ALMS209 İleri Okuma Becerileri 1

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS209
Ad İleri Okuma Becerileri 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HALİME BALCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Almanca kitap okuma, anlama, yorumlama becerisi, uzun metinlerde okuma teknikleri, okunan metin bağlamında özetleme, yazılı ve sözlü yorumlama, görüş bildirme.

Dersin İçeriği

Metinler aracılığıyla ileri düzeyde okuduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi, okuduğunu anlama becerilerini geliştirmeye yönelik tekniklerin ve stratejilerin uygulanması, edebi ve edebi olmayan türlerdeki metinleri özetleme, çözümleme ve yorumlama çalışmaları

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Güncel metinler

Notlar

Griesbach, Rosemarie (1977). Deutsche Märchen und Sagen. Max Hueber Verlag.:Regensburg


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Metinler arası farkı kavrar.
ÖÇ02 Okuduğu ileri düzeydeki metinleri açıklar.
ÖÇ03 Bir metindeki önemli fikirleri tanımlar ve aralarındaki bağlantıları açıklar.
ÖÇ04 Okuduğu metinleri yorumlar.
ÖÇ05 Farklı metinleri karşılaştırır, benzer ve farklı yönlerini ifade edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İleri okuma becerileri dersininim önemi. Genel hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Derste işlenecek metin türleri Metin türü araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 İleri okuma becerisinde hedeflenen gelişme Metin türleri bulma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Alman dilinde yazılmış kısa hikayeler ve özellikleri Kısa hikaye inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Metin inceleme, Wolfgang Borchert: Das Brot Metni inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Die Linkshänder, Günter Grass metnini detaylı okuma Metni anlama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Metni anlama, Wolfdietrich Schnurre: Auf der Flucht Metni türü incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kelime analizi, Marie Luise Kaschnitz: Eisbären Metni çevirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Metin: Wolfdietrich Schnurre: Auf der Flucht Metni dinleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 Sesli okuma, Martin Walser: Die Klagen über meine Methoden häufen sich Metni yüksek sesli okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
12 Metin: Kurt Kusenberg: Herr G. steigt aus içerik analizi yapma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
13 Kısa hikayelerin katrşılaştırılması Kısa hikaye okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
14 Türkçe ve Almanca kısa hikayelerin özellikleri Kısa hikaye bulma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Kısa hikaye analizi Kısa hikaye benzerliklerini bulma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 3 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 55
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,20
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:26