ALMZ305 Dil Edinimi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ305
Ad Dil Edinimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Birinci, ikinci ve yabancı dil edinim, öğrenim kuram ve uygulama, yöntem, teknik, stratejileri konusunda genel bilgiler kazandırmak

Dersin İçeriği

Birinci, ikinci ve yabancı dil edinim, öğrenim kuram ve uygulama, yöntem, teknik, stratejileri konusunda genel bilgiler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Spracherwerb und sprachliche Bildung: Lern- und Arbeitsbuch für sozialpädagogische Berufe: Schülerband von Tobias Ruberg, Monika Rothweiler

Notlar

Spracherwerb: Eine Einführung Spracherwerb: Eine Einführung von Gisela Klann-Delius | 8. September 2016


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dil öğrenme ve edinim süreçlerini tanımlar ve açıklar
ÖÇ02 Biyolojik gelişim aşamalarına göre dil edinme türlerini açıklar
ÖÇ03 Beyin gelişimi ve dil edinim ilişkisini açıklar
ÖÇ04 Anadili edinimi için gerekli bilişsel koşulları listeler
ÖÇ05 Bilişsel ve dilsel gelişim ilişkisini tanımlar
ÖÇ06 Çoçuğun sosyal gelişim koşullarını açıklar
ÖÇ07 Çocuğun dilsel iletişim becerilerini tanımlar
ÖÇ08 Dil edinme kuramlarını açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel kavramlar konusunda genel bilgiler Ernst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Dil öğrenme, edinim , süreç ve mekanizmalar Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Biyolojik gelişim aşamalarına göre dil öğrenme türleri Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Beyin gelişimi ve dil edinim ilişkisİ Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 1. Dil edinimi için gerekli bilişsel koşullar Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bilişsel gelişimi ve dilsel gelişim ilişkisi Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Çoçuğun sosyal gelişim koşulları Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çocukta becerilerin edinimi rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Anlam verme ve anlam kuramları rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Dil öğrenim ilkeleri, stratejileri ve tekniklerİ rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yabancı dil öğrenim koşulları rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Yabancı Dil öğrenim kuramları rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Wolfgang Klein'a göre dil öğreniminin 6 temel koşulu rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel tekrar ve değerlendirme Tüm kaynakların hatırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 10:12