ALMS211 İleri Yazma Becerileri 1

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS211
Ad İleri Yazma Becerileri 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İleri düzeyde yazma becerilerini geliştirmek ve bunun yanı sıra almanca dilbilgisi ve yazım kurallarını pekiştirmek.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin gereksinimleri esas alınarak yazma becerilerinin geliştirilmesi için gerekli ileri düzeyde yazma metinleri üzerine çalışılması ve bu düzeyde gerekli stratejilerin öğretilmesi

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Schmidt, Richard (1997): Weg mit den Fehlern, Schoder München Kast ,Bernd (2003): Fertigkeit Schreiben, Druckhaus Langenscheidt, Berlin Dr. Ayten Genç, Schreibtechniken, Almanca Yazma Teknikleri, Ankara, Hacettepe-Taş, 1997 Sandra Hohmann, Einfach schreiben,Klett Verlag, stuttgart, 2010

Notlar

Başka kaynak yok.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar.
ÖÇ02 Bağımsız olarak herhangi bir konuda bir yazıyazar/tasarlar.
ÖÇ03 Yazma becerilerinigeliştirir ve Almanca dilbilgisive yazım kurallarını pekiştirir.
ÖÇ04 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yazma Becerisinin dil öğretimindeki yeri ve önemi İlgilikaynakları okuma, kelimeleri gözden geçirme, ödevve alıştırmaların yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Anlatım tekniğinin özellikleri ve örnek metinlerin incelenmesi. Anlatım tekniğine yönelik ödev Anlatı Türlerini araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Grup olarak ortak yazma metni üretme Ödevleri kontrol etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
4 Özet tekniğinin özellikleri ve örnek metinlerin incelenmesi. Özet tekniğine yönelik ödev Örnek özet türü inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Ödevlerin tek tek okunarak düzeltmilesi ve sınıf içerisinde tartışılması Ödev analizi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Yazım yanlışlarını algılama ve grup çalışması içerisinde karşılıklı münazara Yazım hatası analizi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Öğrenilen konuların genel tekrarı Yazım hataları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Münazara tekniğini bir metinden yola çıkılarak ortaya konması ve sözkonusu konuyla ilgili bir münazara metni hazırlama Örnek Münazara bulma ve inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Genel tasvir tekniğinin özellikleri ve örnek metinlerin incelenmesi. Tasvir tekniğine yönelik ödev örnek resim tasviri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
11 Yol tarifinin farklı şekillerde yapılması Örnek yol tarifi inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
12 Masal yazımı tekniği Masal örneği inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
13 Masal yazımındaki detaylar Farklı masallar inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Yapılan yazma tekniklerini ayrınıtılı konuşma, tartışma ve özetleme Bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Konuların tekrar bütüncül irdelenimi Konuları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:26