Genel Bilgi
Kod | ALMS307 |
Ad | Dil Felsefesi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET IŞIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET IŞIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Anadil ve diğer diller arasında ortak ve farklı olan bilgileri edinebilme
Dersin İçeriği
Dil ve felsefenin temel konularını kavrama
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sprachphilosophie: Eine Einführung von Gerald Posselt;Matthias Flatscher | 14. Mai 2018
Notlar
Einführung in die Sprachphilosophie (Philosophie kompakt) von Albert Newen und Markus Schrenk | 23. September 2019
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dil felsefesinin temel kavramlarını bilir |
ÖÇ02 | Dil felsefesinin temel amacını kavrar |
ÖÇ03 | Dil felsefesinin çıkış noktasını bilir |
ÖÇ04 | Dil felsefesinin diğer felsefe konuları ve kuramları ile ilişkisini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dil Felsefesine giriş | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Dil felsefesinde tüm dillerde ortak olan konu | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dil felsefesinin tanıtımı | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Dil felsefesini geliştiren ilk filozof John Lock | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
5 | Gottlog Frege ve Berndrand Russel'in çalışmaları | Araştırma ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İnsan dillerinin genel yapısı ve doğası | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Dil felsefesi temel kavramları :Terim, Özne ve yüklem, anlam, kavram, gönderme, içlem ve kaplam, bağlam ve doğruluk değeri | Araştırma ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Dil felsefesinin çalışma alanları olarak Syntax, Semantik | Araştırma ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dil felsefesinin çalışma alanları olarak Pragmatik | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ludwig Wittgenstein ve Noam Chomsky'nin syntax hakkındaki düşünceleri | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Dil felsefesinde dil problemleri | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Dil felsefesinin diğer felsefe alanları ile ilişkisi | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Dil felsefesinin felsefe kavramlarını açıklamadaki katkısı | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar | Anlatım- soru cevap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |