SHS157 Bilim İnsanları ve Buluşları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SHS157
Ad Bilim İnsanları ve Buluşları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilim nedir, hangi çalışma bilimsel niteliktedir ve bilim insanılarının taşıması gereken nitelikler üzerinde durularak bilimin tarihsel gelişimi ve bilim devrimi süreci anlatılacaktır.

Dersin İçeriği

Bilim nedir? Bilim insanı kime denir? Bilimsel çalışmanın niteliği. Bilim tarihi ve bilimsel devrim süreci. Sağlık bilimleri alanındaki bilim insanları ve çalışmaları hakkında sunumlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Slaytları

Notlar

Bilim Tarihi, Colin A. Ronan, TÜBİTAK Akademik Dizi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimin tanımını yapar.
ÖÇ02 Kimlere bilim insanı denebileceğini tanımlar.
ÖÇ03 Bilim devrimi sürecini açıklar.
ÖÇ04 Bilim tarihinde önemli gelişmeleri açıklar.
ÖÇ05 Tarihten bugüne bilimin gelişimini açıklar.
ÖÇ06 İlgi alanlarında buluşları olan bilim insanlarını sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ağız bölgesine yapılan protetik ve ortodontik uygulamaların temel özelliklerini listeler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Estetik fonasyon ve fonksiyonla ilgili özellikleri tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda kullanılan araç ve gereçleri tanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana özgü maddeler bilgisini tanımlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dişe takılacak restorasyonların nasıl hazırlanacağını açıklar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapılacak restorasyonun laboratuvar aşamalarını listeler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak hastaya takılacak restorasyonu hazırlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kullanılan alet, malzeme ve maddeleri kullanım yerine göre sıralar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekimi tarafından alınan ölçülerden model hazırlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırlanan modeler üzerinde; sabit ve hareketli bölümlü protezlerin şekillendirilmesini ve estetik görünüm vererek ağızda kullanılmaya uygun hale getirilmesini sağlar.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Obturatör, splint vs gibi apareyleri hazırlar.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Diş hekiminin uyguladığı tedavi süreci boyunca planladığı hareketli ortodontik apareyleri hazırlar.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kullandığı aletlerin bakımını ve basit onarımını yapar.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme bilincine sahip olur. 2
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, mesleki teknolojik gelişmeleri izler. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim nedir Bilim insanı kime denir Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bilimsel çalışmanın niteliği Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bilimin tarihi Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bilim devrimi Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 1 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 2 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 3 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 4 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 5 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 6 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 7 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 8 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 9 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 10 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 2 34
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 30 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 92
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,68
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.09.2024 01:25