ALMS302 Almanca Öğretiminde Drama II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS302
Ad Almanca Öğretiminde Drama II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HALİME BALCI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. HALİME BALCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Drama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, eğitici drama, eğitici drama, sosyo-drama vb. kavramlar, drama-oyun ilişkisi, eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması.

Dersin İçeriği

1. Almanca öğretiminde eğitici dramanın kullanımına özgü temel kavramlar Oyun ve drama ilişkisinin önemi 2. Eğitici dramanın, önemi ve uygulama teknikleri konusunda çalışmalar 3. Eğitici dramanın öğrenme, yabancı dil ve iletişim becerilerinin üzerindeki etkisi 4. Genel amaçlarına uygun olarak canlandırmalar (doğaçlama ve rol oynama gibi tekniklerle) 5. Eğitici drama etkinliklerinin kullanıldığı Almanca dersinde ders aşamaları 6. Eğitici drama etkinliklerinin kullanıldığı Almanca dersinde, öğrenme amacı, çalışma biçimleri ve malzeme seçimi 7. Eğitici drama sınıf içi uygulamaları konusunda fikir alış verişi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ganzschriften im Deutschunterricht: Mittelfristige Unterrichtsplanung zu Romanen, Novellen, Dramen und Graphic Novels von Tilman von Brand | 2020

Notlar

Das Drama im Deutschunterricht von Linda Kim Wegener | 2008


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitici dramanın ilkelerini ve tarihçesini açıklar.
ÖÇ02 Eğitici dramanın dil öğretimi için gerekli tekniklerini tanır.
ÖÇ03 Almancanın öğretiminde eğitici drama dersini tasarlar ve uygular.
ÖÇ04 Eğitici dramayı bir öğretim yöntemi olarak diğer derslerde kullanma becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitimde dramanın tanımı ve tarihçesi Takım Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
2 Yabancı dil eğitiminde drama tekniği Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
3 Yabancı dil eğitiminde drama tekniğine ait temel kavramları tanıtmaya yönelik çalışma İnternetten örnek oyun arama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
4 Almancanın öğretiminde eğitsel drama etkinliklerinin incelenmesi ve çeşitli eğitsel drama etkinliklerinin sınıf içi uygulanması Kuramsal bilgi Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
5 Almancanın öğretiminde drama tekniğin kullanıldığı dersin aşamaları ve işlevlerine yönelik çalışma Kuramsal bilgi araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
6 Drama tekniği kullanıldığı Almanca dersinin 1. aşaması için etkinlikler Oyun izleme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
7 Drama tekniği kullanıldığı Almanca dersinin 2. aşaması için etkinlikler Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Drama tekniği kullanıldığı Almanca dersinin 3. aşaması için etkinlikler Şiiri dramatize etme ön çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
10 Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersi için malzeme geliştirme Kütüphaneden kuramsal bilgi Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
11 Almanca ders planı çalışması Takım/Grup Çalışması Rol Oynama/Arkadaaşlarla rol geliştirme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
12 Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersinin uygulanması Örnek tiyatro izleme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
13 Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersinin değerlendirilmesi Dram türleri Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
14 Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersleri Fıkraları drama metnine dönüştürme çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
15 Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersinin değerlendirilmesi Takım/Grup Çalışması Rol Oynama/Dramatize Etme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans değerlendirilecektir Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel çalışmalar değerlendirilecektir Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:11