Genel Bilgi
Kod | SHS142 |
Ad | Çiğneme Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çiğneme ile ilgili tüm yapıları ,foksiyonları ve problemleri öğretmek
Dersin İçeriği
Çiğneme fizyolojisi giriş, çiğneme sinirleri, çiğneme kasları, oklüzyon, Temporomandibular eklem, kemik ,yutma, konuşma, osteopoz, ağız kuruluğu, tükrük kemik fizyolojisi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğr. Gör. Şenay Dağılgan ders notları. Oral Fizyoloji.Quıntessence Publıshıng
Notlar
Berak Ç. Yeğen. Yüksekokullar için Fizyoloji. Yüce Yayım Vander. İnsan Fizyolojisi.Güven Bilimsel Guyton ve Hall. Tıbbi Fizyoloji.Güneş Tıp Kitabevi Editör: Dr. Dt. Esra Bihter Gürler. Oral Fizyoloji.Quıntessence Publıshıng
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çiğneme ile ilgili kavramları tanır. |
ÖÇ02 | Çiğneme sinirlerini tanır. |
ÖÇ03 | Çiğneme ile ilgili kasları tanır. |
ÖÇ04 | Isırma Kuvveti ve Oklüzyonunu kavrar. |
ÖÇ05 | Kemik fizyolojisini tanır. |
ÖÇ06 | Yutma işlevini tanır. |
ÖÇ07 | Konuşma ile ilgili bilgilerini kavrar. |
ÖÇ08 | Tükrük fizyolojisini kavrar. |
ÖÇ09 | Kalsiyum ve parathormon hakkında bilgi verir. |
ÖÇ10 | Ağız kuruluğu ile ilgili bilgi verir. |
ÖÇ11 | Diş gıcırdatma ile ilgili bilgi verir. |
ÖÇ12 | osteoporoz ile ilgili bilgi verir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız bölgesine yapılan protetik ve ortodontik uygulamaların temel özelliklerini listeler. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Estetik fonasyon ve fonksiyonla ilgili özellikleri tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda kullanılan araç ve gereçleri tanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana özgü maddeler bilgisini tanımlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dişe takılacak restorasyonların nasıl hazırlanacağını açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapılacak restorasyonun laboratuvar aşamalarını listeler. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak hastaya takılacak restorasyonu hazırlar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan alet, malzeme ve maddeleri kullanım yerine göre sıralar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimi tarafından alınan ölçülerden model hazırlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hazırlanan modeler üzerinde; sabit ve hareketli bölümlü protezlerin şekillendirilmesini ve estetik görünüm vererek ağızda kullanılmaya uygun hale getirilmesini sağlar. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Obturatör, splint vs gibi apareyleri hazırlar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekiminin uyguladığı tedavi süreci boyunca planladığı hareketli ortodontik apareyleri hazırlar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kullandığı aletlerin bakımını ve basit onarımını yapar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, mesleki teknolojik gelişmeleri izler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çiğneme fizyolojisine giriş | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çiğneme Sinirleri | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çiğneme kasları | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Temporomandibular eklem | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Isırma kuvveti ve oklüzyon | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kemik fizyolojisi | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Osteoporoz | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili konularının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Kalsiyum ve PTH | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | D vitamini | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yutma | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Agız kuruluğu ve çürük oluşumu ve diş gıcırdatma | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tükrük sekresyonu | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Konuşma fizyolojisi I | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Konuşma fizyolojisi II | İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konularının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konularının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |