Genel Bilgi
Kod | ALMS211 |
Ad | İleri Yazma Becerileri 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İleri düzeyde yazma becerilerini geliştirmek ve bunun yanı sıra almanca dilbilgisi ve yazım kurallarını pekiştirmek.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin gereksinimleri esas alınarak yazma becerilerinin geliştirilmesi için gerekli ileri düzeyde yazma metinleri üzerine çalışılması ve bu düzeyde gerekli stratejilerin öğretilmesi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Schmidt, Richard (1997): Weg mit den Fehlern, Schoder München Kast ,Bernd (2003): Fertigkeit Schreiben, Druckhaus Langenscheidt, Berlin Dr. Ayten Genç, Schreibtechniken, Almanca Yazma Teknikleri, Ankara, Hacettepe-Taş, 1997 Sandra Hohmann, Einfach schreiben,Klett Verlag, stuttgart, 2010
Notlar
Başka kaynak yok.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
ÖÇ02 | Bağımsız olarak herhangi bir konuda bir yazıyazar/tasarlar. |
ÖÇ03 | Yazma becerilerinigeliştirir ve Almanca dilbilgisive yazım kurallarını pekiştirir. |
ÖÇ04 | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yazma Becerisinin dil öğretimindeki yeri ve önemi | İlgilikaynakları okuma, kelimeleri gözden geçirme, ödevve alıştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Anlatım tekniğinin özellikleri ve örnek metinlerin incelenmesi. Anlatım tekniğine yönelik ödev | Anlatı Türlerini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Grup olarak ortak yazma metni üretme | Ödevleri kontrol etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
4 | Özet tekniğinin özellikleri ve örnek metinlerin incelenmesi. Özet tekniğine yönelik ödev | Örnek özet türü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Ödevlerin tek tek okunarak düzeltmilesi ve sınıf içerisinde tartışılması | Ödev analizi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yazım yanlışlarını algılama ve grup çalışması içerisinde karşılıklı münazara | Yazım hatası analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Öğrenilen konuların genel tekrarı | Yazım hataları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Münazara tekniğini bir metinden yola çıkılarak ortaya konması ve sözkonusu konuyla ilgili bir münazara metni hazırlama | Örnek Münazara bulma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Genel tasvir tekniğinin özellikleri ve örnek metinlerin incelenmesi. Tasvir tekniğine yönelik ödev | örnek resim tasviri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | Yol tarifinin farklı şekillerde yapılması | Örnek yol tarifi inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
12 | Masal yazımı tekniği | Masal örneği inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Masal yazımındaki detaylar | Farklı masallar inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Yapılan yazma tekniklerini ayrınıtılı konuşma, tartışma ve özetleme | Bilgilerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Konuların tekrar bütüncül irdelenimi | Konuları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 2 | 16 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |