Genel Bilgi
Kod | ALMZ305 |
Ad | Dil Edinimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HACI OSMAN ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Birinci, ikinci ve yabancı dil edinim, öğrenim kuram ve uygulama, yöntem, teknik, stratejileri konusunda genel bilgiler kazandırmak
Dersin İçeriği
Birinci, ikinci ve yabancı dil edinim, öğrenim kuram ve uygulama, yöntem, teknik, stratejileri konusunda genel bilgiler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Spracherwerb und sprachliche Bildung: Lern- und Arbeitsbuch für sozialpädagogische Berufe: Schülerband von Tobias Ruberg, Monika Rothweiler
Notlar
Spracherwerb: Eine Einführung Spracherwerb: Eine Einführung von Gisela Klann-Delius | 8. September 2016
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, temel kavramlar konusunda genel bilgiler edinirler. |
ÖÇ02 | Dil öğrenme, edinim süreç ve mekanizmalarını öğrenirler |
ÖÇ03 | Biyolojik gelişim aşamalarına göre dil öğrenme türlerini kavrarlar |
ÖÇ04 | Beyin gelişimi ve dil edinim ilişkisini kavrarlar |
ÖÇ05 | 1. Dil edinimi için gerekli bilişsel koşulları kavrarlar |
ÖÇ06 | Bilişsel gelişimi ve dilsel gelişim ilişkisini kurarlar |
ÖÇ07 | Çoçuğun sosyal gelişim koşullarını anlarlar |
ÖÇ08 | Çocukta becerilerin edinimini kavrarlar |
ÖÇ09 | Anlam vermeyi ve anlam kuramlarını incelerler |
ÖÇ10 | Dil öğrenim ilkeleri, stratejileri ve tekniklerini öğrenirler |
ÖÇ11 | Yabancı dil öğrenim koşullarını öğrenirler |
ÖÇ12 | Yabancı Dil öğrenim kuramlarını incelerler |
ÖÇ13 | Wolfgang Klein'a göre dil öğreniminin 6 temel koşulunu kavrarlar |
ÖÇ14 | Genel tekrar ve değerlendirme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar konusunda genel bilgiler | Ernst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Dil öğrenme, edinim , süreç ve mekanizmalar | Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | Biyolojik gelişim aşamalarına göre dil öğrenme türleri | Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
4 | Beyin gelişimi ve dil edinim ilişkisİ | Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
5 | 1. Dil edinimi için gerekli bilişsel koşullar | Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
6 | Bilişsel gelişimi ve dilsel gelişim ilişkisi | Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
7 | Çoçuğun sosyal gelişim koşulları | Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Çocukta becerilerin edinimi | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
10 | Anlam verme ve anlam kuramları | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
11 | Dil öğrenim ilkeleri, stratejileri ve tekniklerİ | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
12 | Yabancı dil öğrenim koşulları | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Yabancı Dil öğrenim kuramları | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | Wolfgang Klein'a göre dil öğreniminin 6 temel koşulu | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası |
15 | Genel tekrar ve değerlendirme | Tüm kaynakların hatırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |