Genel Bilgi
Kod | ALMS211 |
Ad | İleri Yazma Becerileri 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İleri düzeyde yazma becerilerini geliştirmek ve bunun yanı sıra almanca dilbilgisi ve yazım kurallarını pekiştirmek.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin gereksinimleri esas alınarak yazma becerilerinin geliştirilmesi için gerekli ileri düzeyde yazma metinleri üzerine çalışılması ve bu düzeyde gerekli stratejilerin öğretilmesi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Schmidt, Richard (1997): Weg mit den Fehlern, Schoder München Kast ,Bernd (2003): Fertigkeit Schreiben, Druckhaus Langenscheidt, Berlin Dr. Ayten Genç, Schreibtechniken, Almanca Yazma Teknikleri, Ankara, Hacettepe-Taş, 1997 Sandra Hohmann, Einfach schreiben,Klett Verlag, stuttgart, 2010
Notlar
Kastanis, j., Tippman, D. (2007) Sprechen, schreiben, mitreden, Karabatos Verlag
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
ÖÇ02 | Bağımsız olarak herhangi bir konuda bir yazıyazar/tasarlar. |
ÖÇ03 | Yazma becerilerini geliştirir ve Almanca dilbilgis ive yazım kurallarını uygular. |
ÖÇ04 | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yazma Becerisinin dil öğretimindeki yeri ve önemi | İlgilikaynakları okuma, kelimeleri gözden geçirme, ödevve alıştırmaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Anlatım tekniğinin özellikleri ve örnek metinlerin incelenmesi. Anlatım tekniğine yönelik ödev | Anlatı Türlerini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Grup olarak ortak yazma metni üretme | Ödevleri kontrol etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
4 | Özet tekniğinin özellikleri ve örnek metinlerin incelenmesi. Özet tekniğine yönelik ödev | Örnek özet türü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Ödevlerin tek tek okunarak düzeltmilesi ve sınıf içerisinde tartışılması | Ödev analizi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yazım yanlışlarını algılama ve grup çalışması içerisinde karşılıklı münazara | Yazım hatası analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Öğrenilen konuların genel tekrarı | Yazım hataları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Münazara tekniğini bir metinden yola çıkılarak ortaya konması ve sözkonusu konuyla ilgili bir münazara metni hazırlama | Örnek Münazara bulma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Genel tasvir tekniğinin özellikleri ve örnek metinlerin incelenmesi. Tasvir tekniğine yönelik ödev | örnek resim tasviri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | Yol tarifinin farklı şekillerde yapılması | Örnek yol tarifi inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
12 | Masal yazımı tekniği | Masal örneği inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Masal yazımındaki detaylar | Farklı masallar inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Yapılan yazma tekniklerini ayrınıtılı konuşma, tartışma ve özetleme | Bilgilerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Konuların tekrar bütüncül irdelenimi | Konuları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 2 | 16 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |