Genel Bilgi
Kod | ALMZ305 |
Ad | Dil Edinimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Birinci, ikinci ve yabancı dil edinim, öğrenim kuram ve uygulama, yöntem, teknik, stratejileri konusunda genel bilgiler kazandırmak
Dersin İçeriği
Birinci, ikinci ve yabancı dil edinim, öğrenim kuram ve uygulama, yöntem, teknik, stratejileri konusunda genel bilgiler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Spracherwerb und sprachliche Bildung: Lern- und Arbeitsbuch für sozialpädagogische Berufe: Schülerband von Tobias Ruberg, Monika Rothweiler
Notlar
Spracherwerb: Eine Einführung Spracherwerb: Eine Einführung von Gisela Klann-Delius | 8. September 2016
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dil öğrenme ve edinim süreçlerini tanımlar ve açıklar |
ÖÇ02 | Biyolojik gelişim aşamalarına göre dil edinme türlerini açıklar |
ÖÇ03 | Beyin gelişimi ve dil edinim ilişkisini açıklar |
ÖÇ04 | Anadili edinimi için gerekli bilişsel koşulları listeler |
ÖÇ05 | Bilişsel ve dilsel gelişim ilişkisini tanımlar |
ÖÇ06 | Çoçuğun sosyal gelişim koşullarını açıklar |
ÖÇ07 | Çocuğun dilsel iletişim becerilerini tanımlar |
ÖÇ08 | Dil edinme kuramlarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar konusunda genel bilgiler | Ernst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dil öğrenme, edinim , süreç ve mekanizmalar | Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Biyolojik gelişim aşamalarına göre dil öğrenme türleri | Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Beyin gelişimi ve dil edinim ilişkisİ | Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 1. Dil edinimi için gerekli bilişsel koşullar | Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bilişsel gelişimi ve dilsel gelişim ilişkisi | Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Çoçuğun sosyal gelişim koşulları | Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çocukta becerilerin edinimi | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Anlam verme ve anlam kuramları | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dil öğrenim ilkeleri, stratejileri ve tekniklerİ | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yabancı dil öğrenim koşulları | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yabancı Dil öğrenim kuramları | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Wolfgang Klein'a göre dil öğreniminin 6 temel koşulu | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar ve değerlendirme | Tüm kaynakların hatırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |