerisi, uzun metinlerde okuma teknikleri, okunan metin bağlamında özetleme, yazılı ve sözlü yorumlama, görüş bildirme.

Dersin İçeriği

Metinler aracılığıyla ileri düzeyde okuduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi, okuduğunu anlama becerilerini geliştirmeye yönelik tekniklerin ve stratejilerin uygulanması, edebi ve edebi olmayan türlerdeki metinleri özetleme, çözümleme ve yorumlama çalışmaları

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Literacy in der Kita: Dialogische Bilderbuchbetrachtungen und deren Bedeutsamkeit für den Schriftspracherwerb Corinna Kühn

Notlar

Griesbach, Rosemarie (1977). Deutsche Märchen und Sagen. Max Hueber Verlag.:Regensburg


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Metinler arası farkı kavrar.
ÖÇ02 Okuduğu ileri düzeydeki metinleri açıklar.
ÖÇ03 Bir metindeki önemli fikirleri tanımlar ve aralarındaki bağlantıları açıklar.
ÖÇ04 Okuduğu metinleri yorumlar.
ÖÇ05 Farklı metinleri karşılaştırır, benzer ve farklı yönlerini ifade eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İleri okuma becerileri dersininim önemi. Genel hazırlık
2 Derste işlenecek metin türleri Metin türü araştırma
3 İleri okuma becerisinde hedeflenen gelişme Metin türleri bulma
4 Alman dilinde yazılmış kısa hikayeler ve özellikleri Kısa hikaye inceleme
5 Metin inceleme, Wolfgang Borchert: Das Brot Metni inceleme
6 Die Linkshänder, Günter Grass metnini detaylı okuma Metni anlama
7 Metni anlama, Wolfdietrich Schnurre: Auf der Flucht Metni türü incelemesi
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık
9 Kelime analizi, Marie Luise Kaschnitz: Eisbären Metni çevirme
10 Metin: Wolfdietrich Schnurre: Auf der Flucht Metni dinleme
11 Sesli okuma, Martin Walser: Die Klagen über meine Methoden häufen sich Metni yüksek sesli okuma
12 Metin: Kurt Kusenberg: Herr G. steigt aus içerik analizi yapma
13 Kısa hikayelerin katrşılaştırılması Kısa hikaye okuma
14 Türkçe ve Almanca kısa hikayelerin özellikleri Kısa hikaye bulma
15 Kısa hikaye analizi Kısa hikaye benzerliklerini bulma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık
17 Yarıyıl Sonu Sınavları konu tekrarı


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 3 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 55
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,20
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 02:03