Genel Bilgi
Kod | ALMS302 |
Ad | Almanca Öğretiminde Drama II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HALİME BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Psiko-drama, eğitici drama, eğitici drama, sosyo-drama vb. kavramların öğrenilmesi, eğitimde dramanın uygulanması, alanın eğitimi amaçlarına uygun drama örneklerinin geliştirilmesi ve sergilenmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
1. Almanca öğretiminde eğitici dramanın kullanımına özgü temel kavramlar Oyun ve drama ilişkisinin önemi 2. Eğitici dramanın, önemi ve uygulama teknikleri konusunda çalışmalar 3. Eğitici dramanın öğrenme, yabancı dil ve iletişim becerilerinin üzerindeki etkisi 4. Genel amaçlarına uygun olarak canlandırmalar (doğaçlama ve rol oynama gibi tekniklerle) 5. Eğitici drama etkinliklerinin kullanıldığı Almanca dersinde ders aşamaları 6. Eğitici drama etkinliklerinin kullanıldığı Almanca dersinde, öğrenme amacı, çalışma biçimleri ve malzeme seçimi 7. Eğitici drama sınıf içi uygulamaları konusunda fikir alış verişi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ganzschriften im Deutschunterricht: Mittelfristige Unterrichtsplanung zu Romanen, Novellen, Dramen und Graphic Novels von Tilman von Brand | 2020
Notlar
Das Drama im Deutschunterricht von Linda Kim Wegener | 2008
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitici dramanın ilkelerini ve tarihçesini açıklar. |
ÖÇ02 | Eğitici dramanın dil öğretimi için gerekli tekniklerini tanır. |
ÖÇ03 | Almancanın öğretiminde eğitici drama dersini tasarlar ve uygular. |
ÖÇ04 | Eğitici dramayı bir öğretim yöntemi olarak diğer derslerde kullanma becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitimde dramanın tanımı ve tarihçesi | Takım Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
2 | Yabancı dil eğitiminde drama tekniği | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Yabancı dil eğitiminde drama tekniğine ait temel kavramları tanıtmaya yönelik çalışma | İnternetten örnek oyun arama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Almancanın öğretiminde eğitsel drama etkinliklerinin incelenmesi ve çeşitli eğitsel drama etkinliklerinin sınıf içi uygulanması | Kuramsal bilgi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Almancanın öğretiminde drama tekniğin kullanıldığı dersin aşamaları ve işlevlerine yönelik çalışma | Kuramsal bilgi araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | Drama tekniği kullanıldığı Almanca dersinin 1. aşaması için etkinlikler | Oyun izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Drama tekniği kullanıldığı Almanca dersinin 2. aşaması için etkinlikler | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Drama tekniği kullanıldığı Almanca dersinin 3. aşaması için etkinlikler | Şiiri dramatize etme ön çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
10 | Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersi için malzeme geliştirme | Kütüphaneden kuramsal bilgi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Almanca ders planı çalışması | Takım/Grup Çalışması Rol Oynama/Arkadaaşlarla rol geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersinin uygulanması | Örnek tiyatro izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersinin değerlendirilmesi | Dram türleri | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersleri | Fıkraları drama metnine dönüştürme çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Drama tekniğinin kullanıldığı Almanca dersinin değerlendirilmesi | Takım/Grup Çalışması Rol Oynama/Dramatize Etme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans değerlendirilecektir | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel çalışmalar değerlendirilecektir | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |