ALMZ305 Dil Edinimi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ305
Ad Dil Edinimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HACI OSMAN ASLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Birinci, ikinci ve yabancı dil edinim, öğrenim kuram ve uygulama, yöntem, teknik, stratejileri konusunda genel bilgiler kazandırmak

Dersin İçeriği

Birinci, ikinci ve yabancı dil edinim, öğrenim kuram ve uygulama, yöntem, teknik, stratejileri konusunda genel bilgiler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Spracherwerb und sprachliche Bildung: Lern- und Arbeitsbuch für sozialpädagogische Berufe: Schülerband von Tobias Ruberg, Monika Rothweiler

Notlar

Spracherwerb: Eine Einführung Spracherwerb: Eine Einführung von Gisela Klann-Delius | 8. September 2016


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, temel kavramlar konusunda genel bilgiler edinirler.
ÖÇ02 Dil öğrenme, edinim süreç ve mekanizmalarını öğrenirler
ÖÇ03 Biyolojik gelişim aşamalarına göre dil öğrenme türlerini kavrarlar
ÖÇ04 Beyin gelişimi ve dil edinim ilişkisini kavrarlar
ÖÇ05 1. Dil edinimi için gerekli bilişsel koşulları kavrarlar
ÖÇ06 Bilişsel gelişimi ve dilsel gelişim ilişkisini kurarlar
ÖÇ07 Çoçuğun sosyal gelişim koşullarını anlarlar
ÖÇ08 Çocukta becerilerin edinimini kavrarlar
ÖÇ09 Anlam vermeyi ve anlam kuramlarını incelerler
ÖÇ10 Dil öğrenim ilkeleri, stratejileri ve tekniklerini öğrenirler
ÖÇ11 Yabancı dil öğrenim koşullarını öğrenirler
ÖÇ12 Yabancı Dil öğrenim kuramlarını incelerler
ÖÇ13 Wolfgang Klein'a göre dil öğreniminin 6 temel koşulunu kavrarlar
ÖÇ14 Genel tekrar ve değerlendirme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel kavramlar konusunda genel bilgiler Ernst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 Dil öğrenme, edinim , süreç ve mekanizmalar Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
3 Biyolojik gelişim aşamalarına göre dil öğrenme türleri Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
4 Beyin gelişimi ve dil edinim ilişkisİ Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
5 1. Dil edinimi için gerekli bilişsel koşullar Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
6 Bilişsel gelişimi ve dilsel gelişim ilişkisi Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
7 Çoçuğun sosyal gelişim koşulları Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Çocukta becerilerin edinimi rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
10 Anlam verme ve anlam kuramları rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
11 Dil öğrenim ilkeleri, stratejileri ve tekniklerİ rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
12 Yabancı dil öğrenim koşulları rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Yabancı Dil öğrenim kuramları rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 Wolfgang Klein'a göre dil öğreniminin 6 temel koşulu rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası
15 Genel tekrar ve değerlendirme Tüm kaynakların hatırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:08